iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Veel kans op gepakt worden met smokkelen? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/1008-veel-kans-op-gepakt-worden-smokkelen.html)

Stiruam 17-10-07 18:19

Veel kans op gepakt worden met smokkelen?
 
Hallo, ik ben van plan om een bekenden een iPhone mee te laten nemen vanuit de VS echter vroeg ik me af wat ik nou het beste kan doen:

# Laten meenemen uit de VS, niet aangeven bij de douane: 289,42 euro ($399 dollar);
# Laten meenemen uit de VS, wel aangeven bij de douane: 354,53 euro;

want ik heb pas 17 en me zakgeld gaat dus niet zo snel en ik ben verschrikkelijk lui en heb een hekel aan werken dus geen bijbaantjes voor mij... En die 60 euro kan ik ook leuk voor iets anders gebruiken... Dus hier komt mijn vraag: Hoeveel kans heb je dat je wordt gepakt als ik hem 1 iPhone mee laat nemen?

Want 547 euro voor een iPhone ivm een boete zie ik ook niet zitten want dat heb ik nieteens...

En wat kan hij het beste doen..? Gewoon in de doos laten zitten. iPhone in ze broek doen en doen alsof het een telefoon is die hij voor zaken gebruikt en waar hij daardoor dus geen belasting overhoeft te betalen omdat het geen inport is.

Ik hoop dat ik mijn eerste post op dit forum goed post anders zie ik hem wel veranderen!

Greetz, Stiruam

stephenvis 17-10-07 18:45

Ik zou hem gewoon in je broekzak doen en geen aangifte ;)

Stiruam 17-10-07 18:47

Ja daar dacht ik ook aan maar volgens mij moet je je zakken leeg maken als je door zoon metaal detector gaat toch..? En het doosje wat zou ik daar mee moeten doen..?

Iniedergeval wel bedankt voor je reactie!

Greetz, Stiruam

p.s. ik ben jaloers want ik zal nog wel even moeten wachten op mijn iPhone en jij hebt em de 27 "al"

Lucas 17-10-07 18:56

Als hij zegt dat het voor eigen gebruik is, is er normaal gezien geen probleem.

Stiruam 17-10-07 18:59

Ja dat dacht ik al maar ik twijfelde tog een beetje aangezien toen mijn vader juwelen mee nam voor mijn moeder vanuit istanbul moest ie daar volgens mij wel ping ping voor doen... Ik kan me vergissen en ik za dit zo even na vragen :D

Greetz, Stiruam

Lucas 17-10-07 19:05

Ik neem aan dat je vader deze dan ook gewoon in zijn valies had steken en in hun doosje. Dan zouden ze je waarschijnlijk ook tegen houden met de iPhone.
Als je vriend de GSM in zijn zak steekt en zegt dat het voor privé gebruik is, is er geen probleem.
Echter de douane is ook niet dom, ze zullen wel veel iPhones zien passeren 'voor privé gebruik'.
Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen en een aangifte doen en in de plaats van lui wezen eens de handen uit de mouwen steken en een beetje werken.

Max 17-10-07 19:07

Dat hij door de detectiepoortje moet staat hier los van.
Uitvoeren in de states is geen probleem, het eventuele probleem is op schiphol. Genaamd douane.

Als jij je koffer hebt opgehaald verlaat kom je via de douane de aankomsthal in, bij die deur staan mensen van de douna die willekeurig aan mensen vragen of ze wat hebben aan te geven. Natuurlijk zeg je nee. Of het is goed en je mag doorlopen of je ze willen even in je koffer kijken.

Mij is het overkomen met een laptop vanuit de usa, moest btw betalen echter geen boete, scheelde weer.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas (Bericht 7425)
Als je vriend de GSM in zijn zak steekt en zegt dat het voor privé gebruik is, is er geen probleem.
Echter de douane is ook niet dom, ze zullen wel veel iPhones zien passeren 'voor privé gebruik'.

