//

Garantie Amerikaanse iPhone

Garantie Amerikaanse iPhone discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Ik heb een hardwareprobleem met mijn iPhone, de microfoon werkt namelijk niet goed tijdens het bellen. Ik heb contact opgenomen met Van Leliveld ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-03-11, 11:54
joost_ joost_ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 77
Standaard Garantie Amerikaanse iPhone

Beste forumleden,

Ik heb een hardwareprobleem met mijn iPhone, de microfoon werkt namelijk niet goed tijdens het bellen. Ik heb contact opgenomen met Van Leliveld Services mbt garantie.

Op dit moment heb ik nog de oude firmware 4.0.1 op mijn iPhone staan en deze heb ik unlocked via ultrasnow. Moet ik de jailbreak en unlock eraf halen wanneer ik deze inlever bij Leliveld?

Als ik een nieuwe iPhone krijg, zal hier waarschijnlijk nieuwere firmware opstaan en deze is nog niet te unlocken, maarja dan maar wachten op een unlock. Bellen gaat op dit moment toch al zo goed als niet.

Bedankt voor de info alvast.

Joost
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-03-11, 12:02
leontjuh1's schermafbeelding
leontjuh1 leontjuh1 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Goes, Zeeland
Berichten: 173
Standaard

Ik zou je inderdaad aanraden om de jailbreak/unlock eraf te halen, gezien ze dit anders als reden zullen gebruiken om je iPhone niet te repareren. Welke iPhone heb je trouwens?
Want als je namelijk een iPhone 3GS of 4 terugkrijgt is die volgens mij gewoon factory-unlocked (weet dit niet 100% zeker, maar zoals je zelf al aangaf is dat niet zo'n probleem)
  #3  
Oud 16-03-11, 12:11
joost_ joost_ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 77
Standaard

Heb een iPhone 4 Naja ik haal 'm voor de zekerheid eraf, als ik dezelfde telefoon weer terugkrijg dan kan ik 'm gewoon weer jailbreaken en unlocken. Of zij moeten de software updaten, maar dat lijkt me niet..
  #4  
Oud 16-03-11, 12:19
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leontjuh1 Bekijk bericht
Ik zou je inderdaad aanraden om de jailbreak/unlock eraf te halen, gezien ze dit anders als reden zullen gebruiken om je iPhone niet te repareren. Welke iPhone heb je trouwens?
Want als je namelijk een iPhone 3GS of 4 terugkrijgt is die volgens mij gewoon factory-unlocked (weet dit niet 100% zeker, maar zoals je zelf al aangaf is dat niet zo'n probleem)
Ik heb vorig jaar ook een nieuw toestel gehad bij Van Leliveld, maar deze is wel gelocked. Het modelnummer (MC603DN/A) van het nieuwe toestel is van T-mobile germany, maar het toestel activeert gewoon met AT&T kaartje (dus ik denk dan ook AT&T lock). Andere Nederlandse Sim erin werkt niet. Volgens mij hebben ze data van oude naar nieuwe toestel gekopieerd incl lock? (kan dat)

Op dit toestel stond de toen nieuwste firmware, helaas 4.1.
  #5  
Oud 16-03-11, 12:23
leontjuh1's schermafbeelding
leontjuh1 leontjuh1 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Goes, Zeeland
Berichten: 173
Standaard

Nederlandse iPhone's zijn voor zo ver ik weet factory unlocked, dat jou iPhone simlocked is kan kloppen want factory-unlocked iPhone's worden pas sinds februari (dacht ik althans) simlockvrij geleverd.
  #6  
Oud 16-03-11, 12:28
joost_ joost_ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 77
Standaard

Hmm.. sounds to good to be true. Een kapotte AT&T iPhone inleveren en een factory unlocked toestel terugkrijgen, maar we gaan t zien
  #7  
Oud 16-03-11, 12:31
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leontjuh1 Bekijk bericht
Nederlandse iPhone's zijn voor zo ver ik weet factory unlocked, dat jou iPhone simlocked is kan kloppen want factory-unlocked iPhone's worden pas sinds februari (dacht ik althans) simlockvrij geleverd.
OK, maar hoe kan het dan dat ik alleen met een AT&T kaartje kan activeren?
  #8  
Oud 16-03-11, 14:18
leontjuh1's schermafbeelding
leontjuh1 leontjuh1 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Goes, Zeeland
Berichten: 173
Standaard

Hm, da's vreemd. Je kan uiteraard proberen om je iPhone simlockvrij te maken op de manier die je officieel moet gebruiken om hem simlockvrij te maken. Wat wel vreemd is, is dat je iPhone inderdaad een Duits serienummer heeft (wat overigens niet betekent dat hij automatisch simlocked is).
  #9  
Oud 16-03-11, 14:55
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Een t-mobile NL kaartje (prepaid) doet het iig niet. Ik ga het idd eens proberen met een telfort kaartje via de beschreven manier. Niet geschoten....
  #10  
Oud 16-03-11, 18:30
joost_ joost_ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wotter Bekijk bericht
Een t-mobile NL kaartje (prepaid) doet het iig niet. Ik ga het idd eens proberen met een telfort kaartje via de beschreven manier. Niet geschoten....
Had je in eerste instantie trouwens wel een gelockte AT&T iPhone ingeleverd ofniet? Deden ze niet moeilijk over 't feit dat ie uit de VS kwam??
  #11  
Oud 17-03-11, 12:15
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Klopt, deze telefoon kwam rechtstreekt uit de Iphone Store NY en heeft het nooit gedaan. Leliveld checkte online de garantie en maakte geen enkel probleem van herkomst. Ik denk dat het er om gaat dat zij hun werkzaamheden uiteindelijk in rekening kunnen brengen bij Apple

Unlocken lukt niet. Er staat ook bij Algemeen -> Info -> Aanbieder -> AT&T 8.0. Ook als ik er een ander NL simkaartje in doe en telefoon uit/aan zet staat dat er nog steeds .

