//

Ervaring kopen iPad in USA

Ervaring kopen iPad in USA discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Alweer even geleden, 12 mei om precies te zijn, een iPad bij Apple USA besteld via mijn nichtje die in San Fransisco woont/werkt. Bij Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-06-10, 01:22
pvanvugt pvanvugt is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard Ervaring kopen iPad in USA

Alweer even geleden, 12 mei om precies te zijn, een iPad bij Apple USA besteld via mijn nichtje die in San Fransisco woont/werkt. Bij Apple zelf bleken ze uitverkocht te zijn, maar toch maar besteld. Kon wel tot 2 weken duren, maar na nog geen 3 dagen kreeg ik al een trackingcode dat ie onderweg was. Rare route die mijn iPad al heeft afgelegd, van China naar HongKong, toen zelfs naar Alaska en toen door naar SanFransisco waar ie op 24 mei is afgeleverd (heeft erg lang ergens in HongKong gelegen).

Vanuit SF heeft mijn nichtje de iPad met USPS op 26 mei verstuurd naar Nederland. En op 31 mei is ie bij de douane in Nederland aangekomen, so far so good. Daar ligt ie nu nog steeds... Ben erg benieuwd hoe lang het zal gaan duren voordat ie wordt 'vrij gegeven'. Hopelijk heb ik 'm eerder in huis dan dat ie in Nederland beschikbaar komt...

Zodra ik 'm in huis heb, laat ik het hier weten. Pas dan kan ik exact zeggen hoelang ie onderweg is geweest alles bij elkaar vanaf het moment van bestellen. Maar tot nu toe is ie dus al meer dan 3 weken onderweg vanaf het moment van bestellen bij Apple USA.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-10, 09:12
barend02 barend02 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 25
Standaard kijk wel of hij werkt

ik werk bij de douane

'k zal kijken of hij het doed
moet ik em glijk effe jailbreaken voor jouw?
  #3  
Oud 05-06-10, 20:23
pvanvugt pvanvugt is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

@barend02: Dat ie het doet weet ik al, mijn nichtje heeft 'm al getest voordat ie naar NL werd verstuurd. En Jailbraken gaat mezelf ook nog wel lukken. Dan heb ik liever dat je er voor zorgt dat ie niet meer zolang bij de douane blijft liggen...

Maar als jij bij de douane werkt, dan kun je mij vast wel uitleggen waarom een pakketje zolang moet blijven liggen alvorens deze wordt vrijgegeven.

Laatst gewijzigd door pvanvugt; 05-06-10 om 20:26.
  #4  
Oud 05-06-10, 20:51
barend02 barend02 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 25
Standaard

ja veel plezier met je ipad
maar bij de douane weet je het nooit
de ene keer gaat hij er gelijk doorheen
en soms tot wel twee weken
ik hoop dat jij geluk heb hoor
  #5  
Oud 08-06-10, 14:45
pvanvugt pvanvugt is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard iPad geleverd!

Update:
Gisteren (maandag) om 13:50 uur is de iPad vrijgegeven en zojuist stond TNT al aan de deur met een doos én een rekening... Of ik ook meteen wilde afrekenen (rembourskosten) de BTW (€ 84,36) en inklaringskosten (€ 17,00), totaal € 101,36.

Als ik de BTW terug reken, dan heeft men een koers aangehouden van € 1,35 = $ 1,00. Uitgaande van de aanschafprijs 599$ => € 444,- x 19% BTW = € 84,36.

Dus al met al ben ik erg blij met de koers die ze hebben gehanteerd voor de berekening van de BTW!

Totaal aantal dagen vanaf bestellen tot levering: 27 dagen (een kleine 4 weken dus).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone kopen in USA alainb Koopinformatie USA 3 21-06-09 12:16
Iphone kopen USA *geronimo* Archief 1 20-04-09 11:43
Ervaring met Apple Store USA. herbie65 iPhone algemeen 3 28-10-08 15:20
Kopen in de USA of niet? Gustaaf Archief 1 02-04-08 20:18
iphone nu kopen in USA? jellinekski Koopinformatie USA 2 30-01-08 11:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.