//

iPad 2 in New York kopen

iPad 2 in New York kopen discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo forumleden, Eind April/begin Mei ga ik met m'n ouders op vakantie naar New York. Een uitstekende kans dus om een iPad 32 GB wi-fi ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-03-11, 13:30
vhoffman vhoffman is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Voerendaal
Berichten: 1
Exclamation iPad 2 in New York kopen

Hallo forumleden,

Eind April/begin Mei ga ik met m'n ouders op vakantie naar New York. Een uitstekende kans dus om een iPad 32 GB wi-fi voordelig(er) te kunnen bemachtigen. Ik heb al verschillende topics bekeken maar ik krijg niet echt duidelijkheid over hoe mijn kosten zullen oplopen als ik via de legale weg de iPad invoer (wat ik dus eigenlijk niet wil).

Natuurlijk wil ik niet dat hij me dadelijk meer kost dan dat hij hier in Nederland kost.

Graag zou ik hier wat meer duidelijkheid over willen!

Laatst gewijzigd door vhoffman; 26-03-11 om 13:37.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-03-11, 14:02
Mr.Bluestar Mr.Bluestar is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 150
Standaard

Hier vind je alles wat je moet weten:
iPad kopen in Nederland, België, Amerika (VS / Verenigde Staten) en andere landen
  #3  
Oud 05-04-11, 18:39
zwakhalen zwakhalen is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard

Is er een mogelijkheid om een ipad al te reserveren in Amerika? Ik vertrek zelf 1 mei naar San Francisco en ga daar rond trekken. Als ik dus 20 mei een apple winkel in loop wil er graag meteen een meenemen.
  #4  
Oud 05-04-11, 19:08
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwakhalen Bekijk bericht
Is er een mogelijkheid om een ipad al te reserveren in Amerika? Ik vertrek zelf 1 mei naar San Francisco en ga daar rond trekken. Als ik dus 20 mei een apple winkel in loop wil er graag meteen een meenemen.
Nee reserveren gaat helaas niet, maar tegen die tijd zullen ze wat meer op voorraad zijn.

En je kunt gewoon een ipad kopen, meenemen als handbagage, lege doos in je koffer... Langs de douane lopen en dan heb je voordeel, anders kun je hem beter hier kopen. Just my 2 cents.

Even een rekenvoorbeeldje:

iPad 32 Wi-Fi $599 + tax = $640 / € 1,36 = € 471 voordeel € 127

Als je hem bij de douane opgeeft komt daar minimaal 19% btw bij € 560 (en wellicht ook nog 10% douane kosten), dit is een minimaal verschil.

Dus de keuze aan jou

Laatst gewijzigd door mail.eve; 05-04-11 om 19:14.
  #5  
Oud 05-04-11, 19:28
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Wat je moet doen is:
Zodra je aankomt in NY ga naar de Apple Store op 5Av.
Daar kan je kosteloos je iPad 2 bestellen. De verkoper kan en zal je geen garanties geven over de leveringstijd maar je bent niet verplicht tot aankoop als je bestelling er is. De iPad blijft iets van 24/48u voor jou beschikbaar, daarna gaat ie naar de volgende op de lijst.

Zodra je bestelling binnen is krijg je een email (belangrijk om af en toe je email te na te zien maar dat is in NY zeker niet moeilijk, overal Wi-Fi en/of internet-café's) OPGELET: zorg dat je je reispas mee hebt als je hem gaat ophalen want zonder geldig identiteitsbewijs zal je hem niet krijgen. Ik had enkel mijn Belgische identiteitskaart bij en deze was niet geldig ... dus eventjes snel de reispas opgehaald in het hotel)

Mijn iPad was binnen in minder dan 24u in de Apple-store ook al had de verkoper mij gezegd dat het enkele weken kon duren.

Veel succes en moest het niet lukken, je bent dan toch maar in DE Apple Store op 5th Av. geweest wat zeker de moeite is.

Nog eventjes dit: je kan proberen in meerdere Apple Stores of plaatsen waar ze de iPad verkopen, je moet geen voorschot geven en je bent niet verplicht tot aankoop wanneer je bestelling binnen is, ze geraken de iPad 2 sowieso toch kwijt.

Amuseer je in NYC, ben er al 3x geweest en het zal zeker de laatste keer niet geweest zijn
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #6  
Oud 05-04-11, 19:37
zwakhalen zwakhalen is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Nee reserveren gaat helaas niet, maar tegen die tijd zullen ze wat meer op voorraad zijn.

En je kunt gewoon een ipad kopen, meenemen als handbagage, lege doos in je koffer... Langs de douane lopen en dan heb je voordeel, anders kun je hem beter hier kopen. Just my 2 cents.

Even een rekenvoorbeeldje:

iPad 32 Wi-Fi $599 + tax = $640 / € 1,36 = € 471 voordeel € 127

Als je hem bij de douane opgeeft komt daar minimaal 19% btw bij € 560 (en wellicht ook nog 10% douane kosten), dit is een minimaal verschil.

