iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   [Uitleg] iPhone 3GS kopen in de VS (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/41096-uitleg-iphone-3gs-kopen-de-vs.html)

Recycle Bin 06-08-09 01:47

[Uitleg] iPhone 3GS kopen in de VS
 
LET OP!!! VOOR DEGENE DIE VANAF DIT MOMENT EEN IPHONE 3GS WILLEN KOPEN IN DE VS!!!!!

NIET MEER VAN TOEPASSING
//Apple heeft een nieuwe firmware update uitgebracht, versie 3.1. Deze bevat een nieuwe baseband versie die nog niet te unlocken is. Als je nu een iPhone 3GS koopt is de kans groot (en wordt steeds groter) dat de iPhone firmware 3.1 bevat. Dat wil dus zeggen dat je (voorlopig en misschien voor altijd) niet kunt unlocken en dus niet kunt bellen, SMS'en en internet via 3G.
Of er ooit nog een unlock zal uitkomen voor baseband versie 05.11.07, hangt af van het iPhone Dev-Team. Zij zullen nog een hole moeten vinden in de baseband, maar omdat Apple heel veel AT commands uit de baseband heeft gehaald (de huidige unlock is gebaseerd op deze AT commands) is het mogelijk dat er nooit meer een unlock uit zal komen (al geloof ik dat niet). Houd het nieuws op de voorpagina in de gaten.//

EDIT (31/10/09): GeoHot heeft vandaag laten weten dat het hem gelukt is baseband 05.11.07 (de baseband van firmware 3.1 en 3.1.2) te unlocken. Dit is goed nieuws voor de mensen die op dit moment met firmware 3.1 OTB zitten, die kunnen nu geunlockt worden.
Wel is het zo dat Apple de iPhone 3GS nu heeft geupdate met een nieuwe Bootloader. Deze bootloader is nog niet te jailbreaken en daardoor is het dus alleen mogelijk een tethered jailbreak uit te voeren.



Omdat er veel onduidelijkheden zijn over het kopen van een iPhone in de VS heb ik dit topic gemaakt. Hier zal ik uitleggen hoe je een iPhone 3GS in de VS kunt kopen, wat de prijzen zijn en wat mijn ervaring is.

Het kopen van een iPhone 3GS gaat niet via de Apple Store of AT&T, maar via de Best Buy. Sommige mensen beweren dat het ze gelukt is een iPhone 3GS te kopen in een Apple Store. Mij is dat niet gelukt, daarom deze methode. De Best Buy is een multimediaconcern in de VS, vergelijkbaar met de Dixons hier in Nederland. Sinds kort heeft de Best Buy het recht om een iPhone te verkopen met abonnement. De bedoeling is hierbij dat klanten net zoals in de Apple Stores en AT&T Stores een twee-jarig contract afsluiten bij het kopen van een iPhone.

Nu heeft AT&T laatst een nieuwe optie ingevoerd die ze "No Commitment" noemen. Het houd in dat een Amerikaanse inwoner een iPhone kan kopen zonder daarbij een twee-jarig contract bij af te sluiten. De prijzen liggen hierbij wel een stuk hoger dan wanneer ze een twee-jarig contract af sluiten, daar kom ik zo nog op terug.
De officiële regels bij deze optie is dat de koper een US Citizencard heeft (en dus een Amerikaan is), een Amerikaanse creditcard heeft en in de VS woont. In de Apple- en AT&T Store zullen ze zich strikt aan deze regeltjes houden omdat ze daar beide baad bij hebben. Als er een iPhone zonder abonnement weg uit de VS gaat, is dat voor hen slecht.

Gelukkig (voor ons) steekt het bij de Best Buy niet zo nou. Zij zien de buitenlanders als een geldbron en willen die iPhones graag "No Commitment" verkopen. Officieel mogen ze dat niet, maar ze doen het toch en wij kunnen ervan profiteren zolang het kan.