Nog even rustig wachten dus....
  #12  
Oud 17-03-11, 14:46
joost_ joost_ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 77
Standaard

Bedankt voor je reactie, dat is in ieder geval al goed nieuws (dat ze daar niet moeilijk over doen) deze week nog maar even inleveren en hoop beetje snel een andere terug te hebben. Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het afloopt (hoop natuurlijk dat 't een unlocked versie is, maarja we gaan het zien!)
  #13  
Oud 17-03-11, 17:27
leontjuh1's schermafbeelding
leontjuh1 leontjuh1 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Goes, Zeeland
Berichten: 173
Standaard

En anders kun je nog altijd hopen op de permanente baseband unlock van het iPhone Dev Team d.m.v. brute force attack op de NCK (iets te gedetailleerd maar goed )
  #14  
Oud 17-03-11, 23:06
joost_ joost_ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 77
Standaard

Ja precies, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik zit trouwens nog wel met een vraag, misschien niet t juiste topic om in te stellen, maar ik doe 't toch maar. Stel ik krijg een iPhone terug waar de nieuwste firmware opstaat. Ik heb via cydia mijn SHSH-blob opgeslagen, is het dan op een of andere manier nog mogelijk om terug te gaan naar 4.0.1?

Dat wanneer ik 'm jailbreak (als ie iig uit is) en dan terug ga naar 4.0.1 om 'm te unlocken?

Ik heb er bijzonder weinig verstand van, maar kon er op 't forum niet direct iets over zeggen, omdat het in dit geval om een 'nieuw' toestel gaat waar je je oude SHSH-blob voor zou gebruiken..
  #15  
Oud 17-03-11, 23:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost_ Bekijk bericht
Ik heb er bijzonder weinig verstand van, maar kon er op 't forum niet direct iets over zeggen, omdat het in dit geval om een 'nieuw' toestel gaat waar je je oude SHSH-blob voor zou gebruiken..
De SHSH blobs zijn uniek voor jouw toestel, dus als je een ander toestel krijgt kun je de al eerder zelf opgeslagen SHSH blobs daarvoor niet gebruiken.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #16  
Oud 20-03-11, 22:19
joost_ joost_ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 77
Standaard

Ik wilde het toestel eigenlijk morgen wegbrengen naar Leliveld. Dit bedrijf had ik uit 't artikel over 'garantie buitenlandse iPhone'. Mijn vraag is nu, doen ze bij andere Apple service providers moeilijk(er) over buitenlandse iPhones? Anders breng ik 'm gewoon naar een iFactors hier in de stad.. Alvast bedankt voor het antwoord! Anders wordt 't alsnog een ritje richting de Meern.
  #17  
Oud 21-03-11, 16:35
leontjuh1's schermafbeelding
leontjuh1 leontjuh1 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Goes, Zeeland
Berichten: 173
Standaard

Daar kun je uiteraard het beste even voor bellen. Heb zelf bij dat andere reparatiebedrijf in Goes gewerkt, en daar doen ze volgens mij niet zo heel moeilijk over dat soort dingen. Even bellen en je situatie uitleggen/en of gewoon vragen of ze daar speciale regels voor hebben. Succes in ieder geval ;-)
  #18  
Oud 21-03-11, 16:49
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Als je een nieuwe toestel krijgt , zetten ze gewoon een lock op van je oude toestel op. Ik denk dat lelieveld gewoon simlockvrije batches krijgt van Apple, maar moet ze verplicht locken voor de provider waar het toestel bij hoort....Ik weet het niet zeker, maar zou me niest verbazen van de CONTROLE FREAK APPLE !
__________________
Revenge of the nerd..
  #19  
Oud 21-03-11, 16:54
leontjuh1's schermafbeelding
leontjuh1 leontjuh1 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Goes, Zeeland
Berichten: 173
Standaard

Ach, als je dan een NL toestel terugkrijgt, dan kun je de simlock er direct weer afhalen, gezien T-Mobile nu alle iPhones gratis simlockvrij maakt. Krijg je (weer) een buitenlands toestel, dan kun je uiteraard gewoon wachten op die permanente unlock van het iPhone Dev Team
  #20  
Oud 21-03-11, 17:06
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

zie mijn posts hierboven. Toestel met modelnr van t-mobile germany teruggekregen (volgens bepaalde sites) met een AT&T lock. Dus je krijgt (waarschijnlijk) geen NL toestel met t-mobile lock terug tenzij je die ook hebt ingeleverd, maar wat Inemesis zegt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Amerikaanse iphone 2g Sophie* Jailbreak 2 27-09-10 17:42
amerikaanse iphone activeren. Rogerpro iPhone algemeen 1 04-05-10 15:20
Amerikaanse Iphone 3G 8GB 3.1.3 roytje1981 Archief 1 04-02-10 08:28
amerikaanse iphone ? tim2shane Koopinformatie USA 0 21-01-10 15:09
amerikaanse iphone 3g thibi Archief 2 15-07-08 13:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.