iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

macfreaker 04-04-08 00:19

Je kan de installer in je Pwnage zetten voor je een custom firmware maakt. Door rechts te klikken en dan voor open package te kiezen en dan voor de fw versie te kiezen in resources en dan in core/applications kan je zelf toevoegen wat je wilt en dan terug maken en restoren. Er komt ook waarschijnlijk morgen een progje uit voor mac waarmee het iets minder omslachtig is.


frolix 04-04-08 00:33

probleempje,

kzit bij de iClarified-methode vast op stap 18 ... itunes geeft aan dat mn simkaart 'not supported' is. Iemand een idee hoe dit verder moet?

tx

Michael 04-04-08 00:35

Ja ik heb het inmiddels door

macfreaker 04-04-08 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frolix (Bericht 92853)
probleempje,kzit bij de iClarified-methode vast op stap 18 ... itunes geeft aan dat mn simkaart 'not supported' is. Iemand een idee hoe dit verder moet?tx

Das raar, heb ook volgens iclarified en het werkt bij mij. Heb je al eens gereboot ? Wat ik wel gedaan heb is mijn sim eruit gehaald en de at&t erin gestopt tijdens het restoren.

frolix 04-04-08 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 92856)
Das raar, heb ook volgens iclarified en het werkt bij mij. Heb je al eens gereboot ? Wat ik wel gedaan heb is mijn sim eruit gehaald en de at&t erin gestopt tijdens het restoren.

Reboot helpt niet ... AT&T sim vraagt voor activation van de account ... wat gedaan?

yingie 04-04-08 00:44

Je SIM-kaart kun je er gewoon in laten zitten, daar ligt het niet aan. Je moet je iPhone bij stap 18 in restore mode zetten zodat je in iTunes 'alt' + 'herstel' kunt doen en dan het gemodificeerde .ipsw-bestand kunt kiezen.

yingie 04-04-08 00:49

Overigens zit er op deze pagina van dit draadje een of ander plaatje dat het laden van de pagina enorm vertraagt, een of ander bestand dat iemand in zijn sig heeft ofzo... maar dat even terzijde

En hoppa, weg is het, haha

frolix 04-04-08 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 92861)
Je SIM-kaart kun je er gewoon in laten zitten, daar ligt het niet aan. Je moet je iPhone bij stap 18 in restore mode zetten zodat je in iTunes 'alt' + 'herstel' kunt doen en dan het gemodificeerde .ipsw-bestand kunt kiezen.

Hoe in restore mode zetten? ik kom niet toe aan het kiezen van het restoren van de firmware ... krijg het 'welcome to your new iPhone scherm om te activeren

yingie 04-04-08 00:59

Dat komt omdat je je AT&T-kaart erin hebt zitten. Je moet je iPhone tijdens het Pwn-proces in 'restore-mode' hebben staan: dan zie je het iTunes-logo en een stekkertje op je iPhone-scherm. Als het goed is was dat al vanaf het begin van het proces toen PwnageTool je iPhone ging 'pwnen'. Je iPhone even loskoppelen en uitzetten. Dan weer aankoppelen aan je Mac en de home-knop én Sleep-knop (bovenop) tegelijk ingedrukt houden tot je het Appeltje danwel het ananasje ziet: dan de Sleep-knop loslaten en de Home-knop nog even ingedrukt houden. Ik denk dat je dan de cartoon-versie van Steve Jobs op je iPhone-scherm ziet en dat betekent dat je iPhone in 'restore'-mode zit. iTunes zal nu je iPhone in 'restore'-mode herkennen en aangeven dat de software 'hersteld' moet worden... nu kun je 'alt' ingedrukt houden en op 'herstel' klikken en de aangepaste firmware .ipsw-bestand selecteren.

Merkie 04-04-08 01:06

Even een offtopic-vraagje voor de mensen die steeds heen en weer flashen; zijn jullie nu steeds ook al je gegevens kwijt? Is dat niet een beetje vervelend?

Michael 04-04-08 01:10

Grappig dat ssh gewoon werkt op 2.0 zonder het geinstalleerd te hebben
Stelt ook meteen de nederlandse taal in maar een nl keyboard is er dan weer niet
echt beta

Iedere keer als je restored of flashed ben je alles kwijt

frolix 04-04-08 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 92866)
Dat komt omdat je je AT&T-kaart erin hebt zitten. Je moet je iPhone tijdens het Pwn-proces in 'restore-mode' hebben staan: dan zie je het iTunes-logo en een stekkertje op je iPhone-scherm. Als het goed is was dat al vanaf het begin van het proces toen PwnageTool je iPhone ging 'pwnen'. Je iPhone even loskoppelen en uitzetten. Dan weer aankoppelen aan je Mac en de home-knop én Sleep-knop (bovenop) tegelijk ingedrukt houden tot je het Appeltje danwel het ananasje ziet: dan de Sleep-knop loslaten en de Home-knop nog even ingedrukt houden. Ik denk dat je dan de cartoon-versie van Steve Jobs op je iPhone-scherm ziet en dat betekent dat je iPhone in 'restore'-mode zit. iTunes zal nu je iPhone in 'restore'-mode herkennen en aangeven dat de software 'hersteld' moet worden... nu kun je 'alt' ingedrukt houden en op 'herstel' klikken en de aangepaste firmware .ipsw-bestand selecteren.

Tx!!

de Pwnage is voltooid ...BL 4.6 is back!

yingie 04-04-08 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 92871)
Even een offtopic-vraagje voor de mensen die steeds heen en weer flashen; zijn jullie nu steeds ook al je gegevens kwijt? Is dat niet een beetje vervelend?

Je moet er wat voor over hebben om nieuwe methoden te testen;) 'Tis nu even niet anders. Overigens zijn er al wat apps/mogelijkheden om back-ups te maken. Je kunt natuurlijk een reservekopie in iTunes bewaren, maar ook op iappcat.com je eigen repo maken en inmiddels heb je ook iBack-up en TimeCapsule.

yingie 04-04-08 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frolix (Bericht 92876)
Tx!!

de Pwnage is voltooid ...BL 4.6 is back!

:DMooi zo!

Michael 04-04-08 01:27

installer crasht op 2,0
Alle apps die ik er handmatig opzet crashen

yingie 04-04-08 01:41

Schiet lekker op dan, haha. Ik wacht maar lekker tot de officiële release:p

soCool 04-04-08 01:51

Hier gaan we dan
-edit: voltooid.

steffex 04-04-08 02:09

Geweldige tool! Betere methode en de applicatie is een stuk fijner voor de mensen met wat minder kennis (lees: je hebt minder knoppen om te klikken).

Ik had mijn OBT 1.1.3 UK geunlocked met ziphone. Nu Pwnage gebruikt en alles lijkt prima te werken. BL4.6 op 1.1.4 met Baseband 04.04.05_G.

Een nadeel aan pwnage is dat je al je apps weer moet installeren :P

macfreaker 04-04-08 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 92864)
Overigens zit er op deze pagina van dit draadje een of ander plaatje dat het laden van de pagina enorm vertraagt, een of ander bestand dat iemand in zijn sig heeft ofzo... maar dat even terzijde

Zal van mij geweest zijn , heb de afbeelding verwijderd.Sorry voor dit ongemak.

macfreaker 04-04-08 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 92886)
installer crasht op 2,0
Alle apps die ik er handmatig opzet crashen

Maar je kan wel bellen, smssen , enzo...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.