iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest van de wereld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f132/koopinformatie-rest-de-wereld/)
-   -   aanschaf i phone Hong Kong (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f132/koopinformatie-rest-de-wereld/9671-aanschaf-i-phone-hong-kong.html)

vreetje 19-03-08 21:42

aanschaf i phone Hong Kong
 
Hallo iedereen, ik wil in april een i phone aanschaffen in Hong Kong deze schijnt daar qua prijs interessant te zijn, is er iemand die mij behulpzaam zou kunnen zijn met het omstellen naar NL standaard zodat ik het toestel in NL kan gebruiken, ik heb het un lock gebeuren bestudeerd op de site maar ik ga daar alleen niet uitkomen....

Alvast bedankt voor de reactie.

Marco

cypher21 19-03-08 21:56

Dat ie uit Hong Kong komt, maakt niet uit, zelfde procedure en is al een paar keer aan bod gekomen

lees https://forum.iculture.nl/f14/i...=welke+methode maar eens door, en kijk dan welke methode je wat lijkt

klwong 19-03-08 22:23

Ik heb een iPhone uit Hong Kong gehaald. Het nederlands maken is niks anders dan, een iPhone uit de US.

Paar belangrijke dingen voor het kopen in Hong Kong.

1) Zorg dat je niet opgelicht word, oftewel goed rondkijken naar de prijzen
2) Niet geunlockte iPhones zijn goedkoper, maar 99% van de iPhones daar worden daar geunlocked geleverd. Dat betekend dat de genoemde prijzen incl. de unlock zijn. Wel goed navragen.
3) Zorgen dat de telefoon compleet en werkend afgeleverd word. Dus testen voor je de deur uitloopt. Dus loop je de deur uit, dan is vaak ruilen niet meer mogelijk. (kleine lettertjes op de bon)
4) Mijn iPhone werd helemaal klaar afgeleverd voor gebruik in Hong Kong, dus taal, instellingen etc.. etc...

Mocht je nog willen weten, heb uiteindelijk voor de iPhone + Unlock + screenprotector (ik weet het ,vertrouw hardheid scherm niet) + 2% CC kosten (Die hoefde ik dus niet te betalen als ik cash betaalde) 376 euro betaald.

cypher21 19-03-08 22:27

de 8gb (zoals in je profiel staat) ???

want als dat zo is, dan is importeren uit america goedkoper (zelfs inclusief btw)

klwong 20-03-08 12:32

Ja, de 8 GB

Importen is wel goedkoper, maar ik vond de prijs redelijk omdat de unlock erbij zat, chinese taal en jaar garantie (ben airline staff)

Had ik de unlock niet gewild en cash betaald, was ik goedkoper uit geweest.

marcel73 31-03-08 22:02

Hallo! Ik ben net terug uit HK, ik heb een 8 GB iPhone (unlocked) gekocht voor HK$ 4000 (ongeveer 300 euro). De 16GB waren rond de HK$ 4800.

Neem je nederlands SIM kaart mee zodat je in de winkel kan testen of de telefoon daarwerkelijk "unlocked" is. Het omzetten van het chinees naar het nederlands is heel simpel maar zou ik door de winkelier laten doen... :)

Amp. 31-03-08 22:30

:) mn broer had een mobiel in hong kong gekocht, -50 euro afgedingt in een normale winkel, zijn ook zo veel phonewinkels daar :')

kaleung 01-04-08 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcel73 (Bericht 90608)
Hallo! Ik ben net terug uit HK, ik heb een 8 GB iPhone (unlocked) gekocht voor HK$ 4000 (ongeveer 300 euro). De 16GB waren rond de HK$ 4800.

Neem je nederlands SIM kaart mee zodat je in de winkel kan testen of de telefoon daarwerkelijk "unlocked" is. Het omzetten van het chinees naar het nederlands is heel simpel maar zou ik door de winkelier laten doen... :)

hey marcel 73 ik ga 28 april naar hong kong kan je me misschien zeggen in welke stad je hebt gekocht en welke winkel

marcel73 01-04-08 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaleung (Bericht 91277)
hey marcel 73 ik ga 28 april naar hong kong kan je me misschien zeggen in welke stad je hebt gekocht en welke winkel

Het kan bijna niet missen, er zijn heel veel telefoonzaken in HK die iPhones verkopen ;). Die van mij heb ik gekocht op Hong Kong Island (Causeway Bay), nog veel meer winkels zijn er te vinden op Nathan Rd (Kowloon).

Gewoon verschillende winkels binnenlopen en kijken waar je het beste geholpen wordt. Voor de 8 GB versie niet meer dan 4000 HK$ betalen! Succes!

