//

iPhone via sale4less.de (Ebay)

iPhone via sale4less.de (Ebay) discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tolgaliya idd, ik sluit mij geheel aan bij Magick. Weet jij overigens hoe dat in zijn werk gaat? Via Paypal je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 15-12-07, 17:38
geerth's schermafbeelding
geerth geerth is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar geerth
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tolgaliya Bekijk bericht
idd, ik sluit mij geheel aan bij Magick. Weet jij overigens hoe dat in zijn werk gaat? Via Paypal je geld terug krijgen.
Het stomme is dat ik via overschrijving betaald heb. Hoe kan ik fiksen om mijn geld als dusdanig terug te krijgen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 15-12-07, 17:41
pjan pjan is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 63
Standaard

Hmm, en wat als je het via een overschrijving deed en niet via paypall? Ik veronderstel dat hij de zaak dan zelf terug moet overschrijven. Hopelijk wil hij dit doen, want als student was dit zowat al mijn spaargeld van het afgelopen jaar dat ik overmaakte.

Is er nu al iemand die hem belde? of kreeg er al iemand bevestiging van terugbetaling?
  #43  
Oud 15-12-07, 17:43
tolgaliya tolgaliya is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geerth Bekijk bericht
Het stomme is dat ik via overschrijving betaald heb. Hoe kan ik fiksen om mijn geld als dusdanig terug te krijgen?
Ik heb zelf geen idee wat de procedure is en/of er uberhaupt mogelijkheden zijn om bij overschrijving je geld terug te krijgen? Ik heb zelf nu via paypal een claim geopend. Dit bestaat uit twee stappen, ik heb nu stap 1 voltooid en geef de koper nog een aantal dagen om te reageren. Mocht ik niets vernemen, dan zet ik de claim door. Ik weet alleen niet hoe dit verder in zijn werk gaat?

Misschien dat andere forumleden hier reeds ervaring mee hebben???
  #44  
Oud 15-12-07, 17:44
tolgaliya tolgaliya is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjan Bekijk bericht
Hmm, en wat als je het via een overschrijving deed en niet via paypall? Ik veronderstel dat hij de zaak dan zelf terug moet overschrijven. Hopelijk wil hij dit doen, want als student was dit zowat al mijn spaargeld van het afgelopen jaar dat ik overmaakte.

Is er nu al iemand die hem belde? of kreeg er al iemand bevestiging van terugbetaling?
Ik ken het gevoel ja! Nee, nog niet aan de telefoon gehad. Zodra ik reaktie krijg wat betreft de eventuele terugbetaling zal ik dat hier gelijk even posten.
  #45  
Oud 15-12-07, 17:53
pjan pjan is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 63
Standaard

@Geerth; heb jij dit antwoord gekregen na een vraag per email, of nadat je negatief respons gaf op zijn ebay? Hij is hier behoorlijk gevoelig voor (vooral om de negatieve respons weg te halen), en reageert wsl sneller als jij daar met negatief commentaar opstaat...
  #46  
Oud 15-12-07, 17:56
Magick Magick is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Almere, NL
Berichten: 61
Standaard

Ik heb hem niet gebeld, voornamelijk omdat ik het idee heb dat hij geen engels spreekt, en mijn duits niet genoeg is om een normaal gesprek aan te gaan. Ik heb nog geen reactie gehad van mijn claim. Ik heb de voorwaarden doorgenomen voordat ik de claim opende. De verkoper krijgt 10 dagen om te reageren op de claim. Als er geen reactie door de verkoper word jij automatisch in gelijk gesteld. Als de verkoper er tegenin gaat word er door paypal een onderzoek gestart.
Tenminste zo kreeg ik het door.
  #47  
Oud 15-12-07, 18:07
geerth's schermafbeelding
geerth geerth is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar geerth
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjan Bekijk bericht
@Geerth; heb jij dit antwoord gekregen na een vraag per email, of nadat je negatief respons gaf op zijn ebay? Hij is hier behoorlijk gevoelig voor (vooral om de negatieve respons weg te halen), en reageert wsl sneller als jij daar met negatief commentaar opstaat...
Ik heb voorgaand antwoord (om te wachten tot 07.01.08) gewoon gekregen zonder enige reden. Wat zouden jullie nu ondernemen?
  • Het aanbod aannemen en wachten? =
    Citaat:
    1 You wait to 07.01.2008 (+/- 5 days) since there we have the iPhones by us in Germany and can send it to you. You get an iPhone with the newest Generation, newest Firmware and fresh out of Apple production, you also get within 48 hours
    50 EUR on you Bank account for waiting time.
    Wat ik persoonlijk niet zie zitten, want de iPhones die uit Amerika komen (daar haalt hij ze dacht ik) hebben 1.1.2 en wsl bootloader 4.6 . Hij zegt zelf 'newest Generation' - terwijl er op 15 januari wsl een nieuwe reeks zit aan te komen - en 'newest Firmware'.
  • Het aanbod weigeren en overgaan tot actie om m'n geld proberen terug te krijgen?
  #48  
Oud 15-12-07, 18:08
Stibou's schermafbeelding
Stibou Stibou is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Moeskroen (België)
Berichten: 330
Standaard

