//

Ook software via USA kopen?

Ook software via USA kopen? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet dat het niet direct met iPhone te maken heeft, maar toch maar deze vraag (en anders sluiten de mods dit topic toch wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-03-08, 21:54
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard Ook software via USA kopen?

Ik weet dat het niet direct met iPhone te maken heeft, maar toch maar deze vraag (en anders sluiten de mods dit topic toch wel gelijk )

We kopen lekker met z'n allen onze iPhones in the USA, volgens mij legaal? (m.u.v. het unlocken e.d. wat we doen)

Maar kunnen we nu dezelfde toer uithalen met kostbare software?
(In ned. kost Adobe CS3 premium ca 2150,- in USA omgerekend 1150-, dan komt er natuurlijk nog wel het nodige bij, maar dat is vast geen 1000,-)

Dus in Apple Store aanschaffen, laten verzenden naar een verzenddienst. Die netjes de correcte waarde laten vermelden.
Dan netjes btw betalen en invoerrechten (ik weet eigenlijk niet of er invoerrechten op software zitten??)

Zou dit mogen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-03-08, 22:05
digiboudy71 digiboudy71 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: thuis
Berichten: 40
Standaard planeet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lekzzz Bekijk bericht
Ik weet dat het niet direct met iPhone te maken heeft, maar toch maar deze vraag (en anders sluiten de mods dit topic toch wel gelijk )

We kopen lekker met z'n allen onze iPhones in the USA, volgens mij legaal? (m.u.v. het unlocken e.d. wat we doen)

Maar kunnen we nu dezelfde toer uithalen met kostbare software?
(In ned. kost Adobe CS3 premium ca 2150,- in USA omgerekend 1150-, dan komt er natuurlijk nog wel het nodige bij, maar dat is vast geen 1000,-)

Dus in Apple Store aanschaffen, laten verzenden naar een verzenddienst. Die netjes de correcte waarde laten vermelden.
Dan netjes btw betalen en invoerrechten (ik weet eigenlijk niet of er invoerrechten op software zitten??)

Zou dit mogen?

software inkopen? van welke planeet kom je?
gniffel..
__________________
I want my Iphone... now!
  #3  
Oud 25-03-08, 22:13
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Moet ik 'm uitleggen, of ga je zelf even nadenken
  #4  
Oud 25-03-08, 22:27
Tommyf16 Tommyf16 is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: den haag
Berichten: 17
Standaard

ooit gehhort van niewsgroepen? voor maar €7,50 per maand kan je alle software downloaden die je wilt
  #5  
Oud 25-03-08, 23:18
digiboudy71 digiboudy71 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: thuis
Berichten: 40
Standaard be nice..

now now..
laten we niet meteen beginnen te katten en een noob meteen het illegale circuit ingooien..
het downloaden van muziek en beeldmateriaal voor eigen gebruik is geheel legaal.
het downloaden van gamez en programs, niet zijnde trail, freeware etc. en hierbij gebruikmakend van een hack, is een misdrijf.

feit is dat je via bittorent sites en/of nieuwsgroepen, zaken kunt downloaden waarvoor je niet of weinig hoeft te betalen..

nogmaals, .... zijn enkel feiten en er is hier niemand die je aanleiding wil geven om dit te doen..

succes met het importeren van software...

__________________
I want my Iphone... now!
  #6  
Oud 26-03-08, 00:06
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lekzzz Bekijk bericht
Maar kunnen we nu dezelfde toer uithalen met kostbare software?
(In ned. kost Adobe CS3 premium ca 2150,- in USA omgerekend 1150-, dan komt er natuurlijk nog wel het nodige bij, maar dat is vast geen 1000,-)
Dus in Apple Store aanschaffen, laten verzenden naar een verzenddienst. Die netjes de correcte waarde laten vermelden.
Dan netjes btw betalen en invoerrechten (ik weet eigenlijk niet of er invoerrechten op software zitten??)
Zou dit mogen?
Het mag wel maar software van Adobe (en nog een enkel ander merk) zul je van je niet verstuurd gaan krijgen vanuit de USA. Er is een explicit verbod dit te exporteren en alle subleveranciers (zoals Apple, Amazon, etc) houden zich daar strikt aan.

Waarom dit verbod?

Kijk naar de gigantische prijsverschillen tussen de VS en EU en je weet het antwoord. Overigens dit is soortgelijk aan de praktijken van bedrijven als Nike, Apple e.a. die van Brussel bewust toestemming hebben gekregen om hun verkopen in de EU te beschermen en de prijzen hoog te houden.


