iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

yingie 07-04-08 21:08

hxxp://rapidshare.com/files/104494661/bootloaders.rar

Daar staan ze, 'x' is uiteraard 't'. Is inderdaad eerst niet heel duidelijk, zelfs op de site van Modmyifone.com slaan ze dat gewoon over.

Amp. 07-04-08 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 94734)
geen idee, hopelijk vanavond, ik denk dat bij de beta test een grotere bug is ontdekt die ze nu proberen te fixen..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batalhador
Update 4/07/08
So we have been busy beta testing over the weekend. We found a bunch of problems
and have solved most of them. My vista laptop ( my main machine ) got stuck in a reboot loop last night.
So i'm refomatting as we speak. I will have a better ETA when i get back up and running.
Hopefully in then next few hours. Stay tuned.
Vandaar dus de vertraging


Am I right or am I right? :D

cyph 07-04-08 22:57

Ik denk dat "hopefully in a few hours" niet slaat op het daadwerkelijke uitbrengen ervan, maar op het geven van de ETA

Frederic 07-04-08 23:06

Ready to PWN my iphone, maar krijg hem vooralsnog niet in DFU-mode..
Zijn er hiervoor al andere methodes dan die in de wiki?

Frederic

Michael 07-04-08 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic (Bericht 95011)
Ready to PWN my iphone, maar krijg hem vooralsnog niet in DFU-mode..
Zijn er hiervoor al andere methodes dan die in de wiki?

Frederic

Waarom wil je hem pwnen in dfu mode?

pevi 07-04-08 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 94921)
hxxp://rapidshare.com/files/104494661/bootloaders.rar

Daar staan ze, 'x' is uiteraard 't'. Is inderdaad eerst niet heel duidelijk, zelfs op de site van Modmyifone.com slaan ze dat gewoon over.

Dank, maar had ze ondertussen al gevonden.

idd lees je er in de diverse tutorials weinig over.
De enige die er over spreekt is de volgende:

How to Hack Your iPhone With PwnageTool - iFoneHaX Network - iPhone Hacks

Frederic 07-04-08 23:22

Eerst restoren naar 1.1.4, daarna in restoremode...
Vandaar:-)

pevi 07-04-08 23:24

Is het mogelijk om de "opstart ananas" weer te vervangen door het apple logo?

yingie 07-04-08 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic (Bericht 95025)
Eerst restoren naar 1.1.4, daarna in restoremode...
Vandaar:-)

Dus moet je je iPhone in 'restore'-mode zetten, niet in dfu-mode. Je iPhone helemaal uitzetten ('power off-slide') en opnieuw aankoppelen op je Mac met de home-knop ingedrukt.

yingie 07-04-08 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pevi (Bericht 95026)
Is het mogelijk om de "opstart ananas" weer te vervangen door het apple logo?

Als je 'custom pictures' had uitgevinkt had je volgens mij het gewone Appeltje gehouden. Ik had dat ook niet gedaan en dus die ananas erop. Heb dit nu aangepast en heb die mooie retro-appel: die met die kleurtjes. Kijk hier even en dan de post van Macfreaker: zo heb ik het gedaan. Moest dus wel weer opnieuw m'n iPhone Pwnen: https://forum.iculture.nl/f14/i...-final-20.html

Frederic 07-04-08 23:48

De custom IPSW is gemaakt, maar ik kan niet restoren omdat de iphone nog niet geactiveerd is... What to do?
Handmatig terug naar recovery? Ik dacht dat hij hier normaal nog in moest staan?:-/

yingie 07-04-08 23:50

Je moet je iPhone in 'restore'-mode zetten, dan gaat het wel. (dus niet in 'dfu'-mode maar 'restore'-mode).

Edit: en dan kan je Pwnage draaien op je iPhone. Daarna kan je je iPhone via iTunes 'herstellen' (met 'alt' ingedrukt) naar die custom firmware.

Frederic 07-04-08 23:52

Alles in orde! Schrik is .. niet op zijn plaats.
Fiew

Iig, laatste probleem: mag ik mijn iphone nu gewoon herstellen van reservekopie? (dus het syncproces..)

<EDIT: ja dus! Nu muziek nog terug uploaden en men iphone is weer helemaal de oude, maar dan beter, dank voor het begeleidingsproces;-)>

mv3l 08-04-08 00:10

begrijp ik goed dat je alles kwijt bent als je je iphone pwned ?

Michael 08-04-08 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mv3l (Bericht 95059)
begrijp ik goed dat je alles kwijt bent als je je iphone pwned ?

Niet door het pwnen maar wel door het herstellen in itunes

yingie 08-04-08 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic (Bericht 95046)
Alles in orde! Schrik is .. niet op zijn plaats.
Fiew

Iig, laatste probleem: mag ik mijn iphone nu gewoon herstellen van reservekopie? (dus het syncproces..)

