iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   mijn ervaring met iphone via Ebay/usps (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/8813-mijn-ervaring-iphone-via-ebay-usps.html)

Boris1991 09-02-08 14:55

ok bedankt!!;)

dan weet ik dat, en ga ik er van ut weekend een bestellen.
ps. weet iemand wanneer apple den 1.1.4. versies gaat verkopen, oftewel tot wanneer het veilig is welke iphone dan ook te kopen omdat alles tot nu toe (1.1.3.) toch wel unlockbaar is

jemave 09-02-08 15:19

ze kondigen em eerst aan en voor 26 feb is er een apple event maar denk niet dat dat aankondiging van 1.1.4 is maar dat is speculeren. dus lijkt mij totdat er aankondiging is gewoon safe

firestarter 09-02-08 20:55

Zo ik heb zojuist een merchandise only MyUS account aangemaakt.
Dit was toch de juiste keuze?

Verder is het nu wachten op de goedkeurig van hun, hopelijk gebeurd dit snel.

En dan wil ik morgen als mijn account geverifieerd is een 16 GB iPhone bestellen. Die kan ik toch nu dus gewoon unlocken door de unlock methode van deze week? (Hier is na 2x nog steeds geen antwoord op gegeven).

M'n vriendin heeft zojuist een Nokia N82 gehaald. Heel mooi toestel, maar toch wil ik een iPhone al moet het nu wel ineens opschieten :D

jemave 09-02-08 20:59

merchandise only is idd de goeie keuze. kost het minste geld. en dat andere heb je niet nodig hiervoor. Je account word waarschijnlijk vandaag nog geverifieerd. ik zou het binnen een uur ofzo verwachten maar maak je geen zorgen als het iets langer duurt. ik heb om een uur of 9 account gemaakt en om 11 uur heb ik iphone besteld. want je krijgt al snel een adres. en met de ontwikkelingen van gisteren is het inderdaad mogelijk om een 16 GB OOB te unlocken.

hopelijk beantwoord dat je vragen :)

firestarter 10-02-08 13:27

Bij het aanmelden bij MyUS zie ik wel iets wazigs, op dat formulier moet je bij 3A iets invullen. In het voorbeeld staat dat je Your US address moet invullen.

Maar welk US address?

jemave 10-02-08 18:40

het adres dat je van my us krijgt,

met je suite nummer. dat is wat ik daar ingevuld heb iig ;).
dus:
suite XXXXX
1956. 60 th place e

of iets in die richting

ddp 11-02-08 22:55

mijne is ook geshipped, 2 stuks 8GB
er staat wel (Pre-sign for this shipment)
hopelijk vangen ze dit op by myus, of moet je daar iets speciaal voor doen?

Grample 11-02-08 22:58

http://tweakers.net/ext/f/oHd3PnpuJD...XwZC6/full.png

3 werkdagen dus (weekend zat er tussen)

Niet slecht als je het mij vraagt.

Haagze sf2 11-02-08 23:12

ga eind deze week weer 2 stuks 16 GB bestellen :D
werkte het nu nog met suite nummer?

jemave 11-02-08 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddp (Bericht 61498)
mijne is ook geshipped, 2 stuks 8GB
er staat wel (Pre-sign for this shipment)
hopelijk vangen ze dit op by myus, of moet je daar iets speciaal voor doen?

presign optie moet je niet bij apple doen ze tekenen bij my us voor je. presign bij apple is dat ze het mogen achterlaten bij je deur ofzo...

@ grample:

die van mij liep 1 dag achter maar denk dat die nu 2 dagen achterloopt vandaag hele dag bij douane gelegen nog niks mee gebeurt... hoop dat die morgen tog nog bezorgt word maar ben bang van niet :(

nickp 12-02-08 14:01

Hebben jullie allemaal insurance erbij gedaan bij het versturen via MyUS? Volgens mij is het wel aan te raden.

Graag jullie input :)

jemave 12-02-08 14:03

volgens mij in insurance iets wat er verplicht bijkomt op het moment dat myus via DHL je pakketje naar nederland stuurt. je zou bij hij zelfde vak als je opgeeft dat het een telefoon van 300 $ dollar is (als je dat doet) kunnen opgeven dat je geen insurance wil. maar weet niet of dat echt een mogelijkheid is. je kan het iig proberen. maar om die 4 -6 $ zou ik ook niet wakker liggen ;)

markb 12-02-08 14:04

Ik heb geen insurance erbij gedaan maar ja is natuurlijk eigen risico...

nickp 12-02-08 14:16

Ik ga het ook gewoon doen met insurance. Geeft me een veiliger gevoel.

Insurance is hier beduidend meer, ongeveer 41 euro. Heb ook meteen 4 16gb's besteld. Was zowieso verbaasd dat alles zo vlot ging. Eerste bestelling meteen goed gelukt.

jemave 12-02-08 16:43

ik heb vandaag mijn 16 GB iphone binnen gekregen :D wat een prachtige profile update word dat :D.

maar iig ik had em dinsdag besteld heel laat in avond dus woensdag werden ze pas bij apple de deur uitgedaan. 4 werkdagen dus. + weekend van 2 dagen.

nickp 12-02-08 16:45

Nog import belasting moeten betalen? ;)

jemave 12-02-08 17:12

300 $ opgegeven aan de deur heb ik 39.14 € betaald aan btw

Snowgasm 12-02-08 18:19

Kort vraagje:

Moet de creditcard waar je myus.com mee betaalt dezelfde zijn als de creditcard die je voor apple.com gebruikt?

Ik heb namelijk myus.com betaald met mijn mastercard, maar apple.com deed moeilijk over mijn postbank mastercard, dus heb ik een visacard aangevraagd.

Moeten beiden matchen?

nickp 12-02-08 18:50

Nee dat hoeft niet. Het is een kweste van geluk hebben dat je bestelling doorkomt.

Wat ik hier zo lees is dat de meeste savonds laat een bestelling doen en dat die dan s'ochtends als batch verwerkt wordt en dus minder gechecked wordt. Ikzelf heb om ongeveer 2 uur smiddags vrijdag, plaatselijke tijd daar, de bestelling gedaan.

Kreeg pas maandag een reactie van de Apple store dat de bestelling acknowledged was. Paar uur later de get ready for you're iphone en de dag erop shipment informatie.

Overigens heb ik gewoon het volledige myUs adres ingevuld bij billing + shipping (cc staat op naam vader, dus die matchen ook niet). Ook gewoon Suite vermeld.

Misschien gewoon veel geluk gehad! :)

nickp 12-02-08 18:56

Wat zijn de ervaringen met wel/niet import belasting betalen?

Meer geluk met fedex/dhl of maakt het niets uit?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.