//

mijn ervaring met iphone via Ebay/usps

mijn ervaring met iphone via Ebay/usps discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Phuncz Ik ben niet volledig geweest. Niet ELKE bestelling wordt verwerkt door Apple, een deel wordt dus gewoon tegengehouden. Ik kreeg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-12-07, 01:35
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phuncz Bekijk bericht
Ik ben niet volledig geweest. Niet ELKE bestelling wordt verwerkt door Apple, een deel wordt dus gewoon tegengehouden. Ik kreeg 3 uur na het plaatsen van mijn bestelling een mail van Apple zelf dat ik niet via dat adres kon kopen.
Ik zou nog een tweede of derde maal proberen want op een ander forum heb ik vernomen dat het soms lukt na meerdere pogingen. Wat de "proefpersoon" op het andere forum ook vermeld heeft was dat hij op een vrijdag besteld heeft, net als ik...misschien is er dan minder controle net voor het weekend ??? Soms werd ook de non-US credit card geweigerd en bij een tweede poging niet...begrijpe wie kan
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 30-12-07, 11:44
Phuncz's schermafbeelding
Phuncz Phuncz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 79
Standaard

Damn, heb gisteren mijn account gecanceld Ik ga de situatie eens herbekijken, misschien kan ik toch zonder extra betaling mijn account terugkrijgen. Alvast bedankt voor de tip ! Mijn kaart werd trouwens wel aanvaard de eerste keer.

Enig idee of er iets te doen valt aan douane controle als het via MyUS wordt verstuurd ?

Laatst gewijzigd door Phuncz; 30-12-07 om 11:49.
  #23  
Oud 30-12-07, 13:38
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phuncz Bekijk bericht
Enig idee of er iets te doen valt aan douane controle als het via MyUS wordt verstuurd ?
Nope, als je via FedEx laat versturen wat aan te raden is kan je er alvast niet aan ontsnappen want zij sturen je zelf een factuur voor de BTW+import & douanekosten. Als je bij MyUs een waarde opgeeft van 300 $ (beetje gelogen ) komt je aan een bedrag van 54 EURO in België, voor Nederland weet ik het niet juist maar zal wel in dezelfde buurt liggen...leve Europa
Als je voor gewone verzending kiest via de US Postal Services of zo ontsnap je misschien aan de douanecontrole in deze eindejaarsperiode maar ik zou er niet op rekenen, lees de avonturen van andere IphoneClubbers er maar eens op na in deze topic : https://forum.iculture.nl/f41/i...er-binnen.html
  #24  
Oud 02-01-08, 13:57
partyfart partyfart is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: NL
Berichten: 87
Stuur een bericht via Instant Messenger naar partyfart
Standaard

En Jokfoe, heb je je iPhone inmiddels al binnen?
  #25  
Oud 02-01-08, 18:58
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door partyfart Bekijk bericht
En Jokfoe, heb je je iPhone inmiddels al binnen?
Niet zo vlug jongens, heb maar op 28/12 besteld hé. De iPhone is wel op 31/12 bij MyUS aangekomen (gemakkelijk te volgen via FEDEX tracker) maar is daar pas vandaag naar mij verzonden (bevestiging via mail ontvangen). Normaal gezien moet je nog 3 werkdagen rekenen voor de levering, het zal dus pas voor volgende week maandag zijn.

Normaal gezien moet het lukken op 8 dagen maar gezien de kerst- en nieuwjaarsdrukte mag ik niet klagen. En mijn Next Sim is ook verzonden vanaf de andere kant van de wereld, met een beetje geluk ontvang ik alles dezelfde dag
  #26  
Oud 02-01-08, 19:22
Jochem Jochem is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Duiven, Gelderland
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Jochem
Standaard

hoe duur kom je dan totaal uit? of weet je dat nog niet?
  #27  
Oud 02-01-08, 21:05
Phuncz's schermafbeelding
Phuncz Phuncz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 79
Standaard

