iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone USA. (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/35364-iphone-usa.html)

Guest-110720121056 11-06-09 15:16

iPhone USA.
 
Goedemiddag iPhone lovers!

Twee vrienden van mij gaan volgende week naar Amerika.
Nu vroegen ze aan mij of ze voor me de nieuwe iPhone 3GS moesten meenemen. Die is daar volgens hun al uit en stukken goedkoper.

Ik wil natuurlijk erg graag een iPhone alleen ik wil er geen gezeur mee.
Als hij moet worden gejailbreakt..en als ie het dan prima doet heb ik er geen problemen mee.

Wat is jullie advies? Doorsparen voor een Nederlandse of toch mijn slag slaan en ontzettend goedkoop een super iPhone in mijn handen?

Met een vriendelijke groet,

Erik

ps3freak 11-06-09 18:49

in de AT&T-store's moet je je paspoort afgeven en een VISA-kaart dacht'k. Dus gaat nooit lukken :D

De beta's zijn al gejailbreakt, maar ik had ergens gelezen dat er een nieuwe chip in de Iphone zit die het jailbreaken onmogenlijk (lees: moeilijker) maakt...

iScorpio 11-06-09 18:53

Volgens het dev-team zal de jailbreak gewoon mogelijk blijven ;)

Guest-110720121056 11-06-09 19:33

Jailbreak is dus mogelijk. Hoe zit het met de simlock?
Het is en blijft veel geld voor mij dus ik wil geen onverstandige keuze maken.

shapezzz 01-07-09 22:08

Ben ook wel benieuwd hoe het zit met de simlock, een vriend van me is nu in de USA en kan er zo eentje meebrengen :)

ualman 01-07-09 23:14

Je kan de 3g en 3gs gewoon in de apple winkels kopen, je kan ze zonder contract krijgen.
Ze zijn nog ATT locked, maar dat is zo te hacken.
Voor de 3gs betaal je zo'n $600 voor lokale belasting. De 3g is goedkoper.

shapezzz 02-07-09 05:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ualman (Bericht 316312)
Ze zijn nog ATT locked, maar dat is zo te hacken.

Bij mijn weten niet, ik heb alle zogenaamde ''unlock-tools'' die er maar verkrijgbaar zijn en helemaal niets werkt op de T-Mobile 3GS ;)

ualman 02-07-09 14:55

De T-Mobile 3GS? Dat kan zijn, maar die uit de VS zijn ATT locked.
Ik heb recentelijk de 3G gekocht (had ik nu maar de 3GS gekocht) in de Chicago apple store, en die was gewoon te unlocken.

.PhameUs 02-07-09 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 316243)
Ben ook wel benieuwd hoe het zit met de simlock, een vriend van me is nu in de USA en kan er zo eentje meebrengen :)

Je bedoelt zekers dat je vriend de 'no commitment' gaat kopen voor $599,-?
Maar is dat wel mogelijk? Een vriend van mij gaat ook naar de V.S. en is wel bereid om er een voor me te kopen.
En dat is natuurlijk geniaal van 'em. Alleen wil ik wel 100% weten of dit wel lukt.
Sommige zeggen van niet, sommige zeggen van wel. Alsnog heb ik nog geen concreet antwoord kunnen vinden.
Wel weet ik 100% zeker dat je in Canada bij ene Rogers en Fido losse iPhones kunt kopen, dit wel met een lockje.

Is er IEMAND hier, die al een 'no commitment' iPhone 3GS heeft gekocht vanuit V.S.? En me kan uitleggen hoe het eraan toe gaat?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 316437)
Bij meten weten niet, ik heb alle zogenaamde ''unlock-tools'' die er maar verkrijgbaar zijn en helemaal niets werkt op de T-Mobile 3GS ;)

De nieuwste firmware is ook niet softwarematig te unlocken. Je moet het hardwarematig doen. Of met zo'n dunne aangepaste sim.

ualman 02-07-09 23:01

Heb de 3G gekocht in de VS wat geen probleem was. Denk niet dat het met de 3GS anders is.
Sinds kort kan je de iphones in de apple winkels kopen zonder contract, maar wel met ATT lock. Had geen probleem de 3G te unlocken voor T-Mobile

shapezzz 03-07-09 00:30

Ik wacht af, zit op 2 exemplaren uit de V.S te wachten :)

Edit: 1 exemplaar net gekomen en heeft de AT&T simlock :)

shapezzz 04-07-09 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door .PhameUs (Bericht 316845)
De nieuwste firmware is ook niet softwarematig te unlocken. Je moet het hardwarematig doen. Of met zo'n dunne aangepaste sim.

Weet ik ja ;)

.PhameUs 04-07-09 15:48

Shapezz, is je vriend het gelukt om ze te kopen?

shapezzz 04-07-09 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door .PhameUs (Bericht 318036)
Shapezz, is je vriend het gelukt om ze te kopen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 317128)
1 exemplaar net gekomen en heeft de AT&T simlock :)

Yep gelukt maar precies wat ik al verwachte ;)

shapezzz 04-07-09 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ualman (Bericht 317059)
Had geen probleem de 3G te unlocken voor T-Mobile

Met jailbreak en software ja maar dat vind ik geen unlock, doe het maar eens zonder ;)

.PhameUs 05-07-09 15:39

En hoe heeft je maat dat geflikt? Meer details? :)

ankid 08-07-09 01:13

hoeveel kost de 3g zonder abbo en de 3gs zonder abbo

rtenkroode 14-07-09 14:55

Voor zover ik weet kun je geen iPhone 3GS kopen ZONDER een ATT abo. Sterker: die moet in de winkel worden geactiveerd. Dus als je dat ok vindt: ga je gang.
De 3G was (is?) wel gewoon te koop geweest de afgelopen maanden, omdat ze die voorraad kwijt moesten.
Ben net terug uit de US, verschillende Apple winkels geprobeerd, maar nergens kon ik gewoon de 3GS kopen.

proXify 01-09-09 22:53

Kan je makkelijker de iPhone 3gs kopen indien je sinds kort in België woont en een Amerikaans paspoort in je bezit hebt?(
En kan je hem unlocken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.