iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone kopen met pinpas in USA? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/3909-iphone-kopen-pinpas-usa.html)

fl0riz 20-12-07 16:43

iPhone kopen met pinpas in USA?
 
Dag,

Maar even een account aangemaakt op dit super interessante forum!
Ik heb een korte vraag, al veel gezocht op het forum maar kon geen duidelijk antwoord vinden.

Momenteel loop ik stage op de Antillen, echter ik vlieg in februari terug via Miami (waar ik nog een aantal dagen vakantie ga vieren). Natuurlijk wil ik daar een iPhone meenemen, MAAR... ik heb geen credit card.
Afgaande op DEZE link begrijp ik dat je vanaf nu alleen nog een iPhone kunt kopen met cc of debit card. Ik las al van 1 gebruiker hier op het forum dat hij een iPhone heeft gekocht gewoon met een pinpas.

Is het mogelijk om a) te pinnen in een apple store en, zo ja, b) een iPhone te kopen met pinpas?

thnx,
Floris

Aapvader 20-12-07 17:38

Volgens mij is een pinpas een debitcard, dus lijkt mij dat je gewoon kunt pinnen.

Stiruam 20-12-07 17:50

Hmja maar volgens mij kan je alleen een iPhone kopen met een credit card... Dus ik ben bang dat dit niet kan. Echter kan ik hier fout zitten. Apple controleerd namelijk of je al eerder met een Credit Card een iPhone hebt gekocht meer dan 5 kopen met een CC mag niet.

Greetz, Stiruam

TmiY 10-01-08 10:26

Ik heb 'm met mijn pinpas betaald. Het gaat er hun om dat je legitimatie dezelfde gegevens vertoont als je plastic pasje. Das alles...

arjen 10-01-08 11:13

Altijd gedacht dat debitkaart een amerikaanse "interne" betaal kaart was, vergelijkbaar met onze bankpasjes. Maar dat je hier alleen maar bij een ATM kan pinnen en niet in een winkel. Het is dat TmiY ervaringen heeft met zijn pinpas, anders zou ik gezegd hebben dat je als buitenlander alleen met cc kon betalen. Ga dat volgende keer eens proberen.

TmiY 11-01-08 16:53

In bijna elke winkel staat een pin apparaat dus kun je er pinnen. Het systeem werkt hetzelfde. Creditcard werkt wel prettiger moet ik zeggen, behalve dat je je altijd moet legitimeren...

reinbake 25-02-08 15:42

Is dit inmiddels ongewijzigd? Als ik over een week de applestore in Amerika inloop kan ik dan betalen met pinpas?

Stiruam 25-02-08 16:07

Geen veranderingen so far :p

Greetz, Stiruam

reinbake 25-02-08 16:09

Maar hoe zit het dan met de verhalen dat je een mastercard nodig moet hebben?Hebben ze dat nie tnodig om de max van 5 iphones te kunnen registreren? En ik dacht dat pinnen uberhaupt niet in winkels in de usa kon.. dacht alleen pinnen in ATM en dan contant afrekenen. Is dit bullshit?

reinbake 25-02-08 17:34

No cash accepted - Page 2 - Hackint0sh

reinbake 02-03-08 14:14

Wat is now the bottom line?

forum.bericht 02-03-08 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinbake (Bericht 75053)
Wat is now the bottom line?

Heel simpel. De bottomline is dat je niet alles moet geloven wat je leest op Internet.

Je kunt in de AS afrekenen met elke willekeurige CC en per CC max. 5 toestellen in totaal kopen.

Of het met de NL pinpas kan heb ik geen idee want die gebruik ik nooit in het buitenland. CC's berekenen i.h.a. gunstigere koersen.

reinbake 02-03-08 16:48

Weet iemand hoe het dan wel zit met pinpas (iemand die het zeker weet, ook recent)
En hoe zit het met cash?

Amp. 02-03-08 17:15

Gewoon on the spot uitzoeken, pinpas weet ik niet, pinpassen zijn niet populair in USA, en contant kan echt wel hoor, gewoon kijken hoe het gaat..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.