//

iPhone van de USA

iPhone van de USA discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag allemaal. Ik woon nu in de VS maar ik zal in het komend jaar naar Nederland terug verhuizen voor mijn masters-opleiding (ik blijf maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-05-10, 10:50
Nomaad Nomaad is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: San Francisco, CA
Berichten: 3
Standaard iPhone van de USA

Goedendag allemaal. Ik woon nu in de VS maar ik zal in het komend jaar naar Nederland terug verhuizen voor mijn masters-opleiding (ik blijf maar een jaar in Nederland voordat ik terug ga naar de VS), daarom heb ik vragen over iPhones kopen voor NL.

Ik heb nu een 3GS 32GB, maar zodra Apple de nieuwe iPhone gaat verkopen zal ik kunnen upgraden in de VS (ik mag mijn broer's abonemment upgrade gebruiken). Ik wou dus weten, kan ik een Amerikaanse iPhone in NL gebruiken zonder de iPhone te unlocken? Ik wou weten of het mogelijk is om een Amerikaanse AT&T iPhone in Nederland te gebruiken met T-Mobile, of of het mogelijk is om T-Mobile te betalen om mijn Amerikaanse iPhone simlock-vrij te maken (of is dat alleen mogelijk met door T-Mobile verkochte iPhones). De operator maakt voor mij niet veel uit, maar ik wil graag mijn iPhone willen kunnen gebruiken, in Nederland en Amerika, zonder het te unlocken.

Heeft iemand enig advies?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-05-10, 12:03
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

T-mobile unlockt alleen "eigen" telefoons, dus geen AT&T telefoons. Als je een US iPhone wil gebruiken ben je afhankelijk van de jailbreak-gemeenschap. Nu (9 mei 2010) is er nog geen unlock mogelijk. Het kan zijn dat dat in juli wél zo is. Maar je loopt wel een risico dat je Amerikaanse iPhone niet (meteen) bruikbaar is.
  #3  
Oud 09-05-10, 21:53
Nomaad Nomaad is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: San Francisco, CA
Berichten: 3
Standaard

Dus als ik een T-Mobile iPhone koop en hun betaal om de iPhone simlockvrij te maken, kan ik die dan in de VS gebruiken met AT&T zonder jailbreak?
  #4  
Oud 09-05-10, 23:12
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Dat kan, maar is duur (€120 in de eerste drie maanden). Elke drie maanden wordt de unlockprijs lager, na een jaar is het gratis. Maar: is het niet zo dat je bij AT&T sowieso betaalt voor een iPhone, ook al heb je er zelf al één? Of kost een abonnement in de USA minder als je je eigen toestel meebrengt? Ik dacht namelijk van niet, zou je misschien na moeten gaan.

Edit: je kan in België een af-fabriek simlockvrije iPhone kopen. Elke simkaart kan er in, voor dat gemak betaal je dan €579 (iPhone 3gs 16 gb) of €679 (iPhone 3gs 32 gb).

Laatst gewijzigd door remundo7000; 09-05-10 om 23:27.
  #5  
Oud 10-05-10, 07:14
Nomaad Nomaad is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: San Francisco, CA
Berichten: 3
Standaard

Als het na een jaar gratis is om de iPhone simlockvrij te maken dan is dat perfekt.

AT&T abonnementen zijn niet goedkoper als je je eigen toestel meebrengt. Ik wou gewoon de nieuwe iPhone krijgen zodra ik kon upgraden en het later in NL gebruiken. Maar ik zie nu dat het voordeliger is om die nieuwe iPhone te verkopen voordat ik in NL aankom, en dan het geld te gebruiken om hier een iPhone te kopen en het na een jaar gratis te unlocken.

Bedankt voor al het help. Ik weet nu wat ik moet doen.

Overigens, AT&T is absoluut *** in Amerika, is T-Mobile beter in NL qua internet & bel-connecties?
  #6  
Oud 10-05-10, 07:40
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Over t-mobile NL zijn veel mensen ontevreden, ik vind ze zo slecht niet. Mijn broer woont in SF en heeft AT&T, het is ongelofelijk zo slecht en duur als dat is. Ik denk dat je blij verrast zult zijn door het niveau van de service en het bereik in NL, welke provider je ook neemt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone van USA naar Curacao naar Nederland LabTeov iPhone algemeen 4 22-10-11 02:38
iPhone: Iphone 4 ios 4.0.1(USA) herstellen van reservekopie => jailbrake en unlock kwijt??? beejay13 Jailbreak 0 07-10-10 15:16
iPhone: Iphone 2g van usa naar nl languege veranderen?!?! Typischmo Jailbreak 2 02-09-09 02:33
Maximum van 5 in de USA herbie65 Koopinformatie USA 10 09-04-08 14:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.