Jokfoe, hoe heb je het geregeld voor de douane/import ? Heb je de waarde (juist) laten declareren op de verzending ?
  #28  
Oud 02-01-08, 21:59
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jochem Bekijk bericht
hoe duur kom je dan totaal uit? of weet je dat nog niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phuncz Bekijk bericht
Jokfoe, hoe heb je het geregeld voor de douane/import ? Heb je de waarde (juist) laten declareren op de verzending ?
Jochem : Weet het nog niet exact want het hangt af van tal van factoren zoals "urgent shipping" of "insurance" van het item ; heb gekozen voor het eerste en voor het tweede. Als ik de juiste eindafrekening heb post ik ze hier met alle details erbij. Intussen daalt mijn rekening samen met de dollar wat mooi meegenomen is.
1 US $ is nu nog maar 0,6808 EUR waard wat de totaalkost op ongeveer 395 EUR zal brengen als ik niks vergeten bij te tellen heb

Phuncz : Voor de douane/import regelt Fedex alles zelf en zij baseren zich op wat je bij de verzending opgegeven hebt aan MyUS. Nu ook niet beginnen te overdrijven en 100 Euro of Gift of zo vermelden want als ze je de jouwe eruit pikken bij één steekproef ben je goed voor de BTW+invoerrechten,enz + nog een boete erbij... En om op het laatste deel van je vraag te antwoorden : "Neen"

Laatst gewijzigd door jokfoe; 02-01-08 om 22:23. Reden: enkel "shipping" gekozen, moest ook +insurance zijn
  #29  
Oud 02-01-08, 22:06
hjoels hjoels is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 49
Standaard

Joeppie, hij is "binnen".

Een NL vriendinnetje die in de US woont en werkt heeft hem op 28 decmber via de Apple Store gekocht en is vandaag op haar kantoor aangekomen. Kosten 399$ + 27$ sales tax, dus totaal 426$ = ca. 300€.
Nu nog naar NL zien te krijgen (zonder invoerechten BTW etc.). Denk dat ik hem laat versturen als pakketpost en als "sample of no commercial value) met een fancy waardebedrag van laten we zeggen $50,--
Iemand ervaringen hiermee??

Harold++

Gekocht = via Internet bij de Apple Store
  #30  
Oud 02-01-08, 22:17
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Standaard

[quote=hjoels;34603]Joeppie, hij is "binnen".

Een NL vriendinnetje die in de US woont en werkt heeft hem op 28 decmber via de Apple Store gekocht en is vandaag op haar kantoor aangekomen. Kosten 399$ + 27$ sales tax, dus totaal 426$ = ca. 300€.
Nu nog naar NL zien te krijgen (zonder invoerechten BTW etc.). Denk dat ik hem laat versturen als pakketpost en als "sample of no commercial value) met een fancy waardebedrag van laten we zeggen $50,--
Iemand ervaringen hiermee??

Ja : zie hier https://forum.iculture.nl/f41/i...er-binnen.html
  #31  
Oud 02-01-08, 22:31
hjoels hjoels is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 49
Standaard

@jokfoe
Bedankt, moet beter de reviews lezen voordat ik vragen stel die elders al staan.
Mea Culpa, maar ik ben zo blij als een kleind kind dat hij binnen is...
En dat voor een ouwe *** van 62....

Harold++
  #32  
Oud 02-01-08, 23:01
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Thumbs up Totale kostprijs : Iphone bestellen via MyUS

Ben blijkbaar een beetje te vlug geweest met mijn antwoord van een paar replies hoger want heb nu ook de invoice van MyUs binnengekregen zodat ik wel degelijk een juiste gedetailleerde kostprijs kan meedelen. Moet nu alleen de iPhone zelf nog ontvangen maar zal wel in orde komen want verzekerde zending en alles met creditcard, dus no prob en in principe binnen de week op je deurmat als je de zaak een beetje snel opvolgt...succes ermee en hou ons hier ook op de hoogte van je ervaringen als je het erop "waagt"

APPLE kosten:
Iphone 8GB: $399
Sales Tax: $27
Overnight shipping: $10

MyUS/AccessUSA kosten :
Setup Fee : $20
Monthly Fee : $7
Weight cost : $22
FedEx Upgrade/Urgent : $5
Commercial invoice : $8
Insurance : $6

TOTAAL :$504 = 343 EURO + 54 EURO FedEx import = 397 EURO !!!
(de 54 EURO zijn berekend op een gedeclareerde waarde van 300 $)

