iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest van de wereld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f132/koopinformatie-rest-de-wereld/)
-   -   Simlock iPhone canada (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f132/koopinformatie-rest-de-wereld/67144-simlock-iphone-canada.html)

dborghouts 05-08-10 21:22

Simlock iPhone canada
 
Hi,

Ik moet binnenkort voor m'n werk naar Canada. Volgens de schema's die ik laatste tijd voorbij heb zien komen, is de iPhone 4 daar ook redelijk goedkoop. Op die schema's staat ook dat de iPhone daar zonder simlock verkocht wordt! Ik was in de veronderstelling dat in heel de vs en Canada een simlock op de iPhone zat, weet iemand daar meer van?

Hermadrid 05-08-10 21:24

Canada is simlockvrij.

azt33 05-08-10 23:18

Volgens mij als je alleen bij Apple zelf koopt. Misschien kan je het navragen bij Rogers in Canada zelf?

dborghouts 06-08-10 23:52

Heb een mailtje naar Rogers gestuurd, zie wel wat daarop terug komt…

ibert 09-08-10 19:53

659 cad, ofwel ca 485 euro ex btw

rolandje0 10-08-10 11:46

Heb aantal maanden geleden iphone 3gs (3x) gekocht daar. Uiteraard met Simlock dus vraag het me af of ze nu zonder zijn.
Gekocht bij Apple store zelf.

krano 11-08-10 16:55

In Canada zijn ze simlockvrij, zie: iPhone 3GS & iPhone 4 - Apple Store (Canada)

dborghouts 11-08-10 21:10

Ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen van Rogers maar als ik het zo hoor ga ik hey gewoon proberen

sfan 11-08-10 21:43

Je kunt in Canada alleen simlockvrije iPhones krijgen in de officiele Apple Stores (dus niet de APRs, en niet in andere telefoonwinkels). Bovendien is het met voorraden vergelijkbaar met Nederland (als je het forum van iphoneincanada.ca moet geloven).

sfan 17-08-10 13:57

Canada is vrij hopeloos, tenzij je ervoor wil overnachten voor een Apple Store. Mensen gaan in het holst van de nacht in de rij staan. Ik beproefde vanmorgen mijn geluk bij een Apple Store in Mississauga, vlakbij Toronto. Schijnbaar stonden de eerste mensen om 4:30 uur in de rij. Ik kwam om 7 uur aan. Kort erna kwam er een Apple-medewerkster die de rij afsloot na de eerste 15 mensen (er waren er zo'n 30 voor me). 20 telefoons vandaag, en geen verdere levering, zei ze.

Helaas ben ik niet meer lang genoeg in Canada om hem online te bestellen... Misschien volgende week nog eens proberen. De bus nemen om 5:40 uur is geen pretje!

Nickz 17-08-10 15:06

Is het wel mogelijk om iemand in Canada de telefoon te laten verzenden naar NL..?? (heb daar familie wonen, en daar maak ik dan gewoon geld naar over) of moet je dan van allerlei import rechten betalen etc.??

want als ze aan het einde van het jaar de witte hebben... zou ik die graag laten verzenden naar mij, duurt toch nog wel even voordat die in NL is als je alles kan geloven wat er gezegd wordt.

krano 02-09-10 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nickz (Bericht 534682)
Is het wel mogelijk om iemand in Canada de telefoon te laten verzenden naar NL..?? (heb daar familie wonen, en daar maak ik dan gewoon geld naar over) of moet je dan van allerlei import rechten betalen etc.??

want als ze aan het einde van het jaar de witte hebben... zou ik die graag laten verzenden naar mij, duurt toch nog wel even voordat die in NL is als je alles kan geloven wat er gezegd wordt.

Ja hoor, dit is geen probleem.
Als je geluk hebt skipt de douane je pakketje en heb je er geen last van, als ze hem wel pakken moet je waarschijnlijk nog een bedrag betalen, maar dit is volgens mij nooit echt heel hoog.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.