iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPad 2 in New York kopen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/87576-ipad-2-new-york-kopen.html)

vhoffman 26-03-11 12:30

iPad 2 in New York kopen
 
Hallo forumleden,

Eind April/begin Mei ga ik met m'n ouders op vakantie naar New York. Een uitstekende kans dus om een iPad 32 GB wi-fi voordelig(er) te kunnen bemachtigen. Ik heb al verschillende topics bekeken maar ik krijg niet echt duidelijkheid over hoe mijn kosten zullen oplopen als ik via de legale weg de iPad invoer (wat ik dus eigenlijk niet wil).

Natuurlijk wil ik niet dat hij me dadelijk meer kost dan dat hij hier in Nederland kost.

Graag zou ik hier wat meer duidelijkheid over willen!:)

Mr.Bluestar 26-03-11 13:02

Hier vind je alles wat je moet weten:
iPad kopen in Nederland, België, Amerika (VS / Verenigde Staten) en andere landen

zwakhalen 05-04-11 17:39

Is er een mogelijkheid om een ipad al te reserveren in Amerika? Ik vertrek zelf 1 mei naar San Francisco en ga daar rond trekken. Als ik dus 20 mei een apple winkel in loop wil er graag meteen een meenemen.

mail.eve 05-04-11 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwakhalen (Bericht 660340)
Is er een mogelijkheid om een ipad al te reserveren in Amerika? Ik vertrek zelf 1 mei naar San Francisco en ga daar rond trekken. Als ik dus 20 mei een apple winkel in loop wil er graag meteen een meenemen.

Nee reserveren gaat helaas niet, maar tegen die tijd zullen ze wat meer op voorraad zijn.

En je kunt gewoon een ipad kopen, meenemen als handbagage, lege doos in je koffer... Langs de douane lopen en dan heb je voordeel, anders kun je hem beter hier kopen. Just my 2 cents.

Even een rekenvoorbeeldje:

iPad 32 Wi-Fi $599 + tax = $640 / € 1,36 = € 471 voordeel € 127

Als je hem bij de douane opgeeft komt daar minimaal 19% btw bij € 560 (en wellicht ook nog 10% douane kosten), dit is een minimaal verschil.

Dus de keuze aan jou :-)

wvy 05-04-11 18:28

Wat je moet doen is:
Zodra je aankomt in NY ga naar de Apple Store op 5Av.
Daar kan je kosteloos je iPad 2 bestellen. De verkoper kan en zal je geen garanties geven over de leveringstijd maar je bent niet verplicht tot aankoop als je bestelling er is. De iPad blijft iets van 24/48u voor jou beschikbaar, daarna gaat ie naar de volgende op de lijst.

Zodra je bestelling binnen is krijg je een email (belangrijk om af en toe je email te na te zien maar dat is in NY zeker niet moeilijk, overal Wi-Fi en/of internet-café's) OPGELET: zorg dat je je reispas mee hebt als je hem gaat ophalen want zonder geldig identiteitsbewijs zal je hem niet krijgen. Ik had enkel mijn Belgische identiteitskaart bij en deze was niet geldig ... dus eventjes snel de reispas opgehaald in het hotel)

Mijn iPad was binnen in minder dan 24u in de Apple-store ook al had de verkoper mij gezegd dat het enkele weken kon duren.

Veel succes en moest het niet lukken, je bent dan toch maar in DE Apple Store op 5th Av. geweest wat zeker de moeite is.

Nog eventjes dit: je kan proberen in meerdere Apple Stores of plaatsen waar ze de iPad verkopen, je moet geen voorschot geven en je bent niet verplicht tot aankoop wanneer je bestelling binnen is, ze geraken de iPad 2 sowieso toch kwijt.

Amuseer je in NYC, ben er al 3x geweest en het zal zeker de laatste keer niet geweest zijn :)

zwakhalen 05-04-11 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 660348)
Nee reserveren gaat helaas niet, maar tegen die tijd zullen ze wat meer op voorraad zijn.

En je kunt gewoon een ipad kopen, meenemen als handbagage, lege doos in je koffer... Langs de douane lopen en dan heb je voordeel, anders kun je hem beter hier kopen. Just my 2 cents.

Even een rekenvoorbeeldje:

iPad 32 Wi-Fi $599 + tax = $640 / € 1,36 = € 471 voordeel € 127

Als je hem bij de douane opgeeft komt daar minimaal 19% btw bij € 560 (en wellicht ook nog 10% douane kosten), dit is een minimaal verschil.