KweLu 20-04-08 23:04

Zag op een ander forum (tripadvisor) het volgende:

Note that all iPhones are gray market goods in HK since it has not been released oficially. Therefore, you will not have any warranty should your phone go wrong. Be sure to test all the functions and look for evidence of tampering when inspecting your unit.



You will find them in various smaller phone shops but none of the major dealers. For the largest concentration of such shops, go to Sin Tat Plaza at 83 Argyle St in Mong Kok. Prices for 8GB is about $3,700, 16GB is about $4,600.

Iemand goede ervaringen met een specifieke winkel? Ik ben een redelijke digibeet en weet niet precies waar ik op moet letten, dus een betrouwbare winkel zou prettig zijn :)

Alvast bedankt voor reacties!

marcel73 21-04-08 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KweLu (Bericht 101736)
Zag op een ander forum (tripadvisor) het volgende:

Note that all iPhones are gray market goods in HK since it has not been released oficially. Therefore, you will not have any warranty should your phone go wrong. Be sure to test all the functions and look for evidence of tampering when inspecting your unit.



You will find them in various smaller phone shops but none of the major dealers. For the largest concentration of such shops, go to Sin Tat Plaza at 83 Argyle St in Mong Kok. Prices for 8GB is about $3,700, 16GB is about $4,600.

Iemand goede ervaringen met een specifieke winkel? Ik ben een redelijke digibeet en weet niet precies waar ik op moet letten, dus een betrouwbare winkel zou prettig zijn :)

Alvast bedankt voor reacties!

Tja, het is altijd een risico om iets te kopen zonder garantie! Als je geen risico wilt lopen dan zou ik gewoon wachten tot komende zomer als de iPhone hier in nederland te koop is... dan heb je garantie als het stuk gaat of als er software problemen zijn. :D

mlam 21-04-08 21:18

Maar dan is ie niet meer zo exclusief als nu :p (alhoewel de 't nu wel iets minder is).

thatonealex 21-04-08 21:22

Hou er rekening mee dat je nog steeds het risico hebt dat je gepakt word door de douane.

vreetje 22-04-08 12:25

I Phone HK
 
Gisteravond teruggekomen uit HK en nu de gelukkige bezitter van een 8GB I phone gekocht voor 4000 HKD= +/- 300 euro. Werkt perfect alles was al aanwezig in de telefoon ook in het nederlands en simlock vrij.
Gekocht in Wan Chai in een heel klein winkeltje.
Douane absoluut geen probleem koffer moest open maar had doosje en papieren weggegooid (heb je toch niet meer nodig) telefoon en accesoires in mijn broekzak gestopt. Werkt dus prima allemaal.

Veel succes ermee

KweLu 27-04-08 18:02

Net in Kowloon even gekeken en een winkel gevonden die zonder nog echt te onderhandelen een 16GB voor HK dollar 4200 vroeg. Hij leek echt (ga morgen bij daglicht nog maar eens kijken). Lijkt mij een keurige prijs. Of word ik getild?

soCool 27-04-08 18:10

Nette prijs. Maar in China word ontzettend veel namaak gemaakt dus ik zou het sowieso niet vertrouwen. Al helemaal niet wanneer het onder de inkoopprijs wordt verkocht.

kaleung 28-04-08 01:58

ik vetrek vandaag naar hong kong ik hoop dat ik over 3 weken terug kan komen met een iphone

thatonealex 28-04-08 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaleung (Bericht 105079)
ik vetrek vandaag naar hong kong ik hoop dat ik over 3 weken terug kan komen met een iphone

fijn voor je

KweLu 29-04-08 12:12

Helaas nog steeds niet in het bezit van zo'n mooi apparaat... Durfde het toch niet aan. In een andere winkel wilde men niet onder de HK $ 4980 gaan en zeiden ze dat die prijs van 4200 niet mogelijk was. Tja en er is zoveel namaak te koop. Dan maar snel een keer naar NY...
Dank allemaal voor de reacties!

Sunnyville88 29-04-08 18:15

Ga eens kijken in Sham Sui Po, metrouitgang D (als ik me niet vergist) golden arcade shopping centre. Is een winkelcentrum waar ze heel veel pc zooi verkopen en consoles etc. Daar zijn genoeg winkeltjes die de iphone verkopen, staan geen prijzen bij maar gewoon vragen. Vaak trekken ze een rekenmachine tevoorschijn en tikken de prijs daar in die ze vragen. Niet meer dan 4200 HK$ betalen is wel reëel volgens mij. Ik heb vorig haar oktober(!!) voor mijn iphone 8Gig versie 4480 hk$ betaald.

MongKok of Wanchai zijn ook 2 grote computerverkoopcentra, dus daar zou je hem ook moeten vinden goedkoop. Let wel Sham Sui Po is vanaf HK island halte Central een dikke 40 min met de metro.

Succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:37.