//

Iphone 4 simlock vrij uit Hong Kong. Ervaringen?

Iphone 4 simlock vrij uit Hong Kong. Ervaringen? discussie in Koopinformatie Rest van de wereld forum; ( verdwijnt na registratie ) hoi allen, Morgen gaat een vriend van me naar Hong Kong. Daar zijn, als ik mij niet vergis, Iphone's 4 het goedkoopst, simlock vrij, te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest van de wereld
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-11-10, 18:59
frederik7 frederik7 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 66
Standaard Iphone 4 simlock vrij uit Hong Kong. Ervaringen?

hoi allen,

Morgen gaat een vriend van me naar Hong Kong. Daar zijn, als ik mij niet vergis, Iphone's 4 het goedkoopst, simlock vrij, te halen. Met huidige koers rond de 477 euro.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Verder, enig idee van de voorraad daar? Of is wereldwijd inmiddels wel de voorraad op orde en zou je alleen pech kunnen hebben?

Groeten, Frederik
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-10, 19:06
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Kom net terug uit Hongkong....je kan naar kawloon gaan en daar zijn ze zeker te koop maar dan betaal je rond de €550,- voor een iPhone 16GB. Bij Studio A,premium reseller Apple (Hongkong island) bij de IKEA, hebben ze af en toe iPhone liggen. s'Morgens meestal niet maar rond de klok van 2-3 komen er soms nieuwe iPhones binnen. 2 collega's van mij hebben daar een iPhone meegenomen afgelopen week. (rond de €477)
  #3  
Oud 28-11-10, 19:10
frederik7 frederik7 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 66
Standaard

Boes40,

Bedankt voor de info. Die vriend van me is coco op een boeing 747..ik zie toevallig bij jou als avatar/plaatje een 747. Ook in die wereld toevallig ?

Groeten!
  #4  
Oud 28-11-10, 19:11
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Toevallig wel
  #5  
Oud 28-11-10, 19:12
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Dan wordt het helemaal makkelijk want die apple winkel zit naast het hotel..
  #6  
Oud 28-11-10, 19:13
frederik7 frederik7 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 66
Standaard

Haha leuk leuk! Hij vroeg nog of ik meeging als IPB-er maar heb het nogal druk! Daarnaast is de crew naar HKG 4 man in de cockpit nietwaar? Gezien mijn eerdere ervaringen (LAX en YYZ) is een cockpit ride toch wel erg gaaf .
  #7  
Oud 28-11-10, 19:17
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Een aanbod naar Hongkong zou ik niet afslaan....HK is SUPER!!! Er waren voor zowel heen en terug open stoelen afgelopen week..(bied geen garantie voor de toekomst...)
  #8  
Oud 28-11-10, 19:19
frederik7 frederik7 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 66
Standaard

Haha, klopt ik wil ook wel dolgraag hoor ! Hij had al gekeken op jullie systeem en er waren idd stoelen vrij! Maargoed, heb het echt druk etc , maar soms moet je gewoon niet nadenken he . Vanavond ga ik nog even naar hem toe, even overleggen
Bedankt verder voor de informatie.

Groeten Frederik
  #9  
Oud 01-12-10, 13:43
Mysteriousgirl_'s schermafbeelding
Mysteriousgirl_ Mysteriousgirl_ is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Anders kan je ook altijd gewoon naar de apple reseller gaan in HK
  #10  
Oud 01-12-10, 13:56
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Net gisteren terug uit HK, ontzettend gave stad. Die winkel A Premium in Causeway Bay is net een officiële Apple store, ze hebben inderdaad weinig voorraad maar 100% echt. Overigens kun je op elke straathoek de iPhone 4 kopen, maar voor meer geld dan de officiële prijs, en je weet niet waar die vandaan komt en of ze simlockvrij zijn. Op de website van Apple HK zijn ze op dit moment niet leverbaar.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 01-12-10 om 13:58.
  #11  
Oud 11-12-10, 12:32
rockwell rockwell is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Question iPhone 4 kopen in Hong Kong (Airport)

Is er iemand die actuele ervaringen heeft met het kopen van een iPhone 4 in Hong Kong?
Bijvoorbeeld op het vliegveld of in het centrum (Mong Kok).

Ik ga daar zelf eind december naar toe en zou daar graag mijn iPhone simlockvrij willen aanschaffen.
  #12  
Oud 11-12-10, 13:25
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Zit je in een betrouwbaar hotel? Hou dan deze pagina in de gaten: iPhone 4 & iPhone 3GS - Apple Store (HongKong)

Nu niet leverbaar, maar over een paar weken wellicht weer. En anders een officiële reseller. Daar zijn er heel veel van, zie deze pagina: Apple - Apple Resellers - Shopping for iPhone?

Dan betaal je HK$5888 voor een simlockvrije iPhone 4 met 32 GB. De 16 GB variant kost HK$ 4988. De iphone 4 is schaars bij de officiële aanbieders, maar ze hebben ze af en toe wel.

Daarnaast is bij niet-officiële winkels op elke straathoek de iPhone 4 te koop (echt waar!). Je betaalt dan wel zo'n HK$ 500 meer dan de bovengenoemde prijzen.
Een HK$ is ongeveer € 0,10.

Succes!

