//

mijn ervaring met iphone via Ebay/usps

mijn ervaring met iphone via Ebay/usps discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Je bent opgelicht, wil je dit nou nog steeds niet geloven? Als je slim was geweest had je voor een paar tientjes meer een iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1021  
Oud 31-03-08, 00:23
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Je bent opgelicht, wil je dit nou nog steeds niet geloven?
Als je slim was geweest had je voor een paar tientjes meer een iPhone bij iemand in Nederland kunnen kopen.
__________________
Are you ready for this!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1022  
Oud 31-03-08, 00:45
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Als je slim was geweest had je voor een paar tientjes meer een iPhone bij iemand in Nederland kunnen kopen.
Dan kun je net zo goed worden opgelicht!

Ik heb zelf ervaringen met kopen in de VS welke goed gingen en kopen in NL die fout gingen.
  #1023  
Oud 31-03-08, 00:49
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Ik zeg toch ook niet dat je in Nederland niet opgelicht kan worden, maar de kans is wel kleiner.
  #1024  
Oud 31-03-08, 02:35
anversli anversli is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Je bent opgelicht, wil je dit nou nog steeds niet geloven?
Als je slim was geweest had je voor een paar tientjes meer een iPhone bij iemand in Nederland kunnen kopen.
Dat er iets gaande was had ik al door. Ik zou toch graag willen weten waar je in Nederland een iPhone 16gb onder de 500 euro kan kopen?
  #1025  
Oud 31-03-08, 09:27
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

Anversli

Heb je al eens een mail gestuurd naar UPSP dienst tracking ? Niet zo voorbarig negatieve feedback sturen !! Wat haalt dat nu uit ?Zelf slechte feedback en een ontevreden verkoper die niet veel meer voor je zal doen.
Het kan best zijn dat er bij upsp iets misgelopen is en je iphone reeds bij de douane in Zaventem ligt.
Vul uw tracking nr eens in bij de dienst taxipost (etracker) dat heeft mij namelijk veel geholpen
  #1026  
Oud 31-03-08, 13:13
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard

Ik heb vandaag met DHL gebeld en een hele behulpzame mevrouw gesproken. Mijn iPhone is toch gestolen. Het schijnt dat er een aantal zijn gestolen deze week. Er zijn arrestaties verricht ofzo, maar nu kan ik wel fluiten naar mn iphone, denk ik.

Heb een mail gestuurd naar myus voor de verzekering en zie wel hoe dat verder gaat.

Het schijnt bij DHL dus vaker fout te gaan, wat belachelijk is! Hoe kun je nu zomaar een pakket jatten en er mee wegkomen zonder dat dat opgemerkt wordt? Daar wordt toch op gelet? en het enige wat je van DHL krijgt is: Sorry meneer, we vinden het echt heeeeeel jammer...

Ondertussen heb ik nog steeds geen iPhone, moet ik lang wachten op mijn geld en ben ik ontevreden over DHL.... Baggerzooi...

Volgende keer geen DHL voor mij!
  #1027  
Oud 31-03-08, 13:16
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilpenguin Bekijk bericht
Ik heb vandaag met DHL gebeld en een hele behulpzame mevrouw gesproken. Mijn iPhone is toch gestolen. Het schijnt dat er een aantal zijn gestolen deze week. Er zijn arrestaties verricht ofzo, maar nu kan ik wel fluiten naar mn iphone, denk ik.

Heb een mail gestuurd naar myus voor de verzekering en zie wel hoe dat verder gaat.

Het schijnt bij DHL dus vaker fout te gaan, wat belachelijk is! Hoe kun je nu zomaar een pakket jatten en er mee wegkomen zonder dat dat opgemerkt wordt? Daar wordt toch op gelet? en het enige wat je van DHL krijgt is: Sorry meneer, we vinden het echt heeeeeel jammer...

Ondertussen heb ik nog steeds geen iPhone, moet ik lang wachten op mijn geld en ben ik ontevreden over DHL.... Baggerzooi...

Volgende keer geen DHL voor mij!
Ligt eraan wat je verzekeringswaarde is. Wat Myus heeft opgegeven als waarde krijg je terug
  #1028  
Oud 31-03-08, 13:18
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxman Bekijk bericht
Ligt eraan wat je verzekeringswaarde is. Wat Myus heeft opgegeven als waarde krijg je terug
Gelukkig heb ik braaf de normale waarde opgegeven.
  #1029  
Oud 31-03-08, 14:17
nienke79 nienke79 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Na deze forum gelezen te hebben, heb ik toch nog wat vragen. Ik wil graag een iphone 16gb kopen zonder abonnement. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen:
1) Hoe kan ik het beste mijn iphone uit Amerika importeren? Met myUS of via kennissen die daar wonen?
2) Hoeveel extra kosten komen daarbij, wat betreft douane?
3) Mocht het met myUs beter zijn, hoe werkt dat precies, aangezien je een adres in Amerika moet opgeven.

