//

iPhone X kopen in Dubai?

iPhone X kopen in Dubai? discussie in Koopinformatie Rest van de wereld forum; ( verdwijnt na registratie ) Allen, Ik ben geen voorstander van dure telefoonabonnementen waar je uiteindelijk na 24 maanden meer geld betaalt. Een losse toestel kost hier €1159 Als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest van de wereld
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-11-17, 08:10
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Exclamation iPhone X kopen in Dubai?

Allen,

Ik ben geen voorstander van dure telefoonabonnementen waar je uiteindelijk na 24 maanden meer geld betaalt.

Een losse toestel kost hier €1159

Als ik een berekening maak met telefoonabonnement van bijvoorbeeld Tele2 of ander provider dan kom ik in 24 maanden uit op een bedrag van
€1300 - €1400. Mijn voorkeur gaat uit naar een losse toestel kopen met een simpele simonly abonnement (genoeg goedkope mogelijkheden via Ben, Simpel, Tele2 etc. etc.)

Nu ga ik in december naar Dubai. En daarom heb ik even op apple.com/ae gekeken. Hier kost de iPhone X 4099 dirham. Voor jullie info:

4,099 AED = 958.74 EUR (via xe.com)

Dat is een voordeel van ~ €200

Mijn vraag is: raden jullie aan om de iPhone X daar te kopen. Qua prijsverschil zeker de moeite waard (indien op voorraad),
douanecontrole ben ik me van bewust, maar zijn er nog andere dingen die voor problemen kunnen zorgen wat ik mij nu niet kan bedenken?
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-11-17, 08:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
...maar zijn er nog andere dingen die voor problemen kunnen zorgen wat ik mij nu niet kan bedenken?
Geen garantie in de Europese Unie. Als je geen garantiefetischist bent is dat verder geen probleem. FaceTime (en misschien nog een paar andere dingen) zijn geblokkeerd.
  #3  
Oud 01-11-17, 08:36
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Geen garantie in de Europese Unie. Als je geen garantiefetischist bent is dat verder geen probleem. FaceTime (en misschien nog een paar andere dingen) zijn geblokkeerd.
Ik lees op internet het volgende:

"De garantie op een iPhone uit het buitenland is in bijna alle gevallen hetzelfde als wanneer je het toestel in Nederland zou aanschaffen: standaard 1 jaar (via Apple), en alleen op gebreken die aantoonbaar niet door de gebruiker zijn veroorzaakt. Bij een toestel dat binnen de EU is gekocht, heb je wettelijk recht op 2 jaar garantie. Let op: die uitgebreidere garantie heb je dus niet als de iPhone buiten de EU is aangeschaft. Is het iets mis met de iPhone, dan kun je pas aankloppen bij een Nederlandse Apple-winkel als het toestel in ons land is verschenen. Is dat niet het geval, dan ben je aangewezen op dezelfde winkel als waar je de iPhone hebt gekocht."

^ De iPhone X verschijnt in beide landen op 3 november, dus heb je 1 jaar garantie op je toestel, ook in NL. Ook al komt het buiten de EU vandaan?
  #4  
Oud 01-11-17, 08:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Ik lees op internet het volgende:
Ja, op het Internet. Ga het nu ook nog eens lezen bij apple.be of apple.nl Succes gewenst.



EER = Europese Economische Ruimte
  #5  
Oud 07-11-17, 08:42
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, op het Internet. Ga het nu ook nog eens lezen bij apple.be of apple.nl Succes gewenst.



EER = Europese Economische Ruimte
Oke, duidelijk! Stel dat ik 'm uit een niet-EU land haal en stel dat ik een inboedelverzekering heb.
Vochtschade telt nooit mee bij verzekeraars maar stel je voor dat ik de iPhone X laat vallen = barst in scherm.

