iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

frolix 04-04-08 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niels1981 (Bericht 93005)
moet ik bootneuter nu op mijn iphone laten of kan ie er weer af?

ik heb em dr af gezwierd met ssh (na neutering) ... heb wel een backup drvan, maar het is ook al via installer te installeren blijkbaar.

ykb1985 04-04-08 13:12

Ik volg deze discussie al enkele dagen met veel interesse. Ik heb destijds mijn iphone OTB 1.1.4 met iPlus 2.0b gebruiksklaar gemaakt en ben zeer tevreden. Zit nu dus op 3.9 FB BL en ik vraag mij af wat het nut zou zijn om Bootneuter te gebruiken om bijvoorbeeld naar 4.6 te gaan?

Wat betreft de custom firmware: klinkt allemaal erg interessant, maar ook daar zie ik het nut niet van in :p

Alvast bedankt voor de uitleg :)

Peter 04-04-08 13:16

1 Bijlage(n)
ben net helemaal opnieuw moeten beginnen omdat ik mijn oude reservekopie had teruggezet na het hele proces. ik kreeg toen steeds de foutmelding dat de iPhone de synchronisatie annuleert. Nu als nieuwe iPhone ingesteld en probleem is denk ik verholpen.

yingie 04-04-08 13:20

Het nut van bootloader 4.6 is dat je nu volledig up-to-date bent met bootloader 4.6 in combinatie met baseband 04.04.05_G. Voorheen, in jouw geval o.a., moest je bootloader voor die laatste baseband-versie terug naar bootloader 3.9 (normaal danwel FB).
Het nut van de custom firmware is relatief maar toch behoorlijk: wat er gebeurt is dat de standaard-frimware voor 1.1.4 gepatched wordt met een automatische jailbreak en unlock én een automatische flash naar de nieuwe bootloader 4.6.
Hét grote voordeel van Pwnage is dat je na het Pwnen van je iPhone alle nieuwe firmware-versie gewoon via iTunes kunt updaten. Je hoeft dus in principe geen nieuwe custom firmware meer te maken, slechts deze ene keer. Daarna is je iPhone jailbroken/unlocked maar denkt iTunes dat ie officieel via iTunes is geactiveerd:p Tenminste, dat is de bedoeling van onze vrienden van het DevTeam.

macfreaker 04-04-08 13:23

Je kan ook al verschillende applicaties in de customer firmware stoppen en na een restore hoef je deze niet meer te installeren.

ykb1985 04-04-08 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 93059)
Het nut van bootloader 4.6 is dat je nu volledig up-to-date bent met bootloader 4.6 in combinatie met baseband 04.04.05_G. Voorheen, in jouw geval o.a., moest je bootloader voor die laatste baseband-versie terug naar bootloader 3.9 (normaal danwel FB).
Het nut van de custom firmware is relatief maar toch behoorlijk: wat er gebeurt is dat de standaard-frimware voor 1.1.4 gepatched wordt met een automatische jailbreak en unlock én een automatische flash naar de nieuwe bootloader 4.6.
Hét grote voordeel van Pwnage is dat je na het Pwnen van je iPhone alle nieuwe firmware-versie gewoon via iTunes kunt updaten. Je hoeft dus in principe geen nieuwe custom firmware meer te maken, slechts deze ene keer. Daarna is je iPhone jailbroken/unlocked maar denkt iTunes dat ie officieel via iTunes is geactiveerd:p Tenminste, dat is de bedoeling van onze vrienden van het DevTeam.

Ok, klinkt allemaal goed. Eindelijk een duidelijke uitleg :D

Maar ik heb windows, dus custom firmware etc gaat voor mij nog niet op. Ik kan dus wel alvast Bootneuter via de installer downloaden en hem van 3.9 FB BL naar 4.6 zetten?

Als de windows versie uit is kan ik dus gewoon een custom firmware versie installeren zodat ik daarna gewoon alle updates via iTunes kan doen? Dan klinkt het allemaal wel een stuk aantrekkelijker :)

pcmarket 04-04-08 13:28

Als ik het goed begrijp zorgt Pwnage ervoor dat je gewoon kan upgraden zonder dat je toestel weer een jailbreak en unlock moet krijgen?

yingie 04-04-08 13:28

Ik verwacht dat de Windows-versie vandaag of van het weekend uitkomt, dus even geduld en je kunt alles in een keer doen.

yingie 04-04-08 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pcmarket (Bericht 93067)
Als ik het goed begrijp zorgt Pwnage ervoor dat je gewoon kan upgraden zonder dat je toestel weer een jailbreak en unlock moet krijgen?