Ook hier kan de douane je naaien. Ze kunnen dan vragen of je een aankoopbewijs wil faxen of opsturen waaruit blijkt dat je hem of in Nederland hebt gekocht (wat niet kan eigenlijk) of dat je al invoerkosten hebt betaald. Kan je dit niet dan mag je alsnog invoerkosten betalen.

Dit zijn dus de mogelijkheden. Echter ben ik ook gewoon met mijn phone door de douane heen gelopen. Niks aan de hand. Je moet dus doen wat je zelf het prettigst lijkt.

Stiruam 17-10-07 19:12

Ah ja Max bedankt ik herinner me dat ook weer hebben ze mij ook een keer gevraagt!

Maar je zegt dat je dus Nee hebt gezecht en dat je geen boete kreeg maar dat je gewoon alsnog de Btw moest betalen..!

En dat was natuurlijk ook nogal dom van me want als je dat vliegtuig uit komt ben je natuurlijk al door zoon poort in de Vs geweest en dan heeft het geen zin om bij de uitweg nog een keer te gaan controlen :)

Greetz, Stiruam

Max 17-10-07 19:17

Ik zal het je beter vertellen.

Ik had de laptop in me handbagage en zou de bonnetjes naar mezelf opsturen vanuit de VS. Hoewel de vs een 24/7 economie is zijn de postkantoren niet open op zondag.

Maatje van me had dus de bonnen (manual, recovery cds etc) in zijn koffer gestopt. Douane vroeg aan ons of we wat hadden aan te geven. Allebei nee, ik mocht doorlopen en die vriend van me werd gecontroleerd. Relaxed dacht ik, tot hij me belde dat ze de bonnetjes hadden gevonden in zijn koffer.
Hij heeft zich er niet uit kunnen lullen, oftewel ik mocht even langskomen bij de douane met de laptop.

Kerel was wel relaxed gelukkig en heeft ons dus gematst wat betreft die boete.

Maurice 17-10-07 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 7406)
Hallo, ik ben van plan om een bekenden een iPhone mee te laten nemen vanuit de VS echter vroeg ik me af wat ik nou het beste kan doen:

# Laten meenemen uit de VS, niet aangeven bij de douane: 289,42 euro ($399 dollar);
# Laten meenemen uit de VS, wel aangeven bij de douane: 354,53 euro;

want ik heb pas 17 en me zakgeld gaat dus niet zo snel en ik ben verschrikkelijk lui en heb een hekel aan werken dus geen bijbaantjes voor mij... En die 60 euro kan ik ook leuk voor iets anders gebruiken... Dus hier komt mijn vraag: Hoeveel kans heb je dat je wordt gepakt als ik hem 1 iPhone mee laat nemen?

Want 547 euro voor een iPhone ivm een boete zie ik ook niet zitten want dat heb ik nieteens...

En wat kan hij het beste doen..? Gewoon in de doos laten zitten. iPhone in ze broek doen en doen alsof het een telefoon is die hij voor zaken gebruikt en waar hij daardoor dus geen belasting overhoeft te betalen omdat het geen inport is.

Ik hoop dat ik mijn eerste post op dit forum goed post anders zie ik hem wel veranderen!

Greetz, Stiruam

Check:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dree (Bericht 6138)
De volgende stap was vandaag de douane op Schiphol. Heb me gewoon gemeld, de douane stond vreemd te kijken omdat bijna niemand iets heeft aan te geven. Dus papieren werden gepakt en werd gevraagd om wat voor product het ging en waar gekocht. Vertelde dat ik een telefoon had gekocht van 280 euro......... in Londen. " Maar meneer, Engeland zit ook in de EU hoor dus u kunt gewoon doorlopen". Tja stom van me he?

Als die niet vet is xD

Stiruam 17-10-07 20:23

Hahahaha geweldig! die is droog zeg!

En @Max jij hebt dus heeeeel veel geluk gehad want als de boete bij een iPhone al zo duur is... :D

Maar ik twijfel nogsteeds :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.