iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iphone opsturen naar hotel in us (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/4792-iphone-opsturen-naar-hotel-us.html)

kiddah001 09-01-08 22:19

iphone opsturen naar hotel in us
 
hi,

mijn schoonvader gaat binnenkort (mei 2008) naar de us. Ik wil een iphone met een NL mastercard bestellen en naar zijn hotel laten opsturen.

Vervolgens kan hij de iphone in zijn koffer meenemen terug naar NL schiphol. Wat vinden jullie van deze optie ?

Enig idee welke firmware er dan in kan zitten en is deze te unlocken ?

Thanks,;)

Mike

jeekes 09-01-08 22:25

de firmware zal hoogstwaarschijnlijk 1.1.2 zijn en als die bootloader 4.XXX heeft is hij alleen hardwarematig (met turbosim, nextsim, iphonesimfreer, enz) te unlocken.

Stibou 09-01-08 22:29

IK denk niet dat het in mei 2008 een 1.1.2 zal zijn(ik hoop dat je gewoon een beetje gemist bent yeekes...)

jeekes 09-01-08 22:35

juist mei dat had ik over het hoofd gezien....:o

matthijst 09-01-08 23:21

Lijkt me erg stug dat je het voor elkaar krijgt om een iPhone naar een hotel te sturen... En al lukt het: waarom zo moeilijk doen en het risico lopen dat hij "kwijt" raakt? Hij ken er toch net zo goed ff zelf 1 ophalen in een Apple winkel?

kiddah001 10-01-08 17:01

iphone
 
tuurlijk kan je er 1 aanschaffen in de apple shop....Ik alleen heb begrepen dat je dan een conrtact moet tekenen etc...daar heeft hij geen zin an.

Waarom zou het niet gaan opsturen naar iemand in een hotel t.a.v die persoon als ik gewoon netjes betaal ?

hoor ut graag, mike

matthijst 10-01-08 17:34

Contract tekenen? Is dat nieuw?

Betalen met een NL creditcard en versturen naar een adres dat er niet bij hoort en ook nog eens in de VS ligt en een hotel is?
Je kan het proberen, mij lijkt het stug...

stephenvis 10-01-08 18:59

Je hoeft geen contract te tekenen, soms proberen ze dit wel in AT&T stores

Steph

rlvdijk 12-01-08 11:19

Je hoeft in een Apple Store GEEN contract te tekenen wanneer je een iPhone koopt. Uiteraard zal dit wellicht aan je gevraagd worden, maar aangezien je zelf vanaf je computertje dat ding kunt activeren hoeft dat niet perse in de winkel.

Oftewel: gewoon laten aanschaffen in de winkel (bij voorkeur een Apple Store) en dan gewoon in de koffer mee laten nemen. Opsturen naar hotels e.d. kan wel, maar mijn ervaring is dat het nog wel het e.e.a. aan geregel op levert.

Daarnaast zal je eerst een account moeten aanmaken op de US Apple Store MET een US shipping / billing address. Je kan dus niet ' zomaar' iets kopen in de US store.

Anyway: uit eigen ervaring kan melden dat online bestellen en laten afleveren in de US prima gaat, maar gewoon kopen in een Apple Store is veel makkelijker.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.