//

Kopen bij FromUS2EU

Kopen bij FromUS2EU discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Ja, ik denk dat Ellen hier best problemen mee kan krijgen als ze er achter komen, ze pleegt wel fraude, namelijk! En de douane is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #541  
Oud 06-10-07, 15:10
Yaya Yaya is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 17
Standaard

Ja, ik denk dat Ellen hier best problemen mee kan krijgen als ze er achter komen, ze pleegt wel fraude, namelijk! En de douane is ook niet gek: die moeten het inderdaad onderhand weleens doorhebben...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 06-10-07, 15:18
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Ellen hoeft zich niet zo druk te maken aangezien ze niet binnen de europese unie valt, de Nederlandse douane heeft totaal geen zeggenschap in de US.
Ze kunnen hooguit een waarschuwing aan de amerikaanse douane sturen maar ik betwijfel of die daar een zaak van zullen maken.

Wat je wal als ontvangende partij moet beseffen is dat niet jij fout zit maar degene die het pakket vertuurd heeft, dus als ze je een schikking sturen vanwege een verkeerde waarde ga je op je achterste poten staan en zeg je dat jij dit pakket niet verstuurd hebt de verantwoordelijkheid ligt bij de zender.
Het zal allemaal wel loslopen gezien iedereen hier zijn Iphone gewoon in ontvangst kan nemen en de douane nog niemand een schikking gestuurd heeft met een boete.

Dan zit ik mij nog iets te bedenken.
Ze kunnen heel moeilijk de waarde van het product bepalen als het niet te koop is in europa of er geen bon bij zit, ten aller tijde zullen ze je een aankoopsbon vragen waarna aan de hand van die waarde de invoer & b.t.w. berekend zullen worden.
Tuurlijk zijn ze niet gek en kan je zeggen dat ze die waarde simpelweg van het internet kunnen halen maar dat is denk ik juridisch niet correct gezien het aantoonbaar moet zijn en dat is een website niet naar mijn idee.

Laatst gewijzigd door Wi-Fi; 06-10-07 om 15:24.
  #543  
Oud 06-10-07, 16:34
Yaya Yaya is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 17
Standaard

Ik ben inderdaad met je eens dat de verantwoordelijkheid bij de verzender ligt en niet bij de ontvanger: ik was er niet van op de hoogte dat zij niet het werkelijke bedrag zou vermelden.
Ik denk ook dat ik dan alleen het volledige bedrag aan invoerrechten zal moeten betalen, maar goed dat had ik eigenlijk vanaf het begin al ingecalculeerd. Ik wil gewoon m'n iphone !! NU !!
  #544  
Oud 06-10-07, 21:44
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Bij mij had ze inderdaad ook een waarde van 199 euro opgegeven. De douanewaarde hiervan is 160 euro. Van dit laatste bedrag gaan ze dan de btw en de inklaringskosten uitrekenen, bij mij kwam het uit op:

BTW bij invoer: 30,40
Inklaringskosten: 13.25
is: 43.65
__________________
Voor het laatste game nieuws, check
www.xgn.nl
  #545  
Oud 07-10-07, 22:10
Peter's schermafbeelding
Peter Peter is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen - België
Berichten: 432
Standaard

ik lees net op MacOSX.nl dat Ellen bij Apple op de zwarte lijst is gezet en dus (alvast via de Apple store) geen iPhones meer kan bestellen. ik weet niet in hoe verre deze info klopt, maar zou wel erg spijtig zijn voor mensen die hem nog willen bestellen bij haar. Haar service is namelijk zeer goed
  #546  
Oud 08-10-07, 10:17
thamasterrr18 thamasterrr18 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 10
Standaard

ik traceer numijn zending via UPS en krijg dit te zien:

Ma 8 oktober 10:01 's morgens
SPECIALE INVOER DOUANE - PAKKET TOEGEWEZEN AAN ONTVANGER MET EXTRA PAPIERWERK NA AFHANDELING DOUANE / AFLEVERING GEWIJZIGD

weet ieman hoelang dit nog gaat duren voordat het wordt afgeleverd?
  #547  
Oud 08-10-07, 14:29
TodiWa TodiWa is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Standaard

Ik heb net de iPhone ontvangen, niet moeten bijbetalen. Ik laat jullie meer weten als ie unlocked is.

