iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone uit Amerika (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/27209-iphone-amerika.html)

jpke 19-12-08 15:27

iPhone uit Amerika
 
Hey, 'k wil een tweede iPhone kopen maar zouw deze van Amerika willen laten overbrengen door vrienden ter plaatsen.
Wat moet ik dan juist allemaal doen om deze iPhone gebruiksklaar te maken? En hoe zou ik het abonnement dan kunnen opzeggen?

Wat zou een richtprijs zijn incl. het opzeggen van het abonnement.

Dank.

Mwfadebeer 19-12-08 15:51

veel eenvoudiger is om er een in belgie te halen. dat is unlocked en scheelt veel gedoe.

jpke 19-12-08 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 232729)
veel eenvoudiger is om er een in belgie te halen. dat is unlocked en scheelt veel gedoe.

Ik woon ook in België maar dacht dat het een stuk goedkoper zou zijn als ik hem uit Amerika laat komen.

Bomans 19-12-08 16:03

Dan heb je nog een unlockkaartje nodig en zit je elke keer met de onzekerheid of het nog wel werkt als er een update uitkomt. En je garantie dan ...

iScorpio 19-12-08 16:23

In Amerika kopen kan, maar dan wel opletten of er de 2.1 firmware op zit. Rond 31 december zou de unlock tool uit moeten komen en dan kan je er direct van profiteren. Met de 2.2 fw is het nog even onzeker wanneer deze unlocked kan worden.

Maar het is niet direct af te raden om een 3G in Amerika te kopen ;)

jpke 19-12-08 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 232747)
In Amerika kopen kan, maar dan wel opletten of er de 2.1 firmware op zit. Rond 31 december zou de unlock tool uit moeten komen en dan kan je er direct van profiteren. Met de 2.2 fw is het nog even onzeker wanneer deze unlocked kan worden.

Maar het is niet direct af te raden om een 3G in Amerika te kopen ;)

Hhee, weet je soms tegen welke prijs dit mogelijk is? :D

Bomans 19-12-08 19:29

Dan zal je via ebay of dergelijk sites moeten kopen.
In Amerika krijg je niet zomaar een iphone met abo.
Je moet een amerikaans staatsburger zijn en dus over de nodige paperassen beschikken alvorens je een contract kan afsluiten.

iScorpio 19-12-08 21:32

Dat geldt nu voor de 3G. Begin dit jaar kon ik nog zonder abbo een 2G kopen. Beste is om ter plekke (zelf) te kijken wat er nog te koop is.

MrBrightside 05-03-09 23:12

iPhone in NY
 
Beste,

In September ga ik naar New York. De iPhone is daar in de Apple-shops te koop voor € 158,00. Dat geld wil ik met plezier neertellen, als ik weet dat ik in België nog stééds € 500,00 moet betalen.

Ik heb echter wel enkele vraagjes ..

Wat is simlock ? En zijn er dan verschillende versies in ? Want ik hoor hier dikwijls over een unlock-versie praten. Moet ik dan een abonnement nemen in NY en zal mijn iPhone ook werken in Europa met Pay&Go [wiki=2120]3G[/wiki] ?

nickdw 06-03-09 08:39

Je moet hem simlock vrij kopen of thuis laten maken want jou KPN kaartje kan namelijk niet in dat toetsel zodat het functioneerd. Ik raad je aan geen abonnement te nemen in NY en met 3g verbinding zal de telefoon in nederland wel werken.

Bomans 06-03-09 11:20

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif Samengevoegd

Je zal niet zomaar een iphone kunnen kopen in amerika.
Lees bovenstaande reply's even door.

apotheosis 06-03-09 13:24

Raar,ne maat van mij is net uit amerika en heeft gevraagd of deze een iphone kon kopen maar dat ging niet zegden ze,hij was verplicht een abbonement op te nemen,de vraag is dus;hoe kan je een iphone uit amerika laten bestellen tot in belgie zonder abbonement en zonder je extra taksen ofzo betaald?
Het zou mss wel mijn bedoeling zijn om van daar anders nog eentje te laten overbrengen.