Waarom zou je wachten tot 07-01 zonder 'deftige' reden?

PS:Ik raad iedereen aan of zijn iphone rechtstreeks zelf in een apple store te kopen of als hem via biedingsites koopt hand in hand afgifte te doen!
  #49  
Oud 15-12-07, 18:09
Magick Magick is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Almere, NL
Berichten: 61
Standaard

Je kan ook vragen wat hij bedoeld met the newest generation. Of je kan eisen dat je er een turbosim bij krijgt.
  #50  
Oud 15-12-07, 18:10
tolgaliya tolgaliya is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 20
Standaard

@Geerth; ik persoonlijk zou asap mijn geld proberen terug te krijgen, deze verkoper komt erg onprofessioneel over en heeft een merkwaardige manier van zaken doen. Er zijn voldoende 'betrouwbare' verkopers die wel de gemaakte beloftes & afspraken nakomen.

Kortom, geen tijd of moeite meer in investeren.
  #51  
Oud 15-12-07, 18:12
pjan pjan is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geerth Bekijk bericht
Ik heb voorgaand antwoord (om te wachten tot 07.01.08) gewoon gekregen zonder enige reden. Wat zouden jullie nu ondernemen?
  • Het aanbod aannemen en wachten? =
    Wat ik persoonlijk niet zie zitten, want de iPhones die uit Amerika komen (daar haalt hij ze dacht ik) hebben 1.1.2 en wsl bootloader 4.6 . Hij zegt zelf 'newest Generation' - terwijl er op 15 januari wsl een nieuwe reeks zit aan te komen - en 'newest Firmware'.
  • Het aanbod weigeren en overgaan tot actie om m'n geld proberen terug te krijgen?
Ik zal in ieder geval (als ik deze mail krijg) niet wachten tot januari. In ieder geval zou ik de krachten bundelen om ons geld terug te vragen. We zijn momenteel met 5 in hetzelfde schuitje. Dat geeft onze eis sowieso meer gewicht (ook in het geval het nodig zou zijn om langs ebay te eisen dat er iets ondernomen wordt)
  #52  
Oud 15-12-07, 18:14
tolgaliya tolgaliya is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 20
Standaard

Mja, het klinkt een beetje cru, maar het stelt mij wel gerust dat er meerdere lotgenoten zijn. Samen sta je toch een stuk sterker. Desnoods gaan we er met z'n allen heen om persoonlijk het geld op te halen
  #53  
Oud 15-12-07, 18:14
Magick Magick is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Almere, NL
Berichten: 61
Standaard

is het niet zo dat je alleen objecten die je bezit mag verkopen op eBay?
  #54  
Oud 15-12-07, 18:19
geerth's schermafbeelding
geerth geerth is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar geerth
Standaard

@ pjan : Lijkt mij ook de beste oplossing.
Ik weet enkel niet goed waar te beginnen. Eerst en vooral een duidelijke mail sturen naar hemzelf dat ik mijn geld terug eis? Ik heb met een internationale overschrijving betaald, een claim openen via Ebay (paypal) is dus niet mogelijk? Misschien moeten we een lijstje maken van de gebruikers en hun ebay-namen. Ik begin alvast, je vult maar aan met je naam en wat je wil.