(Uiteraard zijn er altijd, complexe, wegen om incidenteel hier onder uit te komen).


Opmerking richting sommige "Gniffelaars":

Ja, er zijn inderdaad mensen die (in jullie ogen) zo stom zijn om voor hun software netjes te willen betalen. De maker van die software hebben namelijk ook een vrouw en kindertjes en die willen ook graag elke dag een fatsoenlijke maaltijd op tafel zetten.

Stel je gewoon eens voor dat het produkt/dienst wat jij (of jouw bedrijf) levert door iedereen wordt gejat! Hoe lang denk je dat het dan duurt voordat ook jij in de bijstand zit (dit aangenomen dat er dan nog werkenden genoeg zijn om die bijstand te kunnen financieren)?
  #7  
Oud 26-03-08, 00:07
Dwevbob Dwevbob is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 86
Standaard

Volgens mij mag je software importeren (in het verleden wel eens anders geweest) en je draait dan inderdaad de CS3 suite voor een stuk minder dan je er hier voor neerlegt. Nooit begrepen waarom die suite hier in het Engels zo duur moet zijn, voor de vertaalde versie kan ik nog begrip opbrengen, maar als het gewoon opnieuw verkopen is...
  #8  
Oud 26-03-08, 00:13
Tommyf16 Tommyf16 is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: den haag
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Stel je gewoon eens voor dat het produkt/dienst wat jij (of jouw bedrijf) levert door iedereen wordt gejat! Hoe lang denk je dat het dan duurt voordat ook jij in de bijstand zit (dit aangenomen dat er dan nog werkenden genoeg zijn om die bijstand te kunnen financieren)?
Zolang ik zorg dat eweka elke man 7,50 binnen krijgt maak ik mij geen zorgen... en als particulier ga je toch niet z'on duur product kopen??? Als je een bedrijf hebt dan snap ik wel dat je echte licensie's wilt hebben.
  #9  
Oud 26-03-08, 03:34
FreddO! FreddO! is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Illegaal downloaden is broodroof. Aan de andere kant snap ik het wel omdat de diensten/producten dusdanig een "hoge" prijs hebben dat je als particulier/consument er niet voor open staat alles te kopen.

Ik zeg altijd maar: is proberen, en als het bevalt koop je het maar. Het is niet voor niets ontwikkeld. !
  #10  
Oud 26-03-08, 08:45
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommyf16 Bekijk bericht
Zolang ik zorg dat eweka elke man 7,50 binnen krijgt maak ik mij geen zorgen... en als particulier ga je toch niet z'on duur product kopen???.
Dan moet je shareware (en soortgelijke) produkten gebruiken!


(Maar dat staat natuurlijk niet Cool, Vet, Blitz, Smart, ...... tegenover het buurmeisje)
  #11  
Oud 26-03-08, 12:25
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Met CS3 word hier gewoon geld verdiend, dus extra licenties inschaffen lijkt me niet meer dan normaal. Alleen als er euro's bespaard kunnen worden, dan graag!

Maar ik begrijp nu dat software (iig Adobe) niet "correct" te importeren valt via verzending? Dus via een familielid ofzo laten verzenden en het bij verzending correct vermelden wat de waarde en inhoud is?
Ik dacht (nouja, hoopte) dat als je een gekochte licentie had, al dan niet in USA, dat het dan wel in orde was...


Dan steekt het misschien anders dan bij een iPhone, want dat is toch wel legaal? (behalve het kraken zoals ik al eerder zei)

Laatst gewijzigd door lekzzz; 26-03-08 om 12:34.
  #12  
Oud 26-03-08, 12:36
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Ik bedenk net: de reden dat ik er nauwelijks informatie over kan vinden, zal wel te maken hebben met het feit dat het niet kan/niet op schiet.
  #13  
Oud 26-03-08, 12:38
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Dit topic gaat op slot vanwege de grote hoeveelheid illegaliteit die hier wordt besproken.
Dit is een regel op iPhoneclub.nl dus geen discussie over dat iedereen het doet.

Overigens is het unlocken van de iphone niet illegaal. Je mag doen wat je wil met je zelf gekochte producten.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Iphone kopen in USA? thomaslaptop Unlock 11 02-03-12 20:56
Iphone kopen USA *geronimo* Archief 1 20-04-09 10:43
Kopen in de USA of niet? Gustaaf Archief 1 02-04-08 19:18
nu nog kopen in usa??? cwsmdb Koopinformatie USA 9 16-02-08 18:38
iphone nu kopen in USA? jellinekski Koopinformatie USA 2 30-01-08 10:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:24.