Tip : bestel er 2 en verkoop er één met max.winst en je hebt de jouwe aan dezelfde prijs als in de USA
  #33  
Oud 02-01-08, 23:36
Jochem Jochem is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Duiven, Gelderland
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Jochem
Standaard

Dat is zeker wel een mooie prijs! En het is ook nog eens een erg zekere zaak... Misschien moet ik maar eens overwegen om er op deze manier eentje aan te schaffen
  #34  
Oud 03-01-08, 01:49
Phuncz's schermafbeelding
Phuncz Phuncz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 79
Standaard

Ondertussen de tweede keer een bestelling geplaatst omdat ie gecanceled werd. Hopelijk meer geluk deze keer. Altijd na een 3-tal uur krijg ik een mail dat ie gecanceled is.
  #35  
Oud 03-01-08, 13:52
hjoels hjoels is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 49
Standaard

Vriendinnetje brengt hem mee vanuit US naar Zwitserland (gaat daar eerst skiën).
Iemand ervaringen met douane via Zwitserland???

Harold++
  #36  
Oud 03-01-08, 15:46
Marcski's schermafbeelding
Marcski Marcski is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 86
Standaard

die mogen hem niet eens weigeren/belasten, als zij de nederlandse nationaliteit heeft. Ze moet namelijk hier belasting betalen, niet in zwitserland
  #37  
Oud 03-01-08, 17:46
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jokfoe Bekijk bericht
Niet zo vlug jongens, heb maar op 28/12 besteld hé. De iPhone is wel op 31/12 bij MyUS aangekomen (gemakkelijk te volgen via FEDEX tracker) maar is daar pas vandaag naar mij verzonden (bevestiging via mail ontvangen). Normaal gezien moet je nog 3 werkdagen rekenen voor de levering, het zal dus pas voor volgende week maandag zijn.
Ben terug te vlug geweest met dit te posten want had geen rekening gehouden met de snelle service van Fedex Brussels Airport...zopas telefoontje gekregen dat toestel bij hun aangekomen is en of er morgenvoormiddag iemand thuis is om te leveren...natuurlijk !
Ik had al van iemand anders gehoord dat FedEx je belt om confirmatie van adres en leveringsuur te vragen maar wou dit niet geloven , tot op heden...van service gesproken. Normaal gezien vragen ze ook of je BTW plichtig bent, enz maar hier werd niks gevraagd, misschien valt de totaalfactuur nog goedkoper uit en blijkbaar doet de douane ook niet moeilijk want het toestel is al in de magazijnen van FedEx
Besluit : eind goed, al goed en dat op 7 dagen ; bestelling op 28/12 en levering op 04/01, als dat niet snel is !
  #38  
Oud 03-01-08, 18:17
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

Ben jalours
  #39  
Oud 03-01-08, 18:28
Phuncz's schermafbeelding
Phuncz Phuncz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 79
Standaard

Heb ook zojuist mijn bevestigingsmail gekregen van apple.com, dus hij is NIET gecancelled de tweede keer !! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt, als ik jokfoe zijn ervaring zie, dan zal het wel snel hier zijn

Jokfoe, heb je iets gebruikt als fast shipping ofzo via MyUS ?
  #40  
Oud 04-01-08, 13:22
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Thumbs up iPhone aangekomen

Heb zonet de FedEx besteller aan de deur gehad met mijn iPhone
Exact 7 dagen na bestelling en dat met de nieuwjaarsperiode ertussen...een pluim voor MyUs en FedEx ! In bijlage 2 pics ter bevestiging van de goede afloop. Misschien gaan ze me zelfs geen douane/invoerkosten meer aanrekenen want het customs exemplaar stak nog bij de doos zoals je kan zien op de foto...dan wordt het nog 54 EUR goedkoper
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg doos.jpg‎ (37,4 KB, 170x gelezen)
Bestandstype: jpg doos+iPhone.jpg‎ (41,0 KB, 201x gelezen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaring met Dynafix dannyhtek Koopinformatie Nederland 25 21-09-12 15:21
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie snverhallen Koopinformatie Nederland 0 01-10-10 23:20
LCD Screen lens en Ebay ervaring ? mikeytjee iPhone algemeen 4 06-01-09 17:22
Mijn ervaring met de iPhone Swiftly iPhone algemeen 7 24-09-08 10:48
Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G Rudy iPhone algemeen 1 03-09-08 01:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.