Alvast bedankt!
  #1030  
Oud 31-03-08, 16:02
cjw cjw is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: groningen
Berichten: 8
Standaard

Bij welk ebay lid heb je de Iphone gekocht dan?
Ik Wacht ook op mijn Iphone op ebay gekocht vanuit US, maar deze man had wel veel feedback. Tracking doet het ook al.
  #1031  
Oud 31-03-08, 22:24
anversli anversli is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcenet Bekijk bericht
Anversli

Heb je al eens een mail gestuurd naar UPSP dienst tracking ? Niet zo voorbarig negatieve feedback sturen !! Wat haalt dat nu uit ?Zelf slechte feedback en een ontevreden verkoper die niet veel meer voor je zal doen.
Het kan best zijn dat er bij upsp iets misgelopen is en je iphone reeds bij de douane in Zaventem ligt.
Vul uw tracking nr eens in bij de dienst taxipost (etracker) dat heeft mij namelijk veel geholpen
USPS Tracking nummer dat al bijna 13 dage niet werkt?

Heb wel geprobeerd om een mail te sturen naar USPS maar, moest daar adres gegevens van USA enz.. invullen dus dat lukte ook niet. Is er misschien een ander methode om USPS te contacteren?

Wat betreft de feedback, ik heb de verkoper meermaals om duidelijke informatie gevraagd en hem duidelijk gemaakt dat ik een negatieve feedback zal geven en als ik na 20 dagen nog altijd geen antwoord krijg op mijn vragen. Wat moest ik anders doen?

Ik heb de e-tracker van taxipost ff bekeken maar, dan kan je gewoon je gegevens invullen indien een barcode hebt van taxipost zelf!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cjw Bekijk bericht
Bij welk ebay lid heb je de Iphone gekocht dan?
Ik Wacht ook op mijn Iphone op ebay gekocht vanuit US, maar deze man had wel veel feedback. Tracking doet het ook al.
Verkoper had 100 feedback waarvan 2 voor een iphone en had een score van 95%.
  #1032  
Oud 01-04-08, 02:38
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anversli Bekijk bericht
Dat er iets gaande was had ik al door. Ik zou toch graag willen weten waar je in Nederland een iPhone 16gb onder de 500 euro kan kopen?
Onder de 500 is niet echt een realistische prijs, maar onder de 550 moet haalbaar zijn. Indien geinteresseerd dan wil ik je wel één verkopen. Je moet maar kijken.
  #1033  
Oud 01-04-08, 08:37
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nienke79 Bekijk bericht
Hallo,

Na deze forum gelezen te hebben, heb ik toch nog wat vragen. Ik wil graag een iphone 16gb kopen zonder abonnement. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen:
1) Hoe kan ik het beste mijn iphone uit Amerika importeren? Met myUS of via kennissen die daar wonen?
2) Hoeveel extra kosten komen daarbij, wat betreft douane?
3) Mocht het met myUs beter zijn, hoe werkt dat precies, aangezien je een adres in Amerika moet opgeven.

Alvast bedankt!
1) Kennissen, myUs moet je betalen en die kosten kun je dan besparen (20 dollar registratie en 7 dollar per maand abbokosten).
2) 19% btw bij mij was het 53 euro.
3) MyUs geeft je een eigen amerikaans adres. Dat kun je dan als billing en shipping address opgeven bij apple.
  #1034  
Oud 01-04-08, 08:49
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilpenguin Bekijk bericht
Ik heb vandaag met DHL gebeld en een hele behulpzame mevrouw gesproken. Mijn iPhone is toch gestolen. Het schijnt dat er een aantal zijn gestolen deze week. Er zijn arrestaties verricht ofzo, maar nu kan ik wel fluiten naar mn iphone, denk ik.

Heb een mail gestuurd naar myus voor de verzekering en zie wel hoe dat verder gaat.

Het schijnt bij DHL dus vaker fout te gaan, wat belachelijk is! Hoe kun je nu zomaar een pakket jatten en er mee wegkomen zonder dat dat opgemerkt wordt? Daar wordt toch op gelet? en het enige wat je van DHL krijgt is: Sorry meneer, we vinden het echt heeeeeel jammer...

Ondertussen heb ik nog steeds geen iPhone, moet ik lang wachten op mijn geld en ben ik ontevreden over DHL.... Baggerzooi...

Volgende keer geen DHL voor mij!
Die van mij is ook gegapt, zelfde verhaal. Heb vandaag een nieuwe besteld. Laat nu wel via FedEx versturen. Weer opnieuw in de spanning
  #1035  
Oud 01-04-08, 08:53
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard Anversli

"Ik heb de e-tracker van taxipost ff bekeken maar, dan kan je gewoon je gegevens invullen indien een barcode hebt van taxipost zelf!"



In die etracker van taxipost kan je 100% zeker je upsp code invullen, ik heb dat ook met succes gebruikt. Ze vragen dan eerst wat gegevens waarna je dit kan nakijken. Probeer maar eens !

ps kan je mij die ebay verkoper eens bezorgen,alsook je tracking nr? dan zal ik proberen wat meer te weten te komen als je wil hé.
Ik heb ook langs deze weg mijn iphone besteld (en gekregen).

