iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   [Uitleg] iPhone 3GS kopen in de VS (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/41096-uitleg-iphone-3gs-kopen-de-vs.html)

viper112 18-10-09 14:24

Mijn vader was afgelopen week in de States.
Maar hij kreeg er helaas geen een mee zonder abonement:(

Brabke 18-10-09 15:28

Bij de Best Buy geweest ? Gellof het niet dan had je er 1 of meerdere gehad.

viper112 18-10-09 15:30

Ja bij de best buy, maar hij kreeg er geen mee.
Dus zowiso wat minder interessant omdat 3.1 niet te unlocken is

matlux 19-10-09 20:02

heb ook even een vraagje ga in januari naar New York en zou mij daar een 3GS willen aanschaffen dus best buy is dan de beste optie? moet ik dan ook unlocken want heb hier in België wel een abo van Mobistar (wat toch de officiele partner is van Apple hier)

iemand een idee?


bedankt!

WDS001 19-10-09 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matlux (Bericht 370493)
heb ook even een vraagje ga in januari naar New York en zou mij daar een 3GS willen aanschaffen dus best buy is dan de beste optie? moet ik dan ook unlocken want heb hier in België wel een abo van Mobistar (wat toch de officiele partner is van Apple hier)

iemand een idee?


bedankt!

Ja je zal moeten unlocken. Opgelet! Als er al firmware 3.1 of 3.1.2 op je iPhone staat is er nog geen mogelijkheid om te unlocken en heb je dus een dure iPod touch ;)

matlux 19-10-09 20:15

zelfs met een abo van mobistar? oke goed om weten hopelijk zijn de cracks op het gebied van unlocken tegen dan al wat verder eh :-)

nog een extra vraagje: krijg ik er dan ook een nederlands (lees: belgisch) toetenbord op?

WDS001 19-10-09 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matlux (Bericht 370505)
nog een extra vraagje: krijg ik er dan ook een nederlands (lees: belgisch) toetenbord op?

Dat krijg je er inderdaad bij ;)

matlux 19-10-09 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 370506)
Dat krijg je er inderdaad bij ;)

merci WDS! u bent een engel!

nu nog in de states geraken en hopen dat er tegen dan een crackje beschikbaar is en dan is mijn nieuwe gsm ook weer een feit :)

Recycle Bin 23-10-09 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matlux (Bericht 370511)
merci WDS! u bent een engel!

nu nog in de states geraken en hopen dat er tegen dan een crackje beschikbaar is en dan is mijn nieuwe gsm ook weer een feit :)

Ik wil je dag niet zuur maken hoor, maar de kans dat je een fatsoenlijke jailbreak + unlock zult krijgen is wel redelijk klein geworden. De nieuwe iPhone 3GS's worden met een bootrom unpdate geshipt. Dat wil zeggen dat je je iPhone voorlopig niet untethered kunt jailbreaken. Een unlock voor firmware 3.1 of hoger is er ook nog niet, dus het zien er op dit moment niet zo goed uit :( .

WEL zou je kunnen gaan voor een 3G (zonder S, de vorige versie). Die zal no wel jailbreakbaar en waarschijnlijk unlockbaar zijn. ;)

matlux 23-10-09 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 373264)
Ik wil je dag niet zuur maken hoor, maar de kans dat je een fatsoenlijke jailbreak + unlock zult krijgen is wel redelijk klein geworden. De nieuwe iPhone 3GS's worden met een bootrom unpdate geshipt. Dat wil zeggen dat je je iPhone voorlopig niet untethered kunt jailbreaken. Een unlock voor firmware 3.1 of hoger is er ook nog niet, dus het zien er op dit moment niet zo goed uit :( .

WEL zou je kunnen gaan voor een 3G (zonder S, de vorige versie). Die zal no wel jailbreakbaar en waarschijnlijk unlockbaar zijn. ;)

ehm untethered? dat zal je ff moeten uitleggen :-)

en ik ga maar eind januari is het niet een snel evoluerende wereld? anders is de 3g idd een oplossing wel jammer dat daar geen 3MP camera inzit...

maar die unlock is echt nodig? ik zit al bij mobistar hier in Be eh? of is dat totaal niet relevant?

en unlock zonder jailbreak?

ik bekijk de mogelijkheden eh :-)

cranium 27-10-09 12:35

Vorige week heb ik een 3GS 16 GB in een best buy vestiging aangeschaft en heb gewoon adresgegevens en telefoonnummer van mijn hotel opgegeven. Thuis aangekomen kon ik gewoon de iPhone via iTunes activeren (heb gebruik gemaakt van het telefoonnummer op de best buy kassabon en wederom de adresgegevens van mijn hotel).

Helaas zit 3.1.2 met de nieuwe bootrom erop dus unlocken zit er voorlopig niet in..

