iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   mijn ervaring met iphone via Ebay/usps (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/8813-mijn-ervaring-iphone-via-ebay-usps.html)

Pr0ximus 28-03-08 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JMD1 (Bericht 88734)
@ Proximus: die van mij ging van Dallas naar Chicago en van daaruit naar NL waar die nu bij de douane ligt. Heb net overigens een tracking nummer gekregen van TNT. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren.

Hoelang duurde het voor jouw phone vanuit chicago naar nl kwam?
De mijne ligt namelijke momenteel daar.
Sorry kan gewoon echt niet wachten;)

JMD1 28-03-08 20:00

Bij mij ging het als volgt:

Into Foreign Customs, March 27, 2008, 5:32 pm, NETHERLANDShttp://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInt...let_circle.gifArrived Abroad, March 27, 2008, 5:32 pm, NETHERLANDShttp://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInt...let_circle.gifInternational Dispatch, March 25, 2008, 10:43 am, O'HARE APT/CHICAGOhttp://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInt...let_circle.gifProcessed, March 25, 2008, 10:42 am, CHICAGO, IL 60666http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInt...let_circle.gifProcessed, March 24, 2008, 9:06 pm, DALLAS, TX 75261http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInt...let_circle.gifProcessed, March 24, 2008, 4:03 pm, PALESTINE, TX 75801http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInt...let_circle.gifAcceptance, March 24, 2008, 3:40 pm, BUFFALO, TX 75831

Van Chicago naar Nederland dus best snel. Het langst moet je wachten op de douane in Nederland. Ik heb vanmiddag overigens mijn tracking nummer van TNT gekregen, maar in combinatie met mijn postcode wordt er geen zending gevonden. Hoe lang is de wachttijd hiervoor normaal?

schumeister 28-03-08 20:53

Meestal tussen de drie en vijf dagen

@ Diemer

Ontzettend vervelend (mild uitgedrukt). Heb je ook nog de DHL vrachtbrief die op het pakketje zat? Daar staat meestal wel iet over verzekering.
Als eerst zou ik MyUS op de hoogte stellen. Vaak is het zo dat alleen de verzender de verzekeringsclaim op kan starten. Ik weet verder niet of zij verplicht zijn je nu kosteloos een andere te sturen. Hoop dat je er wat aan hebt, en succes

Dazzle 28-03-08 21:08

Hoeveel ben je dan totaal voor een iPhone kwijt daar ?

Chicco68 28-03-08 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diemer (Bericht 88878)
Nou jongens dit is ongelovelijk.
Ik mijn pakketje openen en blijkt dat de iphone niet meer gesealed was.
De doos opengemaakt en blijkt dat de iphone eruit mist. Echt gigantisch balen.

En nu maar hopen dat je aan hun niet hoeft te bewijzen dat er inderdaad geen Iphone in de doos zat....... Mede omdat je zegt dat je het pakket hebt geopend ga ik er vanuit dat het pakket wel dicht zat en dus de eventuele bezorger niet kan beamen dat het pakketje reeds open was....

P.S. Ik heb hier laatst iets gelezen over het gewicht van het pakket en dat dit op verschillende lokaties (dus bijv bij aankomst in Europa, bij verzending DHL etc.) werd gewogen. Mogelijk dat men er op die manier achter kan komen? Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk op de lokaties waar de verzending is geweest informeren of men het gewicht toen heeft genoteerd en hoeveel dat was !!

Heel veel succes ermee !

jetgadget 28-03-08 21:58

ik heb hetzelfde ook via DHL bij de douane ging het nog om 2 iphones en bij afhalen van pakket bij DHL!! bleek er maar 1 in te zitten . pakket leek nog goed gesealed maar toch mistte er 1
ik hoorde nog meer van dit soort voorvallen bij DHL.

JMD1 28-03-08 22:01

Als ik het zo hoor wordt er behoorlijk gestolen bij DHL. Het blijft spannend tot je je iPhone daadwerkelijk in handen hebt.

MellyVille 28-03-08 23:19

Ik zou een volgende keer weer voor FedEx kiezen, ongeveer 50 uren zaten tussen het moment van versturen bij MyUS tot ik hem echt in m'n hand had! Super dus!

nheuvel 28-03-08 23:52

Iemand bekend met een eh-trackingcode van USPS :confused:

anversli 29-03-08 00:15

Is het normaal dat een USPS shipment tracking numer na een week nog altijd niet werkt?

mlam 29-03-08 00:34

Nee, dat is niet normaal :rolleyes:. Hooguit een dag nadat ie verstuurd is, hoort de code gewoon te werken.

Chicco68 29-03-08 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anversli (Bericht 89099)
Is het normaal dat een USPS shipment tracking numer na een week nog altijd niet werkt?

Hoe heb je het nummer ingevoerd? Alle cijfers en letters achter elkaar?
Dit had ik in eerste instantie ook, doch toen kreeg ik ook geen info. Probeer eens steeds na 4 tekens een spatie te zetten en dan nogmaals te zoeken op track & trace van USPS.
Dus bijv:
J456 2345 67EU S in plaats van J456234567EUS ;)

anversli 29-03-08 03:08

Ik heb van alles geprobeerd maar helaas werkt het niet. Heb de verkoper voor de laatste keer mail gestuurd om met een screenshot te bewijzen dat hij iets verzonden heeft en heb hem 48u de tijd gegeven.