De "No Commitment" optie is op dit moment van schrijven beschikbaar voor de iPhone 3G 8GB, iPhone 3GS 16GB en de iPhone 3GS 32GB.
Kosten:
iPhone 3G 8GB: $499
iPhone 3G 16GB: $549 (niet overal beschikbaar)
iPhone 3GS 16GB: $599
iPhone 3GS 32GB: $699
(+ taxen die tussen de 0 en 8% liggen verschilt per staat)


Je loopt de Best Buy binnen en vraagt om een van de bovenstaande iPhones en zegt daarbij dat je die graag "No Commitment" wilt hebben. De meeste Best Buy medewerkers zullen je helemaal snappen en (als ze ze op voorraad hebben) je er een verkopen. Als ze je niet snappen en ze je iPhone willen activeren, moet je zeggen dat dat niet nodig is en dat je dat zelf zult doen. Daar hebben we immers redsn0w en ultrasn0w voor. Als de Best Buy medewerker moeilijk doet en je deze niet wilt verkopen, verwijs je naar de Apple website waar het onderaan in de kleine lettertjes staat. Meestal staat er ook een iPhone 3GS zijn uitgestald, en daarbij staat een kaartje met de prijzen voor No Commitment (ook in de kleine lettertjes). Als ze dan nog moeilijk doen moet je een andere Best Buy proberen er zijn er immers zat!

Mijn ervaring:
Ik ben in de Best Buy in Ithaca geweest en daar wouden ze me graag een iPhone verkopen. De verkoper zei zelfs dat er vaker overzeese kopers kwamen om een iPhone te kopen en vroeg me of ik wist hoe ik moest jailbreaken en unlocken (!). Net op het laatste moment bedacht ik me. In bepaalde staten is er geen salestax (ik kom daar zo nog op terug). In New Hampshire (NH) is er geen saletax, daar ging ik dus in West-Lebanon naar de Best Buy. De verkoper daar wou mij ook weer graag een iPhone verkopen, hij had er alleen geen meer in de voorraad. Er was een wachtlijst van twee weken. Ik ging dus door naar de volgende Best Buy in NH en daar hadden ze gelukkig nog een iPhone 3GS op voorraad. Het probleem was alleen dat de verkoper niets wist van de No Commitment optie. Hij had nog nooit een iPhone verkocht zonder daarbij een abonnement mee af te sluiten. Dat vormde een beetje een probleem. De manager werd erbij gehaald en door te zeggen dat ze me in twee andere winkels wel een iPhone wouden verkopen, hebben ze naar andere locaties gebeld om te vragen of het OK was en is het me uiteindelijk toch gelukt een mee te krijgen :D .


Hier en hier zijn er ervaringen van andere mensen te lezen die het ook is gelukt er via de Best Buy een te krijgen.


Voor de salestaxen in de staten moet je even googlen want dat verschilt per staat. In Oregon, Alaska, Delaware, Montana en New Hampshire hebben ze geen sales tax. Iets om over na te denken want het scheelt je al snel 40$.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid heb geschept over het onderwerp "iPhone 3GS kopen in de VS". Ik zal deze post updaten als er veranderingen zijn in het systeem. Als er nog vragen zijn zal ik die proberen te beantwoorden en voor degene die het gelukt is, post je ervaringen!!

Brabke 06-08-09 07:54

Klopt perfect

Heb je ook ervaring met best buy canada ?

mariusmes 06-08-09 11:45

Heel handig dit, dank je wel. Nog 3 weken en dan ga ik ook een gokje wagen :D

Recycle Bin 06-08-09 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brabke (Bericht 334431)
Klopt perfect

Heb je ook ervaring met best buy canada ?

Nee, sorry. Ik ben nog nooit in Canada geweest. Je zou eens moeten kijken op de canadeese website van Apple of ze daar in de kleine lettertjes ook no commitment aanbieden. Zo ja, dan heb je grote kans dat het hetzelfde werkt.

MrBrightside 06-08-09 21:16

Zijn er beperkingen met een US iPhone voor hier in België?

joris3392 06-08-09 23:08

Ik heb nog een vraag over kopen in de VS. Momenteel ben ik hier op reis en later deze week ga ik naar Las Vegas en San Francisco. Is het geen mogelijkheid om aan een vriendelijke Amerikaan te vragen of die in een Apple Store een Iphone wil kopen voor jou, of krijgt ook hij er geen mee zonder abbo?

Recycle Bin 07-08-09 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside (Bericht 334746)
Zijn er beperkingen met een US iPhone voor hier in België?

Nee, buiten dat je redsn0w en ultrasn0w moet gebruiken om te unlocken ten te activeren niet.



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joris3392 (Bericht 334778)
Ik heb nog een vraag over kopen in de VS. Momenteel ben ik hier op reis en later deze week ga ik naar Las Vegas en San Francisco. Is het geen mogelijkheid om aan een vriendelijke Amerikaan te vragen of die in een Apple Store een Iphone wil kopen voor jou, of krijgt ook hij er geen mee zonder abbo?