Eciruam 28-10-09 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cranium (Bericht 375254)
Vorige week heb ik een 3GS 16 GB in een best buy vestiging aangeschaft en heb gewoon adresgegevens en telefoonnummer van mijn hotel opgegeven. Thuis aangekomen kon ik gewoon de iPhone via iTunes activeren (heb gebruik gemaakt van het telefoonnummer op de best buy kassabon en wederom de adresgegevens van mijn hotel).

Helaas zit 3.1.2 met de nieuwe bootrom erop dus unlocken zit er voorlopig niet in..

Is niet de bootrom, maar de base band!
De nieuwe bootrom levert weer andere problemen op

matlux 30-10-09 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 377128)
Alle 3GS toestellen met fw 3.1.2 OTB hebben een nieuwe bootrom.


wat wil zeggen dat ze nog niet te jailbreaken / unlocken zijn?

Recycle Bin 01-11-09 20:18

Dat wil zeggen dat elke keer dat je iPhone uit valt/uit wordt gezet, je een computer nodig hebt om deze weer te laten opstarten. Unlocken gaat wel, dus opzich is het gewoon te doen. Hoe vaak zet je je iPhone nou uit?

Aventura 06-11-09 19:29

Hallo! als ik dit zo allemaal doorlees, moet je dus een 3G meenemen uit Amerika. Ik ken iemand die in de VS woont en zij wil er wel eentje voor me kopen. Ze heeft een US creditcard. Ik lees dat je het beste bij Best Buy kunt kopen. Als ik echter op de website kijk zie ik bij alle iPhones dit staan:

iPhone only available with new 2-year contract or eligible upgrade with AT&T

Hebben degenen hier die de iPhone bij Best buy kochten, er dan een abbo bijgenomen?

mail.eve 06-11-09 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aventura (Bericht 380653)
Hallo! als ik dit zo allemaal doorlees, moet je dus een 3G meenemen uit Amerika. Ik ken iemand die in de VS woont en zij wil er wel eentje voor me kopen. Ze heeft een US creditcard. Ik lees dat je het beste bij Best Buy kunt kopen. Als ik echter op de website kijk zie ik bij alle iPhones dit staan:

iPhone only available with new 2-year contract or eligible upgrade with AT&T

Hebben degenen hier die de iPhone bij Best buy kochten, er dan een abbo bijgenomen?

Ik ben net 2 weken terug uit de states, Florida Hains City, bij de us27 zit een Best Buy en kun je zonder contract een Iphone bemachtigen geen enkel probleem. Gewoon betalen met creditcard,

Eciruam 06-11-09 21:33

Inmiddels kan je dus gewoon een 3GS kopen, want blacks0w is uit om te unlocken
Gewoon naar een Best Buy en zeggen dat je er een wilt met "no commitment"
(geen abo)

succes!

ReneK 06-11-09 21:51

Heb er zelf een gekocht in Canada bij de Apple shop, verkoper verkocht hem gewoon met een Rogers telefoonkaart die ik moest laten activeren verder op in een Rogers shop, Die zat links als ik de winkel uit ging, maar hij zei erbij dat als ik rechts ging hij me niet kon tegenhouden;) Niks contract of wat dan ook, was er zelfs van overtuigd dat als ik nog langer bleef vragen dat hij de lock er wilde afhalen.

ramontjje 08-11-09 10:58

Iphone 3G kopen in de vs
 
Is het nu voordeliger om een iphone 3G of een 3GS te kopen in de VS? En kan je er eentje meteen vanuit een best buy meenemen? Want ik ga over 2 weken naar de VS.

nebilem 08-11-09 11:54

Volgens mij moet je een Amerikaans paspoort hebben om er eentje te kunnen kopen.

ramontjje 08-11-09 11:56

Kan het dan niet om de gegevens van je hotel op te geven?

nebilem 08-11-09 12:04

Lijkt me niet je moet een paspoort hebben als je die van de hoteleigenaar mag gebruiken zou het wel kunnen natuurlijk.

WDS001 08-11-09 12:09

// Discussies samengevoegd.

King1987 08-11-09 13:32

Mijn ervaring met het kopen van een iPhone in amerika.