<EDIT: ja dus! Nu muziek nog terug uploaden en men iphone is weer helemaal de oude, maar dan beter, dank voor het begeleidingsproces;-)>

Laat even weten of dit blijft werken. Doorgaans wordt aangeraden een nieuwe iPhone-identiteit aan te maken.

mv3l 08-04-08 00:26

is de installer er dan ook af ? zoja hoe krijg ik die er weer op zonder installer ?

yingie 08-04-08 00:29

Bij elke nieuwe jailbreak/unlock, zij het met iPlus, iLiberty of Pwnage, wordt automatisch Installer erop gezet. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

mv3l 08-04-08 00:46

o.k. tanx zijn er nog nadelen c.q. gevaren die ik moet weten voor ik het ga doen ?
bijvoorbeeld dat je een nieuwe iphone identiteit moet aanmaken ?

yingie 08-04-08 00:50

Frederic heeft zijn oude reservekopie gebruikt en blijkbaar werkt dat prima. Aan de andere kant hoor ik overal dat aangeraden wordt na een unlock/jailbreak om een nieuwe identiteit aan te maken. Maakt verder ook niet zo uit aangezien je in iTunes toch alles kunt aanvinken wat je nodig hebt.

mv3l 08-04-08 00:59

ok morgen is dan D Pwnage day ...
wat betekent dat eigenlijk Pwnage ???

Bomans 08-04-08 01:16

Ownage - Wikipedia

Maar dan ver"iPhone"d :D


EDIT:

Pure Pwnage - Wikipedia

nikoc 08-04-08 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MasterTK (Bericht 94751)
Ik had een ziphone gedowngrade 4.6 naar 3.9 en ook unlocked met ziphone.
Daarna met bootneuter geupgrade naar 4.6 bij het flashen van de baseband kreeg ik een error en toen was mijn simlock er weer op toen nog een keer geflasht met bootneuter en nu heb ik een met bootneuter unlockt iphone. ( 4.6 en 04.04.05_G).
Echt een tof programma in totaal ongeveer 10 minuten geflasht.
Ik had dus hetzelfde als Yingie.
Volgens mij moet hij gewoon eerst je ZIphone unlock eruit halen en daarna kan ie pas weer zijn eigen unlock erop zetten......(denk ik):p

Is niet noodzakelijk, althans bij mij toch niet! Ben met een ziphone unlockte 1.1.4 vertrokken (US 8GB, 1.1.2 FW en 4.6 BL OTB) en pwnage heeft geen enkele error of foutmelding gegeven. Op iClarified staat trouwens een mooie tutorial iClarified - iPhone - How to Unlock Your iPhone With PwnageTool (Mac)!

ArB 08-04-08 16:53

De laatste ontwikkelingen over de Windows tool hier:

Winpwn - BV Wiki

13:26: <cmw> "I'm waiting on my friend squpix to wake up and help me out with some gui stuff."
14:06: <cmw> "I took the day off today to try and finish up :) Stay tuned."

Frederic 08-04-08 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 95064)
Laat even weten of dit blijft werken. Doorgaans wordt aangeraden een nieuwe iPhone-identiteit aan te maken.

So far gaat alles nog perfect!

Stiruam 08-04-08 18:43

Aaggg laat het lekker 3 dagen vertraging worden :p

Greetz, Stiruam

Haagze sf2 08-04-08 18:50

ben benieuwd wil wel me eigen opstart logo gaan maken :D

croiman 08-04-08 18:54

ik ben er ook op aant wachten voor de win versie. Voor mijn iphone case mod, de OS schijf zal 1gb groot moeten worden.

Stiruam 08-04-08 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 95394)
ik ben er ook op aant wachten voor de win versie. Voor mijn iphone case mod, de OS schijf zal 1gb groot moeten worden.

Hehe wrm precies 1Gb...? Of is secret? :p

Greetz, Stiruam

croiman 08-04-08 19:06

Dual-boot met winpwn firmwares.

iScorpio 08-04-08 19:42

En weer een nieuwe update (nieuws) op: Winpwn - BV Wiki

17:13: The iPhoneLinux website has been updated with the following news: "Ok so i know i missed the weekend deadline but i have been working over time with some beta testers to get all the bugs worked out so we have a smooth launch. It's actually fairly complex since windows doesn't have native HFSX support and apple doesn't open the source code for hdiutil or any of the hfsx utils. So i thought i would try and cheer people up with another quick screen shot. Release will hopefully be very soon. I will post an exact time when i'm 100% sure"
17:32: Cmw asks phi|o to make a video of the latest binary in working order..

Amp. 08-04-08 20:03

CHECK die logo!
http://www.broomvideos.com/wiki/imag...3/Winpwn01.jpg
wauwie en iphonelinux is down dus mss ene major update op de site? :D

ArB 08-04-08 20:05

3 Bijlage(n)
plaatjes :D
Ik vind ze leuk

Amp. 08-04-08 20:14

hah ik was eerder! !!! :D
Maar idd die linux is <3 wannahav!

Michael 08-04-08 20:18

Als ze dat appletje gaan gebruiken ben ik bang dat Apple lastig gaat doen. Maar wel een leuk appletje

ArB 08-04-08 20:19

Ik verwacht een update ieder moment de site ligt eruit....

iScorpio 08-04-08 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 95445)
Als ze dat appletje gaan gebruiken ben ik bang dat Apple lastig gaat doen. Maar wel een leuk appletje

Dan had Apple toch al veel eerder moeilijk gedaan met zo'n tool (en alle andere, niet Apple tools).

Michael 08-04-08 20:21

De store is down en het is dinsdag. Dat betekend updates, vaak, en nieuwe producten bij Apple LOL :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

ControlSje 08-04-08 20:21

De site ligt er minimaal al 30 minuten uit...moet dus wel een grote update zijn ;)...

yingie 08-04-08 20:22

Heeft met copyright te maken. Unlocken is bijvoorbeeld in Nederland neit verboden dus daar kan Apple niets tegen doen. Ze kunnen echter wél iets doen aan copyright infringement;) Zoals ze ook met dat milieuvriendelijke logo van New York doen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.