iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   Inkopen doen in New York (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/158577-inkopen-doen-new-york.html)

sniffertje 28-09-14 14:12

Inkopen doen in New York
 
Rond 20 oktober zit ik voor een weekje in New York, nu zat ik er aan te denken om daar een Macbook Air en Iphone 6 aan te schaffen. Echter heb ik een aantal vragen:

- Hebben ze die daar gewoon op voorraad liggen tegen die tijd, of moet je die via speciale weg bestellen?
- Hoe zit het met garantie van de Iphone en Macbook hier in NL?
- Hebben de Iphone en Macbook andere dingen waar je rekening mee moet houden, geen 4G , simlocks etc? De lader vind ik geen probleem, die verander ik wel.
- En ten laatste is het wel interessant, of toch te veel nadelen?

Hoop dat iemand bovenstaande duidelijk kan maken!

rosh 28-09-14 18:34

1) na 20/10 zal de voorraad van de iPhone 6 (geen plus) gewoon goed verkrijgbaar zijn

2) mac book voorraad is er geen probleem in USA...

2a) iphone 6 word je 1e jaar in NL Apple Store makkelijk geholpen indien er problemen zijn.... Maar ze gaan niet zo makkelijk zijn als je de iphone in NL had gekocht.. Ze gaan je wel ondersteunen. 2e jaar gaaan ze je beperkt/nauwlijks helpen met usa iphone (eigen ervaring) APPLE CARE lost deze probleem op, koop je die erbij, dan word je wereldwijd 2jr geholpen zonder problemen... ($99)
2b) macbook, daar moet je gelijk de APPLE CARE + bijkopen en activeren voor je MacBook. Dan pas gaan ze je in NL 3jr helpen en ondersteunen, anders niet.... ($249)

3) verder hoef je met niets rekening te houden.... Alleen word de tip meegegeven de iPhone 6 van Sprint te kopen en is die er nog niet los te krijgen dan kan je de t-mobile versie los kopen... Die is prima.. En bij MacBook zijn er geen bijzonderheden...

4) voor en nadelen, ligt aan jou geluk.... Voordelen, zoiezo met de wisselkoers kan je op beiden producten meer dan €300 winst maken... (Excl taxes)
Maar kom je in NL en de douane houdt je aan en vind deze 2 producten bij je en je moet BTW betalen...

Je mag €430 aan spullen vrijgesteld invoeren. De iphone is $699 is meer dan €430 dus btw daarop is €101,22 ....
Op de macbook air van $1099, ben je €158,97 btw kwijt...

Totaal €259....

Dus je totale voordeel is nu maar nog geen €50....

In de topic van Scoop1, "iphone 6 uit usa" leggen ze op pagina 2 uit welke versie i6 je beste kan kopen... Neem het ff dooor

Daan83 18-10-14 21:38

Betreffende de douane omzeilen...
Zorg dat je een vlucht hebt met een overstap in Europa (ik vloog met Aer Lingus over Dublin), dan zie je die gasten echt niet controleren, ik had niemand zien staan na de bagage band, ook niet bij iets aan te geven. Bij vluchten rechtstreeks uit Amerika en vooral New York zijn de controles wat scherper.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.