iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone 6S in Amerika kopen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/168130-iphone-6s-amerika-kopen.html)

babichevb 08-10-15 03:10

iPhone 6S in Amerika kopen
 
Hi!

Ik ben op dit moment in Amerika en wil graag de nieuwe iPhone 6S hier kopen. Vooral omdat ik in Nederland gewoon een Sim-only abonnement heb lopen en deze graag wil blijven houden ipv een abonnement met toestel. Ik ben vandaag de Apple store ingelopen om te vragen of het mogelijk was dat ik een iPhone 6S bij hun kon kopen, met de garantie dat ik deze ook in Nederland kon gebruiken. De vriendelijke meneer vertelde mij eerst dat alleen telefoons verkocht werden die alleen maar de providers uit de USA ondersteunen en ik deze dus niet zou kunnen gebruiken in Nederland. Hierna vertelde ik hem dat ik via iCulture had gelezen dat wanneer je een A1688 model hebt je deze wel kon gebruiken in Europa en Nederland. Hij gaf aan dat zij inderdaad het A1688 model verkochten en dat ik hem dus dan waarschijnlijk wel zou kunnen gebruiken in Nederland.

Klopt het dus nu ook echt, dat wanneer ik een A1688 model aanschaf, ik in Nederland kom mijn SIM kaartje van KPN het gewoon gaat doen in deze iPhone? Zijn er verder nog nadelen die ik kan ondervinden als ik hem koop in Amerika? Zoals eventuele garanties die vervallen bij Apple NL als ik hem hier koop in Amerika?

Let me know!!

Groetjes :-)

EDIT: even een kleine aanpassing.. Ik heb op dit moment 4 verschillende Apple werknemers gesproken, 1 in de Apple store zelf en 3 online. Ze zeggen allemaal wat anders dus ik heb geen flauw idee meer wat ik nu moet geloven. Klopt het, dat wanneer ik het A1688 model koop van de iPhone 6S, ik alleen die van de TMobile carrier (in de Apple store) kan kopen en dat Sprint en Verizon het dan niet doen? En dat ik eerst naar een TMobile zaak moet gaan om te vragen of zij hem voor mij willen unlocken? It's so confusing!!!! :-S

EDIT 2: TMobile unlocked GEEN iPhone toestellen. Dit is dus ook niet mogelijk. Iemand enig idee?

EDIT 342793487: Ik lees in andere posts van de iPhone 5S en 6 dat medewerkers bij Apple geinstrueerd worden om te vertellen dat ze geen unlockte iPhones verkopen. Dit is in werkelijkheid wel zo, en je dus gewoon de (in mijn geval) iPhone 6S A1688 TMobile moet hebben. Geen gedoe met 40 dagen wachten met TMobile kaartje maar is gewoon gelijk te gebruiken. (klopt dit?)

rsnhakan 08-10-15 09:05

Mijn model betreft A1688. Gewoon unlocked en het "Europese" model. Ik zou denken dat het geen probleem zou moeten zijn. Maar pin mij er niet aan vast.

babichevb 08-10-15 09:22

Heb je deze ook in het buitenland gekocht?

LauraSonn 06-11-15 23:01

Ik lees mee, heb namelijk met mijn 5S (uit USA gehaald jaar geleden) het 'probleem' dat er bovenaan op de plaats waar 4G hoort te staan, enkel LTE staat...

Wie heeft er een 6S uit Amerika waar wél 4G op bet schermpje staat en is dit inderdaad het model nummer A1688??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.