iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

batalhador 07-04-08 07:49

ipodthouchfans beweerd dat winPwn gecