iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

yingie 04-04-08 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter (Bericht 93105)
toch nog steeds dit probleem...

Wat bij mij werkte (en dat was na iLiberty, dus ligt niet aan de unlockmethode) was om te syncen zonder emailaccounts aan te vinken en daarna op de iPhone zelf een van twee, in mijn geval, emailaccount handmatig in te voeren. Daarna weer gesynct met de emailaccounts weer aangevinkt en toen deed ie het weer zoals het hoort.

yingie 04-04-08 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 93129)
Staat ook op dat er al een programmaatje in de maak is om deze in te zetten alsook andere veranderingen. Wordt het echt customize op die manier.Wordt eerstdaags vrijgegeven.

Zou je de originele pics ook via SSH in je iPhone kunnen aanpassen? Ik heb zelf eigenlijk geen zin om weer opnieuw alles te Pwnen en weer al m'n apps eropte gaan zetten:D

macfreaker 04-04-08 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 93141)
Zou je de originele pics ook via SSH in je iPhone kunnen aanpassen? Ik heb zelf eigenlijk geen zin om weer opnieuw alles te Pwnen en weer al m'n apps eropte gaan zetten:D

Daar heb ik nog niet naar gekeken maar het zou misschien wel kunnen, kan dit echter maar vanavond eens bekijken. Ben aan het werk nu. Kam je iphone anders eens uit. Is de enige manier om het te weten te komen.:)

yingie 04-04-08 15:15

Yup, bezig as we speak:rolleyes:

Amp. 04-04-08 15:19

Ik heb zojuist Bootneuter erop gezet, maar wat is nu het feitelijke verschil tussen ZiPhone en iPwn, behalve dat bij ZiPhone de BL naar 3.9 wordt gezet?

Zover ik het begrijp kan je ermee alles op dezelfde manier doen als iTunes het doet? (met activeren/unlocken) en kan je custom dingen erop zetten?

- Ik zou wel die retro apple erop willen hebben :)


Edit: bijna klaar voor windows!! Main Page - IPhone Linux

batalhador 04-04-08 15:33

heerlijk straks na voetbaltrainen hoop ik dat het erop staat en anders vanavond of morgen

yingie 04-04-08 15:35

Ten tijde van ZiPhone was je daarna veroordeelt tot een 3.9 bootloader, omdat er nog geen manier was om terug te gaan naar 4.6 (behalve hardwarematig). Pwnage/Bootneuter heeft een softwarematige manier gevonden, waardoor je naar believen kunt switchen tussen beide bootloaders: het is dus omkeerbaar i.t.t. ZiPhone (hoewel ZiPhone's downgrade met Pwnage/Bootneuter onegdaan gemaakt kan worden).
De custom firmware zorgt ervoor dat je altijd unlockt blijft en dat iTunes denkt dat je netjes via AT&T, T-Mobile, Orange of O2 geactiveerd bent:p Ook bij toekomstige firmware-updates zou dat het geval moeten zijn.

Sashimi 04-04-08 15:37

Ik snap de heisa helaas niet helemaal. Gisteren met veel bier en chips van 1.1.3/3.9BL ge-pwnd naar 1.1.4/4.6BL en zelfs doorgepwnd naar 2.0. Buggy as hell, dus maar weer terug naar 1.1.4 met de tip van macfreaker, met een customized firmware file inclusief alle apps die ik graag wilde (cool thanx!). Dat was wel tof, maar ik zag geen verbeteringen t.o.v. 1.1.3 (had altijd vrijwel alle streepjes bij KPN, dus ja...) En nu weer heel gezellig terug naar een restore van 1.1.3 met 3.9BL en een ziphoontje erover heen. Toch weer een goed excuus gehad om een hele avond (nacht) te bieren. :D

Amp. 04-04-08 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 93166)
*uitleg*

Die custom firmware moet is automatisch bij iPwn of wat?
Dus als ik wil zorgen dat hij nooit meer unlocked hoeft te worden moet ik restore naar 1.1.4 en dan iPwn doen?
^^

yingie 04-04-08 16:26

Ieder het zijne, he:)

yingie 04-04-08 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 93193)
Die custom firmware moet is automatisch bij iPwn of wat?
Dus als ik wil zorgen dat hij nooit meer unlocked hoeft te worden moet ik restore naar 1.1.4 en dan iPwn doen?
^^

Yup. Daarna kun je elke nieuwe firmware-versie gewoon in iTunes updaten zonder te hoeven unlocken, en ik meen zelfs dat al je apps er gewoon op blijven staan in dat geval (maar dat weet ik niet zeker).

