iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest van de wereld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f132/koopinformatie-rest-de-wereld/)
-   -   Iphone 4 simlockvrij Canada (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f132/koopinformatie-rest-de-wereld/70700-iphone-4-simlockvrij-canada.html)

voice-veldkamp 02-09-10 20:43

Iphone 4 simlockvrij Canada
 
Ik ga volgende week naar Toronto en nu weet ik in Toronto een Apple store te vinden, het grote voordeel is dat de Iphone daar simloch vrij verkocht wordt, dus niet zoals in de V.S. waar de toestellen gelocked zijn voor AT&T.
Daarbij is het heel gemakkelijk om de tax terug te vorderen.

Maar heeft iemand al ervaringen met het kopen van de iphone 4 uit Canada?

Ik hoor het graag!

rowb 17-09-10 17:42

Ik ga binnenkort ook naar Toronto - dus ben benieuwd of je er inderdaad een gekocht hebt en wat je ervaringen zijn ...

Boes40 17-09-10 18:09

Gezellig....ik ga ook :) Een collega van mij had er 1 gekocht daar. Hij was voor de opening van de Apple store in de (kleine) rij gaan staan (was paar weken geleden) naar binnen gelopen en een iPhone4 weer mee naar buiten....Zoiets ben ik ook van plan. Wanneer gaan jullie?

rowb 18-09-10 14:51

Nog 2,5 week en dan vertrek ik ...

Boes40 18-09-10 14:53

Ik ga a.s. dinsdag al....mocht het allemaal lukken dan laat ik het hier weten :)

sfan 19-09-10 19:22

Ik ben nu iets meer dan 2 weken terug uit Canada. Het was toen nog vrij hopeloos, tenzij je om 5 uur 's ochtends in de rij kunt gaan staan. En je het geluk hebt dat ze net die dag een levering krijgen...

Kijk ook eens hier: http://iphoneincanada.ca/forums/foru...k-Availability

Boes40 20-09-10 12:03

Nu maar hopen dat die tijden iets zijn bijgesteld...:D

Boes40 22-09-10 20:20

De tijden zijn er niet beter op geworden......maar het is gelukt :-) Morgen meer hier over....

Boes40 23-09-10 15:53

Inmiddels weer terug in het land....met mijn iPhones :) Ik heb ze gekocht bij de Apple store in Toronto (eaton mall). Kostprijs per iPhone is 744 Canadian dollar (ongeveer €540,-) voor een 16GB. s'Morgens om 4 uur...ja ja..erg vroeg maar zeker niet de eerste...naar de Apple store gegaan en vervolgens om 12 uur (yup...8 uur wachten) met mijn iPhones de deur uitgelopen. Het had iets korter kunnen duren als we niet waren genaaid door een andere groep mensen die via de parkeer garage naar binnen waren gekomen (en later bij de mall waren dan ons).....dit is het probleem van een grote mall met meerdere ingangen. Dit betekende dat ik van nr 14 (mensen buiten hadden een eigen lijst gemaakt) naar nr 35 ging. Dit was eerst wel echt balen maar uiteindelijk iedereen een iPhone en iedereen blij :d Ze hadden een stuk of 120 iPhones die dag (allemaal 16GB's)

kleine jan 23-09-10 17:16

jezus wat een gestress maar mooi dat je er 2 (?) hebt kunnen krijgen..
wel goedkoop daar trouwens... maar je hebt er dan wel een volle werkdag vooor in de rij gestaan ...

Boes40 23-09-10 18:58

Euhh...3, was samen met collega en die had er maar 1 nodig :P en die 8 uur ben ik al bijna weer vergeten...

jap74 29-06-11 10:33

Ik moet binnenkort naar Montreal. Ik zie op de Apple site dat een iPhone 4 daar Can$ 660 kost. Heeft iemand recente ervaring met het kopen van een iPhone 4 in Montreal? Wat voor een taxes komen hier bij? Is deze simlockvrij en te gebruiken in NL? Kun je als buitenlander een iPhone 4 kopen in Canada?

Boes40 29-06-11 11:31

Tax percentage weet ik niet precies maar iPhone's zijn simlockvrij en je kan ze gewoon kopen als buitenlander.

remundo7000 29-06-11 12:31

Zorg dat je de iphone niet activeert met een Canadese sim-kaart, maar met je eigen Nederalndse of Belgische simkaart. Vorig jaar kwam het voor dat bij activatie de origineel simlockvrije iphones werden gelockt aan de Canadese provider.

jap74 29-06-11 12:40

Dat lijkt dus bijna wel de moeite waard. excl eventuele belastingen kost het tegen de huidige koers EUR 470. Ben benieuwd of er iemand is die weet hoe veel Canadese belasting er bovenop komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:12.