iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   newbie, ik begrijp er helemaal niets meer van (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10078-newbie-begrijp-helemaal-niets-meer.html)

Dalma 26-03-08 23:05

newbie, ik begrijp er helemaal niets meer van
 
Ik zit al een week te zoeken naar een duidelijke tutorial hoe ik mijn iphone unlock..etc, maar tot op heden hoor/lees ik 20.000 dingen en wordt ik er niet wijzer van.

Ik heb nu een iphone 16gb versie (nog steeds locked) en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.

Als ik via code *3001#12345#* naar mijn firmware zoek, krijg ik het volgende te zien:

04.03.13_G

Heb ik nu firmware 1.1.3 of is dit de baseband?

Ik kan er volgens mij ook niet achterkomen met een locked toestel wat voor een bootloader ik heb.


Wat ik wil is een bootloader 4.6 en een firmware van 1.1.4

Ik las dat ik dan ziphone 2.5c moet gebruiken voor jailbreaken en activeren en 2.3 voor unlocken

Maar ik zie eigenlijk nergens hoe dit exact moet..

Ik begrijp er niets meer van..en heb 20 tabjes op mijn firefox openstaan en elk bericht zegt weer net iets anders..

wil kan mij helpen?

soCool 26-03-08 23:31

Geloof er niets van. Op deze website staan genoeg links naar tutorials. Bovendien is het te betwijfelen of je ook daadwerkelijk een iPhone hebt (zie je post geschiedenis).

pdreissen 26-03-08 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dalma (Bericht 87874)
Heb ik nu firmware 1.1.3 of is dit de baseband?

Ik kan er volgens mij ook niet achterkomen met een locked toestel wat voor een bootloader ik heb.


Wat ik wil is een bootloader 4.6 en een firmware van 1.1.4

Ik ga met de vorige poster mee dat hier genoeg te vinden is over het hoe en wat. Daarbij snap ik de hele heisa over de bootloader niet, het maakt toch geen bal uit of je 3.9 of 4.6 erop hebt staan. Anyway, bootloader en baseband zijn verschillende zaken. Het nummer dat je aangaf is de baseband versie. De baseband is niet meer en niet minder dan de radio (software) van je telefoon die zorgt voor de aansturing van je gsm / Wi-Fi e.d. Ik zou gewoon naar ZiPhone's Blog gaan de laatste ziphone downloaden installeren en uitvoeren. Kind kan de was doen.

Dalma 26-03-08 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 87884)
Geloof er niets van. Op deze website staan genoeg links naar tutorials. Bovendien is het te betwijfelen of je ook daadwerkelijk een iPhone hebt (zie je post geschiedenis).


nee, ik post voor de lol :confused::confused::confused:..tsjonge jonge wat een opmerking zeg.

en ja ik weet dat ik met de ziphone met 1 druk op de knop alles werkend krijg, maar ik lees ook op het forum over 3.9 en 4.6 verhalen etc.

dus ja, dan ga je twijfelen en dan weet je zelf niet meer wat je moet doen.

Het probleem is dat wanneer je 1 ding opzoekt op het forum, je tientallen hits krijgt, en elk onderwerp zegt weer net iets anders...

Ik zal wel een van de youtube tutorials proberen en dan zien we wel....

Michael 27-03-08 00:04

slotje dus

gebruik zoekfunctie wiki of handleidingen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.