Bomans 06-03-09 13:53

Dat is het juist. Dat gaat niet. Tenzij je er een van ebay koopt.

MrBrightside 06-03-09 19:44

Dus ik kan me geen iPhone aanschaffen ? Waarom niet ? Ik hoor nochtans van mensen dat dat wel zonder problemen lukt.

Apple iPhone SIM unlock hack. | Pietel.be

Abu 06-03-09 20:14

En als je naar de datum kijkt is dat 1,5 jaar geleden. Bij de iPhone 3G hoefde je niet per se een abonnement in de winkel af te sluiten, dan mocht je het thuis doen. Bij de 3G moet je direct in de winkel een abonnement afsluiten, anders krijg je je iPhone niet mee.

the doctor1986 07-03-09 15:03

iPhone kopen Amerika
 
Beste, ik ben van plan een iPhone 3G te kopen eind maart, maar veel mensen raden mij dit af. Mijn zus zit eind maart, begin april in Amerika en zou er dan een meenemen. Maar ik zit vol met vragen waar ik niet echt correct antwoord op vind, ik zal ze maar stellen en hopelijk dat de meeste worden uitgeklaard. Alvast bedankt voor de moeite en de gedeelde kennis.


1. Is het waar dat de iPhone 3G serieus wat tekortkomingen heeft qua gsm-gebruik zoals ontvangst en belvolume? Kan je hem trouwens ook op speaker zetten als je belt met iemand? En ik heb ook verstaan dat de bleutooth niet werkt?

2. Als ik nu de 3G versie koop in Amerika, kan ik hem dan hier professioneel bvb door mobistar laten kraken zonder problemen, dus gewoon bellen, sms, Wi-Fi,... met mobistar-netwerk? Zal waarschijnlijk wel mobistar abbonement worden dat ik neem.

3.Zijn er echt duidelijke redenen waarom ik hem niet zou kopen, want men gsm is praktisch op zijn einde en ik gebruik momenteel ook een pda als agenda, zou alles beetje ineen willen ( in 1 toestel)?

Alvast bedankt voor de meoite!

Groetjes ief

MrBrightside 07-03-09 17:09

Verkoopt Apple dan ook al GSM-Abonnementen ?

Abu 07-03-09 17:13

1. Ontvangst en bel volume vind ik goed genoeg. Er zit ook een een luidsprekerfunctie op voor tijdens het bellen. Met Bluetooth kan je niet communiceren met andere telefoons, maar hier komt wel een jailbreak app voor uit dat het wel kan.

1. In Amerika kan je geen iPhone kopen zonder abonnement lees dit eens door: https://forum.iculture.nl/f41/i...e-amerika.html . Kraken (Unlcoken) kan je zelf doen, daarvoor moet je even de zoekfunctie gebruiken. Zoek maar op Yellow sn0w of unlock.

3. Op een iPhone forum vragen waarom je m niet zou kopen :p

P.S. gebruik voortaan de zoekfunctie

ch40ss 07-03-09 19:47

koop gewoon tweedehands in de USA via craigslist! worden ook veel unlockte toestellen aangeboden, veel goedkoper dan hier tweedehands, succes ;)

MrBrightside 15-03-09 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 263770)
Dat is het juist. Dat gaat niet. Tenzij je er een van ebay koopt.

Als ik hem in Londen (Engeland) koop, dan scheelt me dat ook nog € 150,00.

De prijs is er £342.50 voor een zwarte iPhone met 8GB. Omgerekend naar de euro betekend dat € 371,00 of een verschil van € 150,00 met de iPhone in België.

Ik ben vrijdagmiddag een Apple Store binnen gewandeld in Aalst, en de kerel aan de kassa beweerde dat je met een iPhone van Amerika, niet kan werken in Europa. Dan vraag ik me af, wat al die reizende toeristen doen met hun iPhone als ze in Europa zijn? Hij beweerde ook dat je verplicht bent een abonnement te kopen, en dat dat niet op te zeggen is.

Klinkt raar .. Als ik bij Proximus een abonnement neem, kan ik dat toch na een jaar opzeggen wanneer ik wil ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.