Waarom zou je dat doen? Je kunt de amerikaan niet je abbo laten betalen en ik wil wel eens zien hoeveel amerikanen (op straat) bereid zijn om dat voor je te doen...
Deze metode boven is de enige snelle methode zonder al teveel gezeur. ;)

joris3392 07-08-09 05:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 334834)
Waarom zou je dat doen? Je kunt de amerikaan niet je abbo laten betalen en ik wil wel eens zien hoeveel amerikanen (op straat) bereid zijn om dat voor je te doen...
Deze metode boven is de enige snelle methode zonder al teveel gezeur. ;)

Waarom dat ik dat zou doen is omdat het in de Apple Store $200 kost, maar vandaar ook mijn vraag: word ook een Amerikaan in een Apple Store verplicht om een abbo te nemen, kan je niet gewoon de Iphone 'locked' meenemen?
Een Amerikaan zou wel bereid zijn dat te doen als je een tip van 20 dollar geeft ofzo?

Recycle Bin 07-08-09 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joris3392 (Bericht 334838)
Waarom dat ik dat zou doen is omdat het in de Apple Store $200 kost, maar vandaar ook mijn vraag: word ook een Amerikaan in een Apple Store verplicht om een abbo te nemen, kan je niet gewoon de Iphone 'locked' meenemen?
Een Amerikaan zou wel bereid zijn dat te doen als je een tip van 20 dollar geeft ofzo?

Ja, de amerikaan wordt verplicht een abbo te nemen bij het kopen van een iPhone 3GS voor 199$.

Bomans 07-08-09 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 334407)
... Het kopen van een iPhone 3GS gaat niet via de Apple Store ...

Je kan dus blijkbaar (als we de reply's mogen geloven) gewoon in een Apple store binnenwandelen en (voor de volle prijs $699) een iphone meekrijgen.

Recycle Bin 07-08-09 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 335048)
Je kan dus blijkbaar (als we de reply's mogen geloven) gewoon in een Apple store binnenwandelen en (voor de volle prijs $699) een iphone meekrijgen.

Bij mij lukte dit niet (zoals bij vele andere), maar ik zal het meenemen in de post.

Eciruam 08-08-09 00:21

Ik ga in oktober naar New York en ga het daar bij een aantal Best Buy winkels proberen.
Ik zal mijn bevindingen hier posten.
Mijn mail richting Best Buy over de No Commitment leverde helaas geen bevredigend antwoord op.

Theofiel 08-08-09 18:35

Unlock
 
Ik heb begrepen dat de enige lock op de no commitment iphones een netwerk lock is. Is dat niet juist of is die niet te verwijderen?

Recycle Bin 08-08-09 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Theofiel (Bericht 335595)
Ik heb begrepen dat de enige lock op de no commitment iphones een netwerk lock is. Is dat niet juist of is die niet te verwijderen?

De enige lock is de SIMlock en die is te verwijderen met ultrasn0w.

ItsAdot 08-08-09 19:49

Waarom is er zoveel meer aandacht voor de 3GS van de de US dan die van Frankrijk? Toch 2 dezelfde toestellen of mis ik iets?

Je moet ze toch ook beide unlocken om hier te gebruiken? En Frankrijk is dichterbij :p

Recycle Bin 08-08-09 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ItsAdot (Bericht 335616)
Waarom is er zoveel meer aandacht voor de 3GS van de de US dan die van Frankrijk? Toch 2 dezelfde toestellen of mis ik iets?

Je moet ze toch ook beide unlocken om hier te gebruiken? En Frankrijk is dichterbij :p

Omdat nu met de dollar koers de iPhone in de US meer dan 200€ goedkoper is. Dat is toch mooi mee genomen als je toch toevallig in de US bent. ;)

ItsAdot 08-08-09 20:33

Lol, dat ik daar nu niet aan gedacht heb :p Ja das natuurlijk handig. En familie komt volgende week naar hier vanuit Boston.

Hmm....

zegtuhetmaar 09-08-09 05:28

Ik heb het vandaag bij Bestbuy, ATT en Applestore geprobeerd in Syracuse (overigens dicht bij Ithaca), maar helaas niks gelukt. Toen ik vroeg naar de 'no commitment' zeiden ze dat dat niet kon. (ik moest nu activeren). Toen ben ik weggelopen.

rudeboy 09-08-09 06:38

hoeveel betalen jullie in Nederland/Belgie voor een iPhone ?

potiPhone

ItsAdot 09-08-09 14:32

In België 575 € voor 16gb en 675€ voor 32gb.

Nederland weet ik niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.