Dat kopt, ja.

yingie 04-04-08 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 93063)
Je kan ook al verschillende applicaties in de customer firmware stoppen en na een restore hoef je deze niet meer te installeren.

Daar mag jij dan een mooie guide voor schrijven:) Geen idee hoe dat moet want dat kan niet automatisch in PwnageTool, toch?

macfreaker 04-04-08 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 93070)
Daar mag jij dan een mooie guide voor schrijven:) Geen idee hoe dat moet want dat kan niet automatisch in PwnageTool, toch?

Je kan dus gewoon de pakket inhoud openen en dan in contents/Resources/ je firmware uitkiezen en daarna in Core/Applications zet je de applicaties die je wilt en de volgende keer dat je pwned en restored staan deze erbij.
Voor FW2.0 lijkt het echter niet te werken.

http://img210.imageshack.us/img210/4...elding1ev7.png

yingie 04-04-08 13:46

Zit je dan in het .ipsw-bestand of maak je er dan eerst even een .zip-bestand van? Ik kan de pakketinhoud namelijk niet krijgen van het .ipsw-bestand.

yingie 04-04-08 13:47

Oeps, ik zie het al: je zit in PwnageTool:p

macfreaker 04-04-08 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 93079)
Zit je dan in het .ipsw-bestand of maak je er dan eerst even een .zip-bestand van? Ik kan de pakketinhoud namelijk niet krijgen van het .ipsw-bestand.

Sorry, vergeten bij te vermelden dat je het pakket inhoud opent van Pwnage.
Maar kan je ook niet toepassen bij applicaties die bij installatie een script uitvoeren omdat dit gedaan wordt door bvb de installer. Deze methode heb ik getest met een zelfgemaakt applicatie in jiggy en het stond op mijn iphone bij een restore.

Peter 04-04-08 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter (Bericht 93054)
ben net helemaal opnieuw moeten beginnen omdat ik mijn oude reservekopie had teruggezet na het hele proces. ik kreeg toen steeds de foutmelding dat de iPhone de synchronisatie annuleert. Nu als nieuwe iPhone ingesteld en probleem is denk ik verholpen.

toch nog steeds dit probleem...

macfreaker 04-04-08 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter (Bericht 93105)
toch nog steeds dit probleem...

En wanneer je eens synct zonder de email instellingen en deze leegamaken en dan opnieuw email aanvinken en syncen ! Geef dat een goed resultaat ?

ykb1985 04-04-08 14:21

Heb zojuist Bootneuter gedownload via installer repo. 4.6 aangevinkt, neuter aangezet, fakeblank uit, unlock aan. Flash!

Paar minuutjes wachten totdat het proces voltooid is. Dan zie je dat je nog even geen bereik hebt. Opnieuw opgestart en het werkt super! 2 streepjes meer ontvangst dan een half uur geleden (iPhone ligt op dezelfde plek). :D

Nu nog even wachten op de Pwnage Windows versie. Dan ga ik daar ook even mee aan de slag. Zolang ik maar niet van die rare Pwnage afbeeldingen overal krijg, lijkt dat me ook erg interessant :rolleyes:

Seven_of_Nine 04-04-08 14:32

Voor diegene die WEL de retro Apple BOOT logo willen en NIET de STEVE recovery image;

http://rapidshare.com/files/104789162/logo.zip.html

zet de 2 files uit de zip ( logo.img2 en recovery.img2 ) in de PwnageTool source zoals hier aangegeven:

1) find your PwnageTool.app
2) right click and click "Show package contents"
3) navigate to Contents/Resources/*firmware version you're going to use*
4) overwrite logo.img2 with the retro apple logo file (backup the original file if you want to)
5) overwrite recovery.img2 with the original connect-to-itunes logo file (backup the original file if you want to)
6) now create your custom firmware and make sure you check "Use DevTeam custom pictures"

EDIT:
ja deze info komt van hackint0sh:
How To: Get that Retro Apple boot logo that you want sooo badly - Hackint0sh
maar zo via de ZIP is het wel erg makkelijk bruikbaar voor ons!

Destiny 04-04-08 14:36

Voor de mensen die zijn of haar bootloader hebben geupgrade naar 4.6:
Je kunt Bootneuter gewoon weer verwijderen. Signaal blijf je houden.

macfreaker 04-04-08 14:42

Citaat:

ja deze info komt van hackint0sh:
How To: Get that Retro Apple boot logo that you want sooo badly - Hackint0sh
maar zo via de ZIP is het wel erg makkelijk bruikbaar voor ons!
Staat ook op dat er al een programmaatje in de maak is om deze in te zetten alsook andere veranderingen. Wordt het echt customize op die manier.Wordt eerstdaags vrijgegeven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:44.