Amp. 04-04-08 16:39

Ah oke zal nog wel even kijken als hij uit is voor Windows, is het retro appeltje makkelijk erop te krijgen? *ik zou ook wel mijn naam erbij willen hebben > Appeltje met Hidde eronder :D

yingie 04-04-08 16:42

Ben er zelf nog niet achter hoe (behalve opnieuw Pwnen, maar daar heb ik geen zin in). Ik heb de plaatjes wel, maar waar je ze met bv. SSH in je iPhone kan zetten weet ik niet.

sabatie 04-04-08 16:46

is er een aplicatie om img2 files aan te passen of te maken?een of ander foto programma

yingie 04-04-08 16:49

op mijn Mac zijn het exe-bestanden, dus lijkt me moeilijk

ykb1985 04-04-08 16:59

Aangezien Pwnage nu wordt gezien als DE methode om je iPhone gebruiksklaar te maken en up to date te houden, is het wellicht tijd voor een Wiki + Tutorial. Met name voor de technisch minder bedeelden (incl. mijzelf :D)

Amp. 04-04-08 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ykb1985 (Bericht 93216)
Aangezien Pwnage nu wordt gezien als DE methode om je iPhone gebruiksklaar te maken en up to date te houden, is het wellicht tijd voor een Wiki + Tutorial. Met name voor de technisch minder bedeelden (incl. mijzelf :D)

Ik wil best een windows versie maken als hij ervoor is :)

yingie 04-04-08 18:23

Even een ander vraagje tussendoor. Mijn iPhone is nu ge-Pwned en loopt lekker op bootloader 4.6 met baseband 04.04.05_G op firmware 1.1.4. Nu wil ik eigenlijk die boot- en recoveryplaatjes aanpassen. Ik de files ervoor al in Pwnage gedumpt. Kan ik nu Pwnage nog een keer draaien zonder alles kwijt te zijn? Als ik Pwnage open is alleen de eerste knop in het menu actief en heb eigenlijk geen zin alles opnieuw te doen... iemand al eens geprobeerd?

Undertaxxx 04-04-08 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 93258)
Even een ander vraagje tussendoor. Mijn iPhone is nu ge-Pwned en loopt lekker op bootloader 4.6 met baseband 04.04.05_G op firmware 1.1.4. Nu wil ik eigenlijk die boot- en recoveryplaatjes aanpassen. Ik de files ervoor al in Pwnage gedumpt. Kan ik nu Pwnage nog een keer draaien zonder alles kwijt te zijn? Als ik Pwnage open is alleen de eerste knop in het menu actief en heb eigenlijk geen zin alles opnieuw te doen... iemand al eens geprobeerd?

Probeer eens gewoon de png's aan te passen , mss dat dit nu wel werkt met een custom firmware ipsw. Files kan je vinden op volgende locaties.

Recovery Logo: /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Activate.png

Boot Logo: /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/applelogo.png

PS: Gisteren in de 1.1.4 Firmware files even een search gedaan en heb daar enkele iconen gevonden die nog niet zichtbaar zijn op de Iphone, ook verborgen opties denk ik.

http://img515.imageshack.us/img515/7079/editiconco0.png http://img389.imageshack.us/img389/3...condonerw2.png http://img201.imageshack.us/img201/3504/widgetrj6.png http://img364.imageshack.us/img364/4701/appen1.png

batalhador 04-04-08 18:43

ik hoorde dat als je nu de bootneuter via ssh op je iphone zet dat je auto-lock op never moet staan moet dat als winpwn uit is ook maar je moet tog restore doen dus kan dat toch niet of wat ?

yingie 04-04-08 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 93262)
Probeer eens gewoon de png's aan te passen , mss dat dit nu wel werkt met een custom firmware ipsw. Files kan je vinden op volgende locaties.

Recovery Logo: /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Activate.png

Boot Logo: /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/applelogo.png

PS: Gisteren in de 1.1.4 Firmware files even een search gedaan en heb daar enkele iconen gevonden die nog niet zichtbaar zijn op de Iphone, ook verborgen opties denk ik.

http://img515.imageshack.us/img515/7079/editiconco0.png http://img389.imageshack.us/img389/3...condonerw2.png http://img201.imageshack.us/img201/3504/widgetrj6.png http://img364.imageshack.us/img364/4701/appen1.png

Ik kan ze niet openen, is dat aparte Apple-format. Bovendien zijn de plaatjes die Pwnage gebruikt .img2-bestanden. Iets anders dacht ik?

Undertaxxx 04-04-08 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 93268)
Ik kan ze niet openen, is dat aparte Apple-format. Bovendien zijn de plaatjes die Pwnage gebruikt .img2-bestanden. Iets anders dacht ik?

Idd die plaatjes die ja kan vinden zijn img2 maar ik bedoel als je de firmware flashed hebt op je Iphone, probeer dan eens die 2 plaatjes te wijzigen met OpenSSH & winSCP. Die bestanden zijn gewoon png maar ze zijn encrypted, je kan deze gewoon overschrijven met andere png's (niet encrypted).