Laatst gewijzigd door remundo7000; 11-12-10 om 13:30.
  #13  
Oud 11-12-10, 14:06
silverjax silverjax is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 33
Standaard

Op het vliegveld zijn de meeste (denk alle) iPhones gelockt, ik heb mijn 2g en 3gs ook in HK gehaald, niet in een officiele store maar zoals gezegd ergens in een random straathoek voor een goedkopere prijs.
Als je chinees bent of iemand die chinees is met je meegaat kun je altijd prijzen bespreken, krijg je vaak ook al die protectionscreens, skins en meestal een handsfree setje gratis bij
  #14  
Oud 11-12-10, 15:58
rockwell rockwell is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik lees goede dingen, bedankt!

Bij een officiele apple reseller of store kun je hem dus voor de aangegeven prijzen kopen en bij een zaak op de hoek voor eventueel wat meer, zeg ik dat zo goed? Misschien nog tips voor een goede zaak?

Ik verblijf zelf niet in Hong Kong, het is een tussenstop. Ik heb 7 uur de tijd om op zoek te gaan en te slagen. Dit is toch geen probleem, om van het vliegveld af te gaan naar het centrum?
  #15  
Oud 11-12-10, 16:47
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Zeven uur is wel weinig tijd! Je kan met de MTR naar één van de premium resellers (Apple - Apple Resellers - Shopping for iPhone?), maar of ze voorraad hebben is de vraag. Je kan ook naar één van de computer malls gaan, die zijn een attractie op zich. De dichtsbijzijnde is waarschijnlijk de Golden Computer Arcade, bij MTR-station Sham Shui Po, uitgang B1. Een computer mall is een groot gebouw met tientallen kleine winkels die elektronica verkopen.
Als je uitgang A1 neemt kom je op de Apliu Street Market, ook leuk.

Hoe betrouwbaar het allemaal is zul je zelf moeten bepalen!

Laatst gewijzigd door remundo7000; 11-12-10 om 16:54.
  #16  
Oud 11-12-10, 18:59
rockwell rockwell is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Zeven uur is tijd zat om even snel 1 iPhone te kopen lijkt me? Thanks voor de tips, heb ze even opgeschreven. De prijs via de officiele stores vind ik prima. Wat zou jij doen? Kun je ze nog goedkoper krijgen of juist duurder en waar zou jij 'm dan halen (waar is de meeste kans)?
  #17  
Oud 11-12-10, 19:24
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Goedkoper zijn ze niet, probleem bij officiële winkels is bevoorrading. Toch zou een officiële winkel mijn eerste keus zijn, welke maakt niet uit. Als je bij een paar bot vangt, kun je via het grijze circuit zeker één vinden. Maar dat houdt een risico in, de kans is aanwezig dat je wordt genept. Handigst is dan zo'n computer mall, daar heb je heel veel winkeltjes bij elkaar.

Edit: Golden Computer Centre and Golden Computer Arcade

Er zijn er meer, deze drie zijn ook bekend:
298 Computer Center, Wan Chai Computer Center (beide in Wan Chai) en Mong Kok Computer Center (in Mong Kok).

Edit: het zal lastig zijn een iPhone voor een redelijke prijs te vinden in Hong Kong, tenzij je geluk hebt: Apple stopped acceping order for iPhone 4 in Hong Kong due to iPhone Arbitrage? | iTech News Net - Gadget News and Reviews

Laatst gewijzigd door remundo7000; 11-12-10 om 20:03.
  #18  
Oud 11-12-10, 23:37
silverjax silverjax is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 33
Standaard

7 uur is zat hoor, als je omgeving Mong Kok moet gaan dat is pak'm beet 45min met de bus..
Mijn ervaring was dat de shops "om de hoek" goedkoper is dan bij een apple reseller, msshn omdat ik ook hun taal spreek en flink kon afdingen
Voor mijn 3gs moest ik 1u later terug komen omdat die winkel "om de hoek" out of stock was en de volgende lading dus na 1u binnen kwam. Kapotte of gebruikte mobiele telefoons geven ze zelden dus vraag wel aan ze of je het eerst mag uitproberen (dus neem ook een micro-sim mee)
  #19  
Oud 12-12-10, 15:33
rockwell rockwell is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Thanks, julie hebben goede tips. Hoop dat als ik daar ben ze een beetje voorradig zijn. Scheelt een hoop gereis. Maakt nog uit als je als toerist een iPhone gaat kopen of dat ik bijvoorbeeld een local er een voor me laat halen?

En krijg ik verder evt nog problemen met de duane van Hong Kong of Thailand? (lees toeslag)
  #20  
Oud 14-01-11, 21:50
Skireis Skireis is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

Kun je een iPhone 4 uit HongKong in Nederland (bij Apple of bij een andere verzekering) nog laten verzekeren tegen diefstal en tegen laten vallen?

Of moet je dan een Nederlandse hebben?

Het is een domme vraag misschien, maar zijn de NL'se iPhones qua hardware identiek aan die verkocht worden in HK?

Alvast bedankt!
Reageren

Labels
hong, kong, simlock vrij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4 uit hong kong markjan Koopinformatie Rest van de wereld 28 11-10-10 12:25
iPhone in Hong Kong SeppaR Koopinformatie Rest van de wereld 2 29-07-08 01:31
Iphone aanschaf in Hong Kong vreetje Archief 4 18-03-08 16:28
iPhone uit Hong Kong direct uit fabriek, waar te koop? RRPhantom Archief 2 15-02-08 18:11
Ipods uit hong kong????? Robz0r Koopinformatie Rest van de wereld 11 13-02-08 17:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.