iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone uit Amerika importeren? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/75944-iphone-amerika-importeren.html)

Dennis_iPhone 23-10-10 14:37

iPhone uit Amerika importeren?
 
Hallo mensen,

Graag wil ik een iPhone 3GS of iPhone 4. Het enige nadeel is dat ze hier zo duur zijn. Nu zijn ze in Amerika een stuk goedkoper (koersen). En dacht dat ik daar misschien een zou kunnen kopen. Maar het probleem is, hoe zit het met de douane?

Zou dit verder geen problemen opleveren, dat die hier in Europa niet gebruikt kan worden bijvoorbeeld?

Mvg,

Dennis Altenburg

LioApplefan 24-10-10 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_iPhone (Bericht 590348)
Hallo mensen,

Graag wil ik een iPhone 3GS of iPhone 4. Het enige nadeel is dat ze hier zo duur zijn. Nu zijn ze in Amerika een stuk goedkoper (koersen). En dacht dat ik daar misschien een zou kunnen kopen. Maar het probleem is, hoe zit het met de douane?

Zou dit verder geen problemen opleveren, dat die hier in Europa niet gebruikt kan worden bijvoorbeeld?

Mvg,

Dennis Altenburg

Hoi,

Kans is groot dat je inklaringskosten en belasting moet betalen wat de telfoon al gauw een stuk duurder maakt. En een iPhone uit de USA is toch ook niet simlockvrij?

Dennis_iPhone 24-10-10 22:06

Ja, dat dacht ik dus ook. Is er niet een manier omdat te voorkomen dan?
Dat maakt me niet zoveel uit, jailbreak hem dan toch.

LioApplefan 24-10-10 22:12

Alle landen (import) buiten EU of Europa moet je de kosten maken. De truc met gifts werkt helaas ook niet. Ik ben bang dat, tenzij je geluk hebt, er niet onderuit komt en je vast zit aan een opslag op de aanschafprijs.

Dennis_iPhone 24-10-10 22:14

Ja ik hoorde 'Gift' ik denk mooi ervan af, ik verder lezen blijkt het achterhaalt te zijn :(.
Is de kan groot dat ze het niet controleren? Of als ik er bijv. iPod Nano op zet? Is de kans dan minder?

LioApplefan 24-10-10 22:20

Ik denk dat ze de trucjes wel kennen. Hoe groot de kans is dat ze controleren weet ik niet, maar ik heb zelf op verschillende tijdstippen en momenten zaken uit USA laten komen en mocht gelukkig altijd bijbetalen....

Dennis_iPhone 24-10-10 22:21

Mag ik vragen wat heb je zoal besteld uit USA? En wat heb je op de doos gezet?

LioApplefan 24-10-10 22:27

Horloges en iphones met name. In kadopapier, neutrale dozen enz verpakt maar maakt niet uit. Ze scannen en je mag betalen.

Dennis_iPhone 25-10-10 13:42

Oké bedankt, dit heeft dus verder geen nut om nog uit Amerika te halen.
Helaas, maar wel bedankt!

Rogar 27-10-10 13:13

Waarom importeer je niet uit Engeland? Simlockvrij, lage Pond en via Borderlinx redelijk eenvoudig.

Dennis_iPhone 27-10-10 18:39

Bedankt voor de tip! Ga meteen even kijken, zou dit kunnen? Click

Ga nu ook even Borderlinx kijken, echt bedankt!

lordb31 30-11-10 16:51

hoi,

ik ben volgende maand zelf in amerika en wil daar 1 kopen.
hoesje erom alsof ik hem al zelf meehad toen ik naar amerika kwam.
ik lees dat op de iphone 4 alleen maar microsim kaart kunnen?
hebzelf nu een rabo mobiel. lijkt mij verstandig om iig een geunlockte phone te kopen en wellicht gejailbraked als ik andere software op wil.
ga hem wellicht kopen via ebay en dan laten versturen naar adres van me tante die daar woont.
iemand nog andere tips waar ik op moet letten?
zou rabobank al microsim kaarten hebben? en zo niet zou ik nu als ik een prepaid van t-mobile aanvraag gelijk al een micro sim kunnen aanvragen?

veel vragen maar hoor het graag!

thnx!
lordb

mouse456 12-09-12 23:26

En als je nou een ipod touch 5g importeerd vanuit Amerika?

hdeweert 31-01-13 14:01

Het importeren uit Amerika is niet rendabel ondanks de lage dollar. Veel bedrijven verzenden niet of tegen een vergoeding. En bij de douane word alles gecontroleerd en worden er invoer rechten geheven. Dit kan zelfs lijden tot hogere kosten dan als je hem hier koopt. Als je hem zelf meeneemt word alles onder de 450euro niet belast. Dus een ipad van 449 euro is invoerregten vrij. Is je pad 451 euro dan betaal je over het gehele bedrag invoerrechten. Zelfs al neem je hem meeals handbagage, dan ben je verplicht het ding aan te geven. De douane kan als zij willen echt wel zien of je een nederlandse ipad hebt of dat hij niet uit nederland komt. Gelukkig zijn ze niet zo moeilijk daar en als je niet behangen bent met ipads, iphones, etc kun je hem gewoon meeneemen.
Succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:55.