//

iPhone uit US

iPhone uit US discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik ben ook nog eens nieuw met dingen uit Amerika importeren enz. Dus, ik heb nu een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-03-08, 20:32
Tob!as Tob!as is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard iPhone uit US

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en ik ben ook nog eens nieuw met dingen uit Amerika importeren enz.

Dus, ik heb nu een 16 GB iPhone voor 420 euro incl shipping costs en verzekering van de reis via Ebay,

maar nu... wat voor kosten komen hier allemaal bij? en hoe zit het met als je het laat inpakken als cadeau met bijv een waarde van 150 dollar? Als ze er dan achter komen dat het een iPhone is, kost het je dan meer dan normaal? (en wat is 'normaal' dan? ) Ik heb wat rondgezocht, maar ik raak overal van in de war met allemaal verschillende kosten enzo

Kan iemand me helpen en het op een rijtje voor me zetten?

Tobias
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-03-08, 20:37
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Lees:
https://forum.iculture.nl/f41/i...en-op-rij.html
  #3  
Oud 16-03-08, 20:40
remixed remixed is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 44
Standaard

Het totale bedrag van je iphone + shipping costs en verzekering is opzich alles. Als je gepakt word en je moet dus belasting betalen moet je over dat totale pakket 3,5% invoerkosten betalen en over dat gehele bedrag weer 19% btw. dus wordt het totaal: € 517,3. (voor zover ik begrepen heb in de rest van de topics)

Het inpakken en cadeau verhaal werkt als volgt. Wil je die iphone naar nederland sturen vanuit de vs dan moet je opgeven wat er in de doos zit... jij zegt "gift" dan mag de doos maximaal een waarde van €40 hebben. Je bent dan niet voor meer verzekerd, raakt hij zoek dan krijg je maar € 40 terug. Als je gewoon het totale bedrag op de doos zet wat hij heeft gekost (dus 420) dan ben je daarvoor verzekerd en krijg je dat terug als hij zoek raakt. Het betekend dus ook dat je over de waarde van het pakketje je de belasting moet betalen.

Nu kun je zeggen dat die iphone een gift is en hij € 40 klopt, maar de douane is ook niet gek en dan kunnen ze (hoorde ik) zelfs je iphone in nemen, omdat je dingen aan het vervalsen bent of iets in die richting. Het zal in iedergeval langer kunnen duren voordat je je iphone krijgt, omdat die € 40 totaal niet klopt.

Nu is het ook zo dat het wel 10 dagen of meer kan duren voordat je iphone door de douane is.


Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
  #4  
Oud 16-03-08, 20:43
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Je moet sowieso belasting betalen. Waarom denk je dat sommige mensen op dit forum weken moeten wachten op hun pakket.
  #5  
Oud 16-03-08, 20:45
remixed remixed is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 44
Standaard

Volgens mij heb je het dan niet helemaal goed gelezen, want je hoeft niet altijd belasting te betalen. Ze zeggen dat ongeveer %30 van de mensen belasting moet betalen. Dus niet iedereen. Ik heb er zelf verder geen ervaring mee, dit is wat ik hoorde.
  #6  
Oud 16-03-08, 20:48
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

En wie is "ze" ?
  #7  
Oud 16-03-08, 20:52
remixed remixed is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 44
Standaard

Mensen op dit forum.

Voorbeeld: https://forum.iculture.nl/f41/i...-ups-usps.html
Punt 2 USPS:
  1. Het pakketje wordt, wanneer hij in Nederland aankomt, naar de douane gebracht. Hier zal het pakketje 3/4/5 dagen blijven liggen, of bij een uitzondering dus langer, en worden er steekproeven gedaan. Je hebt ongeveer 30% de kans dat je gepakt wordt en uiteindelijk nog een bedrag moet betalen aan de douane.
  #8  
Oud 16-03-08, 23:01
Tob!as Tob!as is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Bedankt iedereen Weer een stukje wijzer geworden
Nou maar hopen dat hij snel binnen is, en dan leuk in de weer gaan met de software!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiele data uit 3G ook uit? Guuz iPhone algemeen 7 18-10-10 08:50
verwijderde afspraak uit ical niet uit iphone kalender red_2003 iTunes 0 19-01-10 20:05
Wi-Fi aan en uit uit zichzelf?? tikospike Overige providers Nederland 5 29-01-09 13:06
CD's uit map (C:) en dus uit I-Phone? Mary iPhone algemeen 0 24-10-08 11:12
iPhone uit Hong Kong direct uit fabriek, waar te koop? RRPhantom Archief 2 15-02-08 17:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.