Dus de keuze aan jou :-)


Ja klopt heb ik in mei 2008 ook gedaan met de eerste iphone. Toen heb ik er ook twee meegenomen als handbagage en de lege doosjes in de koffers. Ze hebben toen wel op Schiphol of Orlando mijn koffers opengemaakt en erin gekeken (douane) maar verder geen problemen.
Dan maar hopen dat ze dan op voorraad zijn (64gb 3g) want ik heb geen zin om net zoals in 2008 3x terug naar de winkel te gaan. Toen waren ze (iphone) steeds uitverkocht.

zwakhalen 12-05-11 05:37

Na 3 keer terug te gaan naar de Apple store in las Vegas is het de derde keer toch gelukt.. Ik was al om 7 uur 's ochtends aanwezig (samen met nog tien mensen). Ik heb een iPad 2 64 gb 3 g kunnen scoren... Daar stonden mensen in de rij die al drie keer een nee te horen hebben gekregen. Of dat de persoon voor hen in de rij de laatste iPad had.. Maargoed nu nog ff genieten van de vakantie in de states en dan weer terug naar Nederland.

wishay12 13-05-11 13:54

als je de ipad 2 meeneemt uit de usa, en bij de douane aankomt, je dan 19% btw moet betalen? of geld dat alleen vanaf 430 euro?

Boes40 13-05-11 14:16

Als je onder de €430,- blijft (iPad2 16GB Wi-Fi), dan hoef je geen btw te betalen. Kom je boven de €430,- dan betaal je wel de 19% btw.

wishay12 13-05-11 14:38

oh bedankt,

ik ben van plan een ipad 2 te kopen 16gb Wi-Fi, vandaar

dedafmonteur 14-05-11 17:42

Gewoon doos weggooien. probleem opgelost.

wishay12 15-05-11 18:01

maar als je gewoon de ipad in de doos laat, kan de douane tog ook niets doen? (ipad 2 16gb) Het is onder de 430€

en hebben ze de ipad 2 16gb Wi-Fi wel op voorraad in Amerika?

Boes40 15-05-11 20:32

Klopt,je kan hem gewoon in de doos laten zitten. De voorraad in Amerika is beperkter dan hier in NL. De laatste 2x dat ik in Amerika was hadden ze alleen de 64GB 3g voldoende op voorraad maar wie weet is dat nu anders....gewoon geluk hebben dus.

wishay12 31-05-11 16:27

wie weet of de ipad 2 16gb in amerika op voorraad zijn? (ny)

iemand die toevallig net uit de usa komt?

zwaar00 06-06-11 14:21

Hoi Wishay12,

ik ben de 31e teruggekomen uit NY en heb daar geen Ipad2 kunnen krijgen. Ben op 5th geweest in de Apple Store maar daar was het Wi-Fi model niet op voorraad. Men vertelde daar dat er twee of drie keer per week een voorraadje binnenkwam en dat je dan maar in de rij moets staan (meestal dinsdag en donderdag) Hoe laat de voorraad lomt is niet bekend omdat de winkel gewoon 24 uur per dag open is. Je zou eventueel wel jkunnen bellen maar de kans is dan aanwezig dat je achter in de rij moet aansluiten. kennis van mij in Orllando had minder problemen. NY wordt de vraag volgens mij kunstmatig hoog gehouden. Nu wonen er in NY 9 mln mensen dus stel dat 20% zo'n ding wil hebben....

succes


Rob

wishay12 06-06-11 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwaar00 (Bericht 680062)
Hoi Wishay12,

ik ben de 31e teruggekomen uit NY en heb daar geen Ipad2 kunnen krijgen. Ben op 5th geweest in de Apple Store maar daar was het Wi-Fi model niet op voorraad. Men vertelde daar dat er twee of drie keer per week een voorraadje binnenkwam en dat je dan maar in de rij moets staan (meestal dinsdag en donderdag) Hoe laat de voorraad lomt is niet bekend omdat de winkel gewoon 24 uur per dag open is. Je zou eventueel wel jkunnen bellen maar de kans is dan aanwezig dat je achter in de rij moet aansluiten. kennis van mij in Orllando had minder problemen. NY wordt de vraag volgens mij kunstmatig hoog gehouden. Nu wonen er in NY 9 mln mensen dus stel dat 20% zo'n ding wil hebben....

succes


Rob

bedankt rob,

ik zit nu te overwegen om een ipad in nl te kopen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.