iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest van de wereld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f132/koopinformatie-rest-de-wereld/)
-   -   Probleem Iphone 4 in China (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f132/koopinformatie-rest-de-wereld/78993-probleem-iphone-4-china.html)

ac.88 01-12-10 12:24

Probleem Iphone 4 in China
 
Hallo allemaal,

ik heb vorige week een Iphone 4 gekocht voor een collega in China. Deze heb ik als los toestel gekocht, dus is simlock vrij. Zij heeft mij gisteren een e-mail gestuurd dat het niet werkt met haar simkaart (China Mobile). Ik snap niet wat het probleem is....iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt

Yzord 01-12-10 12:32

Wellicht dat ze daar een band gebruiken die de iphone niet ondersteund? Al lijkt me dat enorm vreemd.

Nu bedenk ik me ineens...ze snapt toch wel dat er een micro sim in moet toch?

Mysteriousgirl_ 01-12-10 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 (Bericht 608927)
Hallo allemaal,

ik heb vorige week een Iphone 4 gekocht voor een collega in China. Deze heb ik als los toestel gekocht, dus is simlock vrij. Zij heeft mij gisteren een e-mail gestuurd dat het niet werkt met haar simkaart (China Mobile). Ik snap niet wat het probleem is....iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt


Wat werkt er precies niet? Connecten met Itunes? Simkaart niet geaccepteerd? Iphones uit china doen het hier gewoon zonder problemen.

wouter1981 01-12-10 14:33

China Mobile gebruikt GSM techniek voor telefonie en GPRS voor datatransmissie. (Bron: Wikipedia). Dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

ac.88 01-12-10 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ (Bericht 608970)
Wat werkt er precies niet? Connecten met Itunes? Simkaart niet geaccepteerd? Iphones uit china doen het hier gewoon zonder problemen.

Ze heeft geen ontvangst. Dus lijkt alsof er simlock op zit, maar dit zou niet het geval moeten zijn! Ze heeft ook een foto gemaakt van Itunes, er staat: "the sim card inserted in this Iphone does not appear to be supported"

Ze heeft het hierna volgens mij ook proberen te Jailbreaken, maar is haar ook niet gelukt.

wouter1981 01-12-10 15:01

Ik denk dat ze het beste zelf contact kan opnemen met China Mobile. Wellicht zit het probleem inderdaad in de simkaart.

remundo7000 01-12-10 16:45

In China is China Unicom de officiële carrier voor de iPhone, China Mobile gebruikt GSM en GPRS maar geen 3G-techniek waar de iPhone mee kan werken.

Om alles uit de iPhone te halen zou ik een overstap naar China Unicom aanraden!

jordy a te c 06-12-10 09:37

Dom antwoord misschien, maar zit die sim er wel op de goede manier in? Printplaatje boven (of onder)?

Had met mijn Iphone 4 mijn "oude sim" verknipt tot microsim, en dat had ik in spiegelbeeld gedaan. Ik kreeg precies de zelfde melding, ander hoekje er af geknipt, sim omgedraaid en toen deed ie het wel!

Misschien dom antwoord maar wie weet

ac.88 06-12-10 11:59

Nee jongens, dat is het allemaal niet....ik heb de Iphone inmiddels terug en hij doet het met geen enkele simkaart. Ik heb het toestel terug naar de winkel gebracht, het komt goed :)

ac.88 06-12-10 16:35

Ik heb een nieuwe gekregen, topic mag dicht.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:30.