Laatst gewijzigd door mcenet; 01-04-08 om 09:00.
  #1036  
Oud 01-04-08, 09:39
evilpenguin evilpenguin is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Coevorden
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diemer Bekijk bericht
Die van mij is ook gegapt, zelfde verhaal. Heb vandaag een nieuwe besteld. Laat nu wel via FedEx versturen. Weer opnieuw in de spanning
Meld je ook even in dit topic. Misschien dat we met zn allen er toch iets an kunnen doen.

Of in ieder geval kijken hoe het beste je geld terug te vragen
  #1037  
Oud 01-04-08, 10:23
Diemer Diemer is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 83
Standaard

Heb ik gedaan
  #1038  
Oud 01-04-08, 12:05
FleXzoR FleXzoR is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 42
Standaard

Net eens gebeld met abx belgie..., arrogante gast aan de telefoon

"Ist voer privé gebruik ofwa?"
Ja natuurlijk meneer...
"Wacht ffkes..."
"jah, da gaat nog een week duren voor de inkluiving (zo verstond ik het, die gast trok z'n bek niet open bij het praten volgens mij)" Inklaring dus...

M'n iphone, als hij volgende week wordt geleverd, zal dus zo'n 3 weken onderweg zijn...

Usa2ned= super, geen klachten over
Usps= super, wederom geen klachten over
Maar dan wanneer hij in belgie komt, is het helemaal anders...
Douane: lamzakken
Abx: van dezelfde soort
  #1039  
Oud 01-04-08, 12:22
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FleXzoR Bekijk bericht
Net eens gebeld met abx belgie..., arrogante gast aan de telefoon

"Ist voer privé gebruik ofwa?"
Ja natuurlijk meneer...
"Wacht ffkes..."
"jah, da gaat nog een week duren voor de inkluiving (zo verstond ik het, die gast trok z'n bek niet open bij het praten volgens mij)" Inklaring dus...

M'n iphone, als hij volgende week wordt geleverd, zal dus zo'n 3 weken onderweg zijn...

Usa2ned= super, geen klachten over
Usps= super, wederom geen klachten over
Maar dan wanneer hij in belgie komt, is het helemaal anders...
Douane: lamzakken
Abx: van dezelfde soort
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring gehad met ABX en de douane.....
Laat mijn pakketjes nu leveren door DHL. Wordt gewoon direct geleverd en na een 14-tal dagen krijg je de factuur voor de inklaring (=21% BTW + 4,95€ kosten). iPhone was op 72 uur hier binnen (van MyUS tot hier aan de deur)
__________________
iPhone US 8GB - FW 2.1 via Pwnage-tool
  #1040  
Oud 01-04-08, 12:23
anversli anversli is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcenet Bekijk bericht
"Ik heb de e-tracker van taxipost ff bekeken maar, dan kan je gewoon je gegevens invullen indien een barcode hebt van taxipost zelf!"



In die etracker van taxipost kan je 100% zeker je upsp code invullen, ik heb dat ook met succes gebruikt. Ze vragen dan eerst wat gegevens waarna je dit kan nakijken. Probeer maar eens !

ps kan je mij die ebay verkoper eens bezorgen,alsook je tracking nr? dan zal ik proberen wat meer te weten te komen als je wil hé.
Ik heb ook langs deze weg mijn iphone besteld (en gekregen).
Je heb een pm.

Ik heb gisteren USPS gemaild om info te vragen ivm Tracking Number en krijg bevestiging dat er geen informatie was:
Ik heb gisteren nog een mail gestuurd naar USPS en dit was hun antwoord:
Citaat:
Dear naam,

Thank you for contacting us about the delivery status for item number, EB 664158515 US.

Our records indicate that there is no record of this item.

Inquiries can be initiated for Global Express Guaranteed® (GXG) items, Express Mail International® items, registered items, and insured and ordinary parcels. Inquiries are not accepted for ordinary letters, Priority Mail International® flat-rate envelope items, or M-bags. Customers must wait a reasonable amount of time for an international item to be delivered in the foreign country before initiating an inquiry. You must initiate inquiries within the following time limits:

- Express Mail International® (Only the United States sender can file)
* No sooner than 3 days from the mailing date
* No later than 90 days from the mailing date

If your mailpiece falls within these guidelines, please have the United States sender call 1-800-222-1811:

Monday through Friday -- 8:00 AM to 9:30 PM (Eastern Time)
Saturday -- 9:00 AM to 7:00 PM (Eastern Time)
Sundays & Major Holidays -- Closed

If I can be of assistance to you in the future, please don't hesitate to contact me.

Thank you for choosing the United States Postal Service®.

Regards,

Tina
Denk dat het nu wel de tijd is om de Paypal geschil over te zetten naar een Claim? Heeft er iemand wat ervaring ivm Claims?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaring met Dynafix dannyhtek Koopinformatie Nederland 25 21-09-12 14:21
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie snverhallen Koopinformatie Nederland 0 01-10-10 22:20
LCD Screen lens en Ebay ervaring ? mikeytjee iPhone algemeen 4 06-01-09 16:22
Mijn ervaring met de iPhone Swiftly iPhone algemeen 7 24-09-08 09:48
Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G Rudy iPhone algemeen 1 03-09-08 00:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.