Citaat:
Forum-name: geerth
Ebay-name: geertheirbaut2606
Claim: money back
  #55  
Oud 15-12-07, 18:20
Magick Magick is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Almere, NL
Berichten: 61
Standaard

Forum naam: Magick
Ebay naam: sandervdbroek
  #56  
Oud 15-12-07, 18:21
tolgaliya tolgaliya is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 20
Standaard

Forum-name: tolgaliya
Ebay-name: t.sonmez
Claim: money back

wat is stap 2?
  #57  
Oud 15-12-07, 18:28
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Als ik er even tussen mag, ik denk dat als je kiest voor die nieuwe lading dat je dan wel het probleem krijgt dat je niet meer je geld kan claimen via PayPal.
Gewoon alles proberen om je geld terug te krijgen, en hem een flinke draai om de oren te geven. Service is een belangrijk punt bij verkopers, en deze man heeft dat duidelijk niet!
  #58  
Oud 15-12-07, 18:49
pjan pjan is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 63
Standaard

Forum-naam: pjan
Ebay-naam: pjanbe
claim: money back

Ook al heb je betaald met overschrijving; toch kan je na 10 dagen een geschil openen bij ebay (binnen 1 uur kan ik dat). EBay verzekerd je alleszins voor 100 euro (wat peanuts is tov wat ik betaalde, medunkt).

Het lijkt me sowieso het best dat er een dossier wordt geopend bij ebay, eens we hierover een gemeenschappelijk standpunt hebben. Ik zou dit ook telefonisch willen doen. Ik verwacht dan ook dat ingeval 5 klanten met dezelfde klacht aankomen en gezamenlijk reageren, dat EBay hier zelf werk van maakt en contact zal opnemen met de verkoper om die claim officieel mee te delen. Opdat het dossier correct en volledig zou kunnen worden opgemaakt, zal naast ebay-naam ook objectnummer, datum en tijdstip van afronding, naam en familienaam, nationaliteit, datum/tijdstip en wijze van betaling (indien met overschrijving jouw bankrekeningnummer en bank) evenaals overgemaakt bedrag nodig zijn.

Aanvullingen/suggesties?
  #59  
Oud 15-12-07, 19:00
geerth's schermafbeelding
geerth geerth is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar geerth
Standaard

Klopt volledig. Maar die informatie ga ik hier niet zo maar verspreiden, die deel ik hem wel persoonlijk mee. Ik wou gewoon een lijstje aanmaken van diegene die hier mee bezig zijn.

Ik stuur alvast een mail met de eis mijn geld terug te krijgen binnen de 7 werkdagen. En ik overweeg nu ook, na de reactie van pjan, om een claim te beginnen om Ebay (want ik heb via overschrijving betaald...) . Dan even wachten wat hij te zeggen heeft. Misschien ook al een negatieve comment plaatsen op Ebay, om er vaart achter te zetten.
  #60  
Oud 15-12-07, 19:54
crunch crunch is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 47
Standaard

Ok gasten,

Die kerel begint serieus op mijn zenuwen te werken.
Kreeg hier 3 keer dezelfde mail:
Hello Leslie Fruythof,

we are so sorry because the iPhones and have a bad message for you.
Our supplier has send the wrong iPhones, every iPhones was locked and not possible to unlock, so you only can have
one Provider like AT&T, Telecom. We have send all iPhones back to our supplier.
Our Employer comes today back from USA because only the iPhones, he have had bad infos for us again, we can send the
iphones since 03.01.2008 again to you.

We now have the following solutions for you:

1 You wait to 07.01.2008 (+/- 5 days) since there we have the iPhones by us in Germany and can send it to you.
You get an iPhone with the newest Generation, newest Firmware and fresh out of Apple production, you also get within 48 hours
50 EUR on you Bank account for waiting time.

2. We have this time the Nokia 8800 Scirocco Gold Mobile Phone in Stock, you get this time more or a little bit less then 700 EUR
on eBay.de. This we can send to you within 48 hours.


We say exuse me so much and hope to find a good solution for this Problem. This is not only very much money for you,
also very very much money for our Company.

Dit gaat absoluut niet door de beugel!
Daarom hier mijn eBay gegevens:
Forum-naam: crunch
Ebay-naam: crunch690
claim: money back

I'm gonna kick this guy's butt.
Greetz
Crunch
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4 32 gb op ebay Tijsss Koopinformatie USA 3 18-02-11 22:02
Iphone via ebay Kat63 Koopinformatie USA 4 11-02-11 17:22
Iphone 3g op Ebay tbeumer@ Koopinformatie USA 9 18-07-08 00:42
iphone via ebay.com cederique Koopinformatie USA 1 22-01-08 00:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.