Dus de keuze aan jou

Ja klopt heb ik in mei 2008 ook gedaan met de eerste iphone. Toen heb ik er ook twee meegenomen als handbagage en de lege doosjes in de koffers. Ze hebben toen wel op Schiphol of Orlando mijn koffers opengemaakt en erin gekeken (douane) maar verder geen problemen.
Dan maar hopen dat ze dan op voorraad zijn (64gb 3g) want ik heb geen zin om net zoals in 2008 3x terug naar de winkel te gaan. Toen waren ze (iphone) steeds uitverkocht.
  #7  
Oud 12-05-11, 06:37
zwakhalen zwakhalen is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard

Na 3 keer terug te gaan naar de Apple store in las Vegas is het de derde keer toch gelukt.. Ik was al om 7 uur 's ochtends aanwezig (samen met nog tien mensen). Ik heb een iPad 2 64 gb 3 g kunnen scoren... Daar stonden mensen in de rij die al drie keer een nee te horen hebben gekregen. Of dat de persoon voor hen in de rij de laatste iPad had.. Maargoed nu nog ff genieten van de vakantie in de states en dan weer terug naar Nederland.
  #8  
Oud 13-05-11, 14:54
wishay12 wishay12 is offline
• iOS 4.2.1
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Loenaland
Berichten: 19
Standaard

als je de ipad 2 meeneemt uit de usa, en bij de douane aankomt, je dan 19% btw moet betalen? of geld dat alleen vanaf 430 euro?
  #9  
Oud 13-05-11, 15:16
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Als je onder de €430,- blijft (iPad2 16GB Wi-Fi), dan hoef je geen btw te betalen. Kom je boven de €430,- dan betaal je wel de 19% btw.
  #10  
Oud 13-05-11, 15:38
wishay12 wishay12 is offline
• iOS 4.2.1
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Loenaland
Berichten: 19
Standaard

oh bedankt,

ik ben van plan een ipad 2 te kopen 16gb Wi-Fi, vandaar
  #11  
Oud 14-05-11, 18:42
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

Gewoon doos weggooien. probleem opgelost.
__________________
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik zeg. Toch?
  #12  
Oud 15-05-11, 19:01
wishay12 wishay12 is offline
• iOS 4.2.1
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Loenaland
Berichten: 19
Standaard

maar als je gewoon de ipad in de doos laat, kan de douane tog ook niets doen? (ipad 2 16gb) Het is onder de 430€

en hebben ze de ipad 2 16gb Wi-Fi wel op voorraad in Amerika?
  #13  
Oud 15-05-11, 21:32
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Klopt,je kan hem gewoon in de doos laten zitten. De voorraad in Amerika is beperkter dan hier in NL. De laatste 2x dat ik in Amerika was hadden ze alleen de 64GB 3g voldoende op voorraad maar wie weet is dat nu anders....gewoon geluk hebben dus.
  #14  
Oud 31-05-11, 17:27
wishay12 wishay12 is offline
• iOS 4.2.1
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Loenaland
Berichten: 19
Standaard

wie weet of de ipad 2 16gb in amerika op voorraad zijn? (ny)

iemand die toevallig net uit de usa komt?
  #15  
Oud 06-06-11, 15:21
zwaar00 zwaar00 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard

Hoi Wishay12,

ik ben de 31e teruggekomen uit NY en heb daar geen Ipad2 kunnen krijgen. Ben op 5th geweest in de Apple Store maar daar was het Wi-Fi model niet op voorraad. Men vertelde daar dat er twee of drie keer per week een voorraadje binnenkwam en dat je dan maar in de rij moets staan (meestal dinsdag en donderdag) Hoe laat de voorraad lomt is niet bekend omdat de winkel gewoon 24 uur per dag open is. Je zou eventueel wel jkunnen bellen maar de kans is dan aanwezig dat je achter in de rij moet aansluiten. kennis van mij in Orllando had minder problemen. NY wordt de vraag volgens mij kunstmatig hoog gehouden. Nu wonen er in NY 9 mln mensen dus stel dat 20% zo'n ding wil hebben....

succes


Rob
  #16  
Oud 06-06-11, 21:34
wishay12 wishay12 is offline
• iOS 4.2.1
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Loenaland
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwaar00 Bekijk bericht
Hoi Wishay12,

ik ben de 31e teruggekomen uit NY en heb daar geen Ipad2 kunnen krijgen. Ben op 5th geweest in de Apple Store maar daar was het Wi-Fi model niet op voorraad. Men vertelde daar dat er twee of drie keer per week een voorraadje binnenkwam en dat je dan maar in de rij moets staan (meestal dinsdag en donderdag) Hoe laat de voorraad lomt is niet bekend omdat de winkel gewoon 24 uur per dag open is. Je zou eventueel wel jkunnen bellen maar de kans is dan aanwezig dat je achter in de rij moet aansluiten. kennis van mij in Orllando had minder problemen. NY wordt de vraag volgens mij kunstmatig hoog gehouden. Nu wonen er in NY 9 mln mensen dus stel dat 20% zo'n ding wil hebben....

succes


Rob
bedankt rob,

ik zit nu te overwegen om een ipad in nl te kopen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad kopen of wachten op Ipad 2? iphonegadget Koopinformatie Nederland 13 16-12-10 10:42
iPad betalen in New York wvy iPad algemeen 9 17-05-10 00:22
iPad kopen in UK/NL TheStijg iPad algemeen 1 15-03-10 12:22
Iphone kopen in New york zitronix84 Archief 1 24-01-08 19:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.