Een goed kennis van mij ging daar heen. Het is een gewone nederlander. Wat blijkt in de Apple-store: je moet een AT&T account hebben wil je ze los mee krijgen (dus zonder abo). Gelukkig had hij een congres daar, zodat hij iemand heeft kunnen aanschieten die een AT&T account had. Kopen was nu geen probleem. Hij had zelfs eerst een zwarte iPhone voor me gekocht, gelukkig om kunnen ruilen voor een witte! Dus heb ik nu een iPhone 3Gs voor 400 euro :)

ramontjje 08-11-09 13:57

Dus wat ik hier uit opmaak, kan je zelf geen iphone kopen zonder een VS paspoort te hebben

King1987 08-11-09 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramontjje (Bericht 381257)
Dus wat ik hier uit opmaak, kan je zelf geen iphone kopen zonder een VS paspoort te hebben

Je hoeft geen paspoort te hebben, als je maar iemand mee hebt met at&t account :D

ramontjje 08-11-09 14:23

oke dan zal ik dat eens gaan proberen, bedankt voor de moeite in ieder geval

elscroto 10-11-09 17:06

prijs best buy
 
Hey,

Iemand een idee wat de prijzen zijn zonder abbo bij de best buy?

Thanks,
Mathijs

mail.eve 10-11-09 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elscroto (Bericht 382222)
Hey,

Iemand een idee wat de prijzen zijn zonder abbo bij de best buy?

Thanks,
Mathijs

Ik ben net terug 2 weken trug uit Florida, bij best buy geen enkel probleem om een iPhone te kopen zonder contract. De iphones kosten 599 of 699 dollar.

ramontjje 10-11-09 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 382278)
Ik ben net terug 2 weken trug uit Florida, bij best buy geen enkel probleem om een iPhone te kopen zonder contract. De iphones kosten 599 of 699 dollar.

Dat geldt voor een 3gs zeker. hoeveel is dan een gewone 3g?

mail.eve 10-11-09 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramontjje (Bericht 382302)
Dat geldt voor een 3gs zeker. hoeveel is dan een gewone 3g?

Dit is idd de 16 & 32gs wat de 3g kost weet ik niet maar. Dit staat wel op www.bestbuy.com

PeterAal 10-11-09 20:15

3g is 499. Heb zelf een 3GS 32Gb gekocht in Las Vegas in september bij Best Buy, een amerikaans adres en telefoonnummer (hotel) was voldoende.

ramontjje 11-11-09 19:41

ik denk dan dat ik voor een gewone 3g ga, als het alleen voor een beetje meer snelheid 100 dollar duurder is laat ik dat maar

MartinT 11-11-09 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramontjje (Bericht 382807)
ik denk dan dat ik voor een gewone 3g ga, als het alleen voor een beetje meer snelheid 100 dollar duurder is laat ik dat maar

Daar ga je spijt van krijgen...:rolleyes:

Michel15 11-11-09 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramontjje (Bericht 382807)
ik denk dan dat ik voor een gewone 3g ga, als het alleen voor een beetje meer snelheid 100 dollar duurder is laat ik dat maar


beetje sneller ? ;)

er komen straks steeds meer applicaties die gebruik gaan maken van de kompasfunctie is de verwachting en die zit alleen op de 3GS

PeterAal 11-11-09 19:56

Wat is tegenwoordig nog 100 dollar :):):)

Ik zou wel even goed kijken op het forum want volgens mij heeft Apple miv productieweek 40 een nieuwe manier om een unlock tegen te gaan (welke volgens mij nog niet gekraakt kan worden) bij de 3GS.
Dit is volgens mij niet van toepassing op de 3G welke wel gewoon te unlocken valt.

ramontjje 12-11-09 21:03

waarvoor zou je dan die kompas functie voor kunnen gebruiken??

PeterAal 12-11-09 21:07

In Google maps geeft hij dan de richting aan waarin je kijkt, zodat je je makkelijker kunt orienteren en je hebt programma''s welke gebruikmaken van "augmentend reality", je kijkt door je camera in een richting en ziet dan allerlei informatie op je scherm verschijnen met betrekking tot datgene waar je naar kijkt.
Mss komen er in de toekomst nog wel meer apps die gebruik maken van het kompas

Eciruam 12-11-09 23:19

Heerlijk he die zoekfunctie en het vermogen van mensen om even alle berichten terug te lezen.
Nog een keer dan:
Bij een Apple store kan je GEEN iPhone kopen, daar doen ze moeilijk.
Ga naar een Best Buy winkel en vraag gewoon om een iPhone met "no commitment". Tel.nr en adres van je hotel doorgeven. Geen centje pijn, ik was binnen 10 min weer buiten. Mijn voorstel: koop een 3Gs, de dollar staat ultra laag en die is gewoon te unlocken !

kapucijnaap 27-11-09 23:20

Klopt het dat je een Iphone 3gs kan kopen via Best Buy door een Amerikaan de winkel in te sturen, die dan zegt: Ik wil een Iphone kopen en heb een A&t-abonnement en wil dit verlengen (vanaf die dag tot 2 jaar verder)?

Heb het natuurlijk niet over de vraag of je zo'n Amerikaan zult vinden.
Maar het gaat over de vraag of dit mogelijk zou zijn en je zo de Iphone wel kunt kopen aan 399 dollar ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.