Bij andere firmwares werkte dit voor het apple logo, maar alleen het apple logo dat je bij het opstarten kleiner ziet worden veranderde dan. Mss heb je geluk met Custom Firmware en werken ze nu zoals het hoort. Succes

Peter 04-04-08 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 93109)
En wanneer je eens synct zonder de email instellingen en deze leegamaken en dan opnieuw email aanvinken en syncen ! Geef dat een goed resultaat ?

heb nu een mailaccounts op de iPhone verwijderd en nu synct hij wel. hij heeft nu dus blijkbaar moeite met mn POP account, de IMAP accounts gaan wel

MasterTK 04-04-08 19:23

Hallo,
Eerst heb ik mijn iphone naar 1.1.4 gerestored (ik had eerst 1.1.3 met ziphone)
Dan ga ik PWNen en dat gaat ook nog goed.
Alleen ik kan geen ipsw maken.
ik kom tot Converting root filesystem to UDZO image.
En dan Fail.
Ik heb het al meerdere malen geprobeerd.
Ik heb Leopard.
Ik zit ook op de administrator maar zouden jullie mij het standaard root wachtwoord kunnen geven van Leopard zodat ik daarmee kan testen.
MVG Thomas

batalhador 04-04-08 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MasterTK (Bericht 93298)
Hallo,
Eerst heb ik mijn iphone naar 1.1.4 gerestored (ik had eerst 1.1.3 met ziphone)
Dan ga ik PWNen en dat gaat ook nog goed.
Alleen ik kan geen ipsw maken.
ik kom tot Converting root filesystem to UDZO image.
En dan Fail.
Ik heb het al meerdere malen geprobeerd.
Ik heb Leopard.
Ik zit ook op de administrator maar zouden jullie mij het standaard root wachtwoord kunnen geven van Leopard zodat ik daarmee kan testen.
MVG Thomas

eerste post gelijk een wachtwoord vreemd

MasterTK 04-04-08 19:34

Hoe bedoel je vreemd?
En ja ik ben nieuw want meestal kon ik alles wel in de wiki vinden.
Maar ik heb nog niet zo lang een Mac computer.
Maar als dat wachtwoord gewoon standaard is maakt dat toch niet uit?
Maar ik heb liever dat het gewoon zowieso werkt.
Ik heb nu een nieuwe ipsw gedownload van Iclarifiied en dan hoop ik dat hij het doet.
MVG Thomas

Amp. 04-04-08 19:39

Google zegt niets over standard passwords op Macs...
Als google het niet weet betwijfel ik of iemand hier het weet :)

MasterTK 04-04-08 19:40

Scanning root filesystem with ASR
FAIL
Moet de iphone op de PC aangesloten zijn zo ja in welke stand want hij staat nu op het connect to itunes en daaronder een balk met slide for emergency.
Mijn Iphone is dus volledig restored naar officieel.
Dit heb ik gedaan in recovery mode.
En toen heb ik hem ge PWNT.
Is de custom IPSW trouwens iphone gebonden of zou iemand anders er een voor mij kunnen maken.
SOrry voor de vele vragen maar ik wil ook mijn iphone gepwnt:P:)
MVG Thomas

MasterTK 04-04-08 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 93312)
Google zegt niets over standard passwords op Macs...
Als google het niet weet betwijfel ik of iemand hier het weet :)

Bedankt voor het kijken in ieder geval

macfreaker 04-04-08 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MasterTK (Bericht 93314)
Bedankt voor het kijken in ieder geval

Het root paswoord stel je zelf in bij installatie. Gewoon voor zorgen dat je het niet vergeet. Indien toch vergeten, dan kan je met de installatie dvd een nieuw paswoord ingeven maar uw gegevens zullen (denk ik) wel weg zijn.

edgroot 04-04-08 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MasterTK (Bericht 93313)
Scanning root filesystem with ASR
FAIL
Moet de iphone op de PC aangesloten zijn zo ja in welke stand want hij staat nu op het connect to itunes en daaronder een balk met slide for emergency.
Mijn Iphone is dus volledig restored naar officieel.
Dit heb ik gedaan in recovery mode.
En toen heb ik hem ge PWNT.
Is de custom IPSW trouwens iphone gebonden of zou iemand anders er een voor mij kunnen maken.
SOrry voor de vele vragen maar ik wil ook mijn iphone gepwnt:P:)
MVG Thomas

zet iphone uit, uit de dock, homebutton indrukken in de dock. Je komt in restore mode. Itunes stoppen en dan pwnage draaien. vervolgens builder.

daarna wederom in recovery mode zetten totdat steve jobs verschijnt en dan restore van de custom firmware.

succes

diel 04-04-08 21:32

hoi mensen een vraagje....ik zit op 1.1.3 met een 4gb iphone 1 van de eerste waar volgens mij alleen 3.9 op zit.....ik wil naar 1.1.4 maar wil dit graag met behoud van applicaties....kan dit nu met dat PWN gebeuren, of is het zo dat ik eerst naar restore 1.1.4 moet en unlocken enzo en dan pas pwn.....wat is het voordeel van een gepwnde systeem.... kun je dan gewoon via itunes upgraden zonder problemen...en verdere handelingen?

