iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   Kopen bij FromUS2EU (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/28-kopen-fromus2eu.html)

iCulture 18-09-07 13:56

Kopen bij FromUS2EU
 
Wil je een iPhone kopen bij fromus2eu.com of heb je daar al je iPhone gekocht, dan kun je hier je vragen en ervaringen kwijt. We hebben verder geen relatie met deze aanbieder, maar gezien de vragen op de weblog willen we alvast voorzien in een centraal discussietopic.

tescione 18-09-07 14:27

ik heb vandaag de iphone 4gb bij fromus2eu.com besteld. ik zal hier mijn ervaringen posten over het leveringsproces.

Maurice 18-09-07 15:20

Ik heb afgelopen zaterdag de 8GB versie van de iPhone bij haar besteld, ik zal jullie hier ook mee op de hoogte houden :D

Peter 18-09-07 15:34

heb deze ook bij Ellen(fromus2eu.com) besteld.
Datum bestelling: 5 september
aankomst luchthaven zaventem (België): 13 september
aankomst thuis: onbekend

ik hou jullie op de hoogte

TIP: track je pakje via deze widgetUSPS widget

fromalk 18-09-07 15:35

hoi peter, hoeveel heeft alles samen dan gekost. heb haar nl net ook een mail gestuurd.

partyfart 18-09-07 15:51

ook ik heb een aanvraag gedaan bij fromus2eu. Dit is haar voorstel:
$ 422.94 aankoopprijs van de 8GB iPhone incl 6% sales tax
Free shipping naar ons adres
$ 30.00 verzending per United States Postal Service incl tracking
$ 22.60 5% over bovenstaande bedragen

Subtotaal: $ 475.54 / EURO 372.00
Service fee EURO 35.00
Grand total EURO 407.00

Niet inbegrepen zijn eventuele invoerrechten en/of BTW die in rekening kunnen worden gebracht bij een douane controle.

--------
Komt dit overeen met wat jullie betalen?

fromalk 18-09-07 15:54

als de douane kosten in rekening zou brengen hoeveel bedragen deze dan?

Peter 18-09-07 15:56

klopt, ik heb nog de "oude" prijs van 599$ betaald, maar voor de rest heb ik hetzelfde betaald. Ellen antwoordde ook steeds zeer snel op mn mails.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door partyfart (Bericht 124)
ook ik heb een aanvraag gedaan bij fromus2eu. Dit is haar voorstel:
$ 422.94 aankoopprijs van de 8GB iPhone incl 6% sales tax
Free shipping naar ons adres
$ 30.00 verzending per United States Postal Service incl tracking
$ 22.60 5% over bovenstaande bedragen

Subtotaal: $ 475.54 / EURO 372.00
Service fee EURO 35.00
Grand total EURO 407.00

Niet inbegrepen zijn eventuele invoerrechten en/of BTW die in rekening kunnen worden gebracht bij een douane controle.

--------
Komt dit overeen met wat jullie betalen?


Peter 18-09-07 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk (Bericht 126)
als de douane kosten in rekening zou brengen hoeveel bedragen deze dan?

ik geloof dat dit ongeveer 20% is op de waarde van het pakje en de verzendkosten.
Ellen zei in een mail dat de pakjes van USPS steekproefgewijs worden gecheckt, dus je hebt geluk of je hebt pech..

Ik denk dat Ellen op dit ogenblik vrijwel uitsluitend iPhones verscheept naar Europa. Er zijn hier namelijk op dit forum alleen al een 5 tal mensen die bij haar besteld hebben :)

SkandalouZ 18-09-07 16:44

Ik heb net de Iphone bij Ellen besteld..
ik hoop dat ie eind volgende week in mijn bezit is..

Peter 18-09-07 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SkandalouZ (Bericht 168)
Ik heb net de Iphone bij Ellen besteld..
ik hoop dat ie eind volgende week in mijn bezit is..

dat lijkt me nogal snel

Paulcito 18-09-07 17:24

Ik zit er ook aan te denken om te bestellen bij Ellen.
Is het geen optie om er aantal in 1 zending te laten komen?

Maurice 18-09-07 17:29

Ik denk niet dat je dat snel geregeld hebt, en dan zit je ook weer met het afleveren etc...

Paulcito 18-09-07 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice (Bericht 211)
Ik denk niet dat je dat snel geregeld hebt, en dan zit je ook weer met het afleveren etc...

True, het zou wel schelen met verzendkosten.
Maarja wellicht iets om in het achterhoofd te houden.

fromalk 18-09-07 18:07

we zouden eigenlijk best een inkoopactie als het ware organiseren, maar misschien wordt de kans om gepakt te worden bij de douane dan te groot? Hoe gaat zo een controle eigenlijk in zijn werk :s

MVG

MacApp 18-09-07 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk (Bericht 238)
we zouden eigenlijk best een inkoopactie als het ware organiseren, maar misschien wordt de kans om gepakt te worden bij de douane dan te groot? Hoe gaat zo een controle eigenlijk in zijn werk :s

MVG

Steekproeven

Peter 18-09-07 18:32

Iemand van MacosX.nl had deze ook besteld bij Ellen. Zijn iPhone heeft daar 9 dagen gelegen. Dus zou niet meer te lang mogen duren...

fromalk 18-09-07 20:07

heb net ook contact met haar gehad. Vriendelijk en geeft grondige informatie!

K heb besloten er eentje via haar te nemen. mocht iemand interesse hebben in samen te kopen contact me

Paulcito 18-09-07 20:12

Ik heb inmiddels ook contact gehad.
Ook gelijk gevraagd naar de mogelijkheid om meerdere stuks tegelijk te kopen, ik kreeg de volgende reactie:

Citaat:

Hartelijk dank voor je email en interesse voor onze service. Gezien het grote aantal aanvragen kunnen we op dit moment maar maximaal 1 iPhone per persoon versturen.
@fromalk, ik heb zeker interesse om er samen 1 te laten komen, maar gezien bovenstaande zal dat denk ik moeilijk worden.

fromalk 18-09-07 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulcito (Bericht 330)
Ik heb inmiddels ook contact gehad.
Ook gelijk gevraagd naar de mogelijkheid om meerdere stuks tegelijk te kopen, ik kreeg de volgende reactie:



@fromalk, ik heb zeker interesse om er samen 1 te laten komen, maar gezien bovenstaande zal dat denk ik moeilijk worden.

Hoi paulcito,

ai daar had ik zelf niet achter geinformeerd, misschien doet zij het liever niet ivm de douane?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.