Laatst gewijzigd door TodiWa; 08-10-07 om 14:39.
  #548  
Oud 08-10-07, 18:07
Matthi Matthi is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TodiWa Bekijk bericht
Ik heb net de iPhone ontvangen, niet moeten bijbetalen. Ik laat jullie meer weten als ie unlocked is.
Waar heb je hem gekocht?
  #549  
Oud 08-10-07, 20:14
Yaya Yaya is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 17
Standaard

Tsss... al die berichten van mensen die hun iphone ontvangen en niks hoeven bij te betalen...ik word er jaloers van . UPS (de douane) houdt de mijne nog steeds vast. Heb ook nog niets gehoord, terwijl ik vrijdag had gebeld en ze mij vandaag zouden bellen....
  #550  
Oud 09-10-07, 10:44
Statrosa Statrosa is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 19
Standaard

Gisteren rond 11:30 mijn 4gb ontvangen. Het unlocken duurde ruim 2 uur, vooral omdat ik geen fouten wilden maken, dus alles 20x opnieuw las. Ik gebruikte als unlock guides, een youtube filmpje, en de Nederlandse versie van de anysim guide op deze website, bedankt jongens.
Ik ben blij dat er ook vooruitgang is voor de 1.1.1 bezitters.

p.s. Ik moest 47.50 EUR bij betalen aan UPS.
  #551  
Oud 09-10-07, 12:01
Pietje123456 Pietje123456 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 19
Standaard

Ik heb ook een iPhone besteld bij Ellen.
Hij zou maandag (gister) afgeleverd moeten zijn.

Waarschijnlijk wordt het pakketje weer vastgehouden door die *** douane. Altijd weer hetzelfde liedje.

Heb nog geen track & trace nummer van Ellen gekregen.

Laatst gewijzigd door Pietje123456; 09-10-07 om 12:04.
  #552  
Oud 09-10-07, 16:08
Yaya Yaya is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Junior1986 Bekijk bericht
Ik heb ook een iPhone besteld bij Ellen.
Hij zou maandag (gister) afgeleverd moeten zijn.

Waarschijnlijk wordt het pakketje weer vastgehouden door die *** douane. Altijd weer hetzelfde liedje.

Heb nog geen track & trace nummer van Ellen gekregen.
Heb je hem met UPS late verzenden?
  #553  
Oud 09-10-07, 16:12
thamasterrr18 thamasterrr18 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 10
Standaard

mijn iphone wordt nu ook door de douane vastgehouden, hij was daar vrijdagochtend om half 6 aangekomen...nu staat er speciale invoer douane en dat de aflevering gewijzigd is:s ben benieuwd hoelang het duurt, ps ook verzonden met UPS express...
  #554  
Oud 09-10-07, 17:33
Yaya Yaya is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thamasterrr18 Bekijk bericht
mijn iphone wordt nu ook door de douane vastgehouden, hij was daar vrijdagochtend om half 6 aangekomen...nu staat er speciale invoer douane en dat de aflevering gewijzigd is:s ben benieuwd hoelang het duurt, ps ook verzonden met UPS express...
Ja, bij mij hetzelfde verhaal. Ga er maar vanuit dat je nu de volle mep aan invoerrechten moet betalen! Ik heb vandaag contact gehad met UPS en ik hoop m'n iphone vandaag nog te krijgen voor 19.00 uur. Ik ben nu thuis, morgen niet.....
  #555  
Oud 09-10-07, 17:37
Pietje123456 Pietje123456 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yaya Bekijk bericht
Heb je hem met UPS late verzenden?
Jep met UPS (Express).
Baal er behoorlijk van.

Ben deze volle week niet in staat om pakketjes aan te nemen. Bedankt UPS! Ze denken zeker dat niemand werk heeft o.i.d.
Ik betaal verdorie 25 euro extra voor snelheid en dan krijg je dit! Er stond toch echt: gegarandeerd maandag geleverd vóór 12.00 uur. Ik ga die verloren uren wel op hun verhalen.

Had maandag speciaal vrij genomen. Vandaag dan ook maar. Maar geen enkel teken van UPS.

Heb wel vaker problemen met die kl*te douane. Op de één of andere manier ben ik telkens de l*l. Vaak heb ik ook dat ik precies net onder de douche sta wanneer ze komen.