Denk dat ik hem genoeg tijd heb gegeven (16 dagen), welke stappen kan ik best nemen indien hij niet reageert?

Had het gekocht via ebay en betaald met Payapl.

soCool 29-03-08 04:19

Negatieve feedback op eBay geven en hem rapporteren.

Ik heb de indruk dat Nederlanders/Belgen Amerikanen (eBay) meer vertrouwen dan eigen landgenoten. Nederlanders rijden half Nederland door om de iPhone persoonlijk te komen ophalen, vooruitbetalen vertrouwen ze vaak niet, terwijl mensen probleemloos een paar honderd euro aan iemand in een ander land geven om zo een paar tientjes te besparen.

forum.bericht 29-03-08 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 89132)
Ik heb de indruk dat Nederlanders/Belgen Amerikanen (eBay) meer vertrouwen dan eigen landgenoten. Nederlanders rijden half Nederland door om de iPhone persoonlijk te komen ophalen, vooruitbetalen vertrouwen ze vaak niet, terwijl mensen probleemloos een paar honderd euro aan iemand in een ander land geven om zo een paar tientjes te besparen.

Is m.i. niet zozeer een kwestie van wel/niet vertrouwen maar wordt bepaald door de mogelijkheden. En als je een of twee keer (bijv. via marktplaats) belazerd bent dan ben je eerder geneigd in de auto te stappen.

Het is makkelijker binnen NL ergens naar toe te rijden dan naar de VS te vliegen. Kosten worden in laatste geval wel erg extreem hoog.

Binnen de VS zie je hetzelfde verschijnsel. Daar zijn de "Graigs lists" alsmaar populairder aan het worden en dit zijn feitelijk de oude kleine advertenties in de lokale krant maar dan nu op het Internet en op plaats georganiseerd.

Bijkomend voordeel is dat die site sneller en prettiger te lezen is want je wordt niet overspoeld met (veelal overbodige) Ebay troep.

JMD1 29-03-08 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker (Bericht 88806)
hee JMD1

ik hen de inklaringen gebeld voor mijn iphone die daar ligt en inderdaad je kunt hem ophalen maar eigenlijk pas als ze deze in behandeling hebben want het schijnt dat ze hem in containers hebben waar ze niet bij kunnen, heeft tenminste de medewerker mij verteld dus de mijne is nu in behandeling kan zijn dat ik een deze dagen een formulier kan ontvangen.

ik overweeg ook om deze op te halen maar als ik de formulier morgen ontvang kan ik hem maandag ophalen maar dan moet ik wel even kijken of het wel zin heeft want als ik de formulier morgen terug stuur hebben ze de formulier maandag en als ze deze gelijk in behandeling nemen kan ik in principe de toestel dinsdag of woendag in huis hebben

succes

Vreemd, ik had zelf ook gebeld en ze vertelden me dat je hem niet zelf kan ophalen. Wel erg frustrerend om te weten dat mijn iPhone nog geen 15km bij mij vandaan in een grote container ligt :mad:

Maar als ik jou goed begrijp moet je dus eerst een formulier invullen, vervolgens het formulier terugsturen en dan krijg je bericht om hem af te halen? Dan lijkt het me sneler gaan als je gewoon wacht eingenlijk..

mamutskywalker 29-03-08 16:12

nee, het schijnt dat ze niet bij de pakket kunnen komen omdat hij nog in de wacht staat, maar als je de formulier hebt is hij zeker in behandeling dus ze kunnen bij de pakket komen, het zou ook kunnen dat je net voordat je de formulier binnen hebt dit kan maar dan zal je vaker moeten bellen of ze bij kunnen.

suc6

anversli 30-03-08 12:27

Mijn eerst feedback op eBay en ja het is een negatieve :)

Verkoper beweert dat de iPhone verzonden is maar, de USPS tracking code dat ik gekregen heb werkt na 10 dagen nog altijd niet en volgens hem zou het vanaf maandag moeten werken.

Heb ik nu te snel gehandeld? Ik had de iPhone gekocht 12 maart en direct betaald via Paypal, op 21 maart pas een tracking code gekregen die nog altijd niet werkt. Ik heb dus op 29 maart een negatieve feedback gegeven (ook eentje gekregen uiteraard) of had ik beter nog even gewacht?

thatonealex 30-03-08 12:30

Had beter even kunnen wachten met de feedback. Ebay verandert zijn policy over het geven van negatieve feedback door verkopers ;)

anversli 30-03-08 12:36

Maar hij reageerde echt niet veel op emails dus vandaar dat ik een feedback heb gegeven.

Ik heb aantal keren duidelijk gevraagd om meer informatie, van 6 mails (i.v.m. tracking code) reageerde hij twee keer en kreeg ook geen antwoord op mijn vragen.

Dus ik vroeg hem:
- tracking code werkt niet
- exact url waar de tracking code te gebruiken
- datum verzending van de iPhone
- screenshot dat de iPhone verzonden
- en nog wat punten...

Als antwoord kreeg ik:
Dit is je tracking code **** ********* ** (dezelfde tracking).

Terwijl ik duidelijk vermeld heb dat het niet werkte.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:44.