Dan kan ik 'm alsnog via mijn inboedelverzekering laten maken, toch? Zonder dat ik binnen de EU garantie heb op mijn niet-EU toestel?
  #6  
Oud 07-11-17, 09:17
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Oke, duidelijk! Stel dat ik 'm uit een niet-EU land haal en stel dat ik een inboedelverzekering heb.
Vochtschade telt nooit mee bij verzekeraars maar stel je voor dat ik de iPhone X laat vallen = barst in scherm.

Dan kan ik 'm alsnog via mijn inboedelverzekering laten maken, toch? Zonder dat ik binnen de EU garantie heb op mijn niet-EU toestel?
Hangt af van je verzekering. Even checken bij je verzekeringsagent dus...
  #7  
Oud 07-11-17, 09:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Dan kan ik 'm alsnog via mijn inboedelverzekering laten maken, toch? Zonder dat ik binnen de EU garantie heb op mijn niet-EU toestel?
Je moet die rood omrande zin nog eens lezen. Met al jouw stellingen en verzekeringen kan Apple nog steeds weigeren om zo'n toestel repareren. Maar misschien heeft jouw inboedelverzekering wel een bedrijfje dat buiten Apple om reparaties doet. Succes verder.
  #8  
Oud 16-11-17, 10:29
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
FaceTime (en misschien nog een paar andere dingen) zijn geblokkeerd.
Dit lijkt me al een goede reden om geen iPhone in Dubai te kopen. Is het niet kunnen Facetimen je €200 waard?
  #9  
Oud 30-12-17, 05:46
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Met de huidige koers kost de iPhone X omgerekend €930 in Dubai. En het is direct leverbaar

Vanaf januari wordt een BTW percentage van 5% ingevoerd in VAE waardoor alles duurder zal worden.
  #10  
Oud 31-12-17, 18:05
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Even een update mbt Facetime.
Deze is regio/simkaart gebonden.

Zodra je ‘m koopt. niet updaten etc. in bijv Dubai. Pas als je in NL bent eventueel herstel doen en firmware updaten met je NL simkaart erin.

Dan zou Facetime het gewoon moeten doen/zichtbaar moeten zijn via instellingen. De medewerker gaf aan dat Facetime het bij de een wel deed en bij de ander niet waardoor hij als info meegeeft dat FaceTime niet werkt omdat dit een UAE iPhone is.

Werkt het wel dan is dat mooi. Werkt het niet dan weet je in ieder geval dat de medewerker je daarvoor gewaarschuwd heeft. De medewerker heeft in zo’n geval ‘niet gelogen’ tegen jou.
  #11  
Oud 11-01-18, 09:12
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Even een update mbt Facetime.
Deze is regio/simkaart gebonden.

Zodra je ‘m koopt. niet updaten etc. in bijv Dubai. Pas als je in NL bent eventueel herstel doen en firmware updaten met je NL simkaart erin.

Dan zou Facetime het gewoon moeten doen/zichtbaar moeten zijn via instellingen. De medewerker gaf aan dat Facetime het bij de een wel deed en bij de ander niet waardoor hij als info meegeeft dat FaceTime niet werkt omdat dit een UAE iPhone is.

Werkt het wel dan is dat mooi. Werkt het niet dan weet je in ieder geval dat de medewerker je daarvoor gewaarschuwd heeft. De medewerker heeft in zo’n geval ‘niet gelogen’ tegen jou.
Update:

Blijkbaar niet (meer) simkaart/regio afhankelijk
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FaceTime op iphone uit Dubai? jefffraanje iPhone algemeen 5 25-12-14 00:10
iPhone 6 online via DUBAI Apple store kopen gerard91 Koopinformatie Rest van de wereld 4 14-09-14 08:27
iPhone kopen in Dubai, Dhaka of Hong Kong? Ilseee Koopinformatie Rest van de wereld 3 10-01-12 10:25
iPhone 3G Dubai ber00469 Chat en geruchten 5 05-08-08 10:41
Iphone uit Dubai evexel Archief 89 21-02-08 03:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.