Laatst gewijzigd door Pietje123456; 09-10-07 om 17:41.
  #556  
Oud 09-10-07, 17:41
Yaya Yaya is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Junior1986 Bekijk bericht
Jep met UPS (Express).
Baal er behoorlijk van.

Ben deze volle week niet in staat om pakketjes aan te nemen. Bedankt UPS! Ze denken zeker dat niemand werk heeft o.i.d.
Ik betaal verdorie 25 euro extra voor snelheid en dan krijg je dit.

Had maandag speciaal vrij genomen. Vandaag ook. Maar geen enkel teken van UPS.

Heb wel vaker problemen met die kl*te douane. Op de één of andere manier ben ik precies de *** telkens.
Ja, ik baal er ook van, maar eigenlijk hebben we dit aan Ellen te danken: zij geeft een verkeerde waarde op! Anders had ik m'n iphone ook vorige week al gehad! UPS moet dan gewoon meer papierwerk verrichten...
  #557  
Oud 09-10-07, 17:46
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Nouja.. het scheelt je wel 50 euro hoor. Ik moest bijvoorbeeld 43 euro betalen aan de postbode omdat er een waarde van 200 dollar op het pakketje zat. Als er een waarde van 400 dollar op staat moet je tegen de 100 euro betalen. Ik denk niet dat je daar sneller blij van wordt.
  #558  
Oud 09-10-07, 17:46
Pietje123456 Pietje123456 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yaya Bekijk bericht
Ja, ik baal er ook van, maar eigenlijk hebben we dit aan Ellen te danken: zij geeft een verkeerde waarde op! Anders had ik m'n iphone ook vorige week al gehad! UPS moet dan gewoon meer papierwerk verrichten...
Tjah van mij had ze er achteraf ook gewoon de echte waarde op mogen zetten. Of je nu 35 euro belasting betaald of 50 euro. Dat maakt mij niet echt uit op 430 euro.

Als er maar snelheid in zit dan vind ik het prima.
  #559  
Oud 09-10-07, 18:07
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Maak je niet te druk, al had je de werkelijke waarde laten noteren dan was je evenveel tijd kwijt geweest.
De mijne ligt al sinds 2 okt bij douane en nog geen wijziging waargenomen bij TNT track & trace.
Vind dit geen stijl ten opzichte van een zending die er 3 dagen overdoet en dan ingeklaard is en geleverd op eindbestemming terwijl die besteld is nadat ik hem besteld heb, deze heeft dus simpelweg voorrang gekregen op mijn pakket.
Ga in mijn geval een klacht indienen zodra ik hem heb voor het onnodig lang vasthouden van een pakket.
  #560  
Oud 09-10-07, 18:12
Yaya Yaya is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi Bekijk bericht
Maak je niet te druk, al had je de werkelijke waarde laten noteren dan was je evenveel tijd kwijt geweest.
De mijne ligt al sinds 2 okt bij douane en nog geen wijziging waargenomen bij TNT track & trace.
Vind dit geen stijl ten opzichte van een zending die er 3 dagen overdoet en dan ingeklaard is en geleverd op eindbestemming terwijl die besteld is nadat ik hem besteld heb, deze heeft dus simpelweg voorrang gekregen op mijn pakket.
Ga in mijn geval een klacht indienen zodra ik hem heb voor het onnodig lang vasthouden van een pakket.
Ja, maar als je bij TNT je status moet nachecken betekent dat dat je hem met USPS hebt laten verzenden en het is bekend dat die er langer over doen dan UPS. De mijne had er gewoon afgelopen donderdag al geweest als Ellen niet de verkeerde waarde erop had gezet!
En ik ben het eens met Junior1986: die paar euro meer maakt dan ook niet uit, dan liever de echte waarde op het pakket!!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone bij Mobistar kopen = geen support ! (ook niet bij Apple) woca Koopinformatie België 6 25-09-10 00:19
Ellen den Otter (Fromus2eu.com) in Telegraaf tescione Chat en geruchten 16 16-09-09 18:31
Kopen bij FromUS2EU - deel 2 Maurice Koopinformatie USA 87 04-04-08 12:21
Prijsstelling FromUS2EU partyfart Archief 4 13-10-07 12:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:39.