MCNO 04-04-08 21:34

Na het doorlezen van deze 22 pagina's :confused: snap ik nog 4 dingen niet;
Ik heb een UK 16GB Iphone Z******* naar 1.14)

In de uitleg (https://forum.iculture.nl/f59/i...ilibertyx.html) staat over ILiberty: Unlock alle Firmware (maar vooral 1.1.4) (Mac OS X) iLibertyX
Deze methode werkt op alle iPhones met Bootloader 3.9 en 4.6. Na deze procedure heb je ofwel een Baseband 04.04.05_G met bootloader 3.9 óf een baseband 04.04.05_G met bootloader 3.9FB. De laatste heb je als je een OTB 1.1.4 iPhone hebt, de eerste als je een eerdere versie van de Firmware had of eerder een methode als ZiPhone hebt gebruikt.
ik begrijp echter dat de bootloader (ik heb de 3.9 door Ziphone) juist wel naar de originele versie 4,6 wordt hersteld. (staat ten minste wel op plaatje bij theiphoneproject)
Nu staan er op de uitleg pagina wel meer (inmiddels) verouderde dingetjes maar het werkt voor mij als dummie wel ff verwarrend nu.

2e vraag, ook al wel zo half half beschreven, maar ik ga toch liever op zeker omdat ik nog vrijwel maagdelijk ben in unlocken :) als die bootloader wél terug kan, welke setting moet ik dan gebruiken, immers ik heb al FW 1,14 er op staan.
Ik heb de Iliberty v1.0 net gedownload, maar ik heb ook PwnageTool (2810) waar is dat dan voor???

Laatste vraag, ik heb een boel gegevens in de Iphone, als ik voor ik Iliberty opstart alles netjes sync heb ik dan voldoende backup, of moet ik nog meer doen voor de zekerheid?
Ik kan het niet veroorloven data te verliezen :-)

Is de verandering van bootloader 3.9 naar 4.6 (of de Iliberty aanpassing) ook merkbaar in gebruik, door b.v. andere apps die dan beter draaien of zo?

ArB 04-04-08 21:43

Met de BootNeuter tool kun je je orginele bootloader herstellen naar wat je had toen hij net uit de doos kwam.

Dus in jouw geval weer naar 4.6

Ook kun je dan de baseband gewoon unlocken met bootneuter en heb je dus de meest recente versie.

Als je al 114 hebt draaien en je bent happy ermee, vooral niet restoren.
Als je toch je BL 4.6 terug wilt dan kan dat met bootneuter, die heel binnenkort beschikbaar is via de ifoneguide. Dan verlies je verder geen gegevens.

De verschillen tussen ownage en iliberty zijn op dit moment miniem, maar ownage heeft de toekomst.

Destiny 04-04-08 21:44

Je kunt er voor kiezen om je 3.9 bootloader te upgraden naar de 4.6. Echte voordelen moet dit niet hebben, alleen ik merk dat ik wat beter ontvangst heb ( en meerdere ). Als je hiervoor kiest moet je even Bootneuter installeren via de installer. Ergens op het forum ( of google ) staat welke source hem aanbiedt.

Je synct niet je smsjes. En ook niet je mail ;)
De rest wel. Dus maak je keuze daarin ;)

Ik zou er voor kiezen om alleen je bootloader te upgraden naar 4.6. Voor de rest hoe je eigenlijk niks te doen.

MCNO 04-04-08 22:32

THX!!

Ik heb 'm gevonden: voeg http://i.myapple.pl aan je sources toe en je kunt hem selecteren.

Zo heb ik het via de Iphone gedaan, en het werkt perfect!

Alles (sms email etc) staat er gewoon nog in, en als ik met BBinfo kijk heb ik nu bootloader 4.6_M3S2 :)

Destiny 04-04-08 22:37

Goedzo ;)..

bluevoice 04-04-08 22:54

@Destiny: heb je je bootloader geflasht?

ArB 04-04-08 22:58

Ik al 3x :D

bluevoice 04-04-08 23:11

Heb ik zojuist ook gedaan, mijn voordeel is dat het nu ook werkt zonder Signal.app (iPSF) omdat de baseband ook geflasht is. Hij krijgt nu ook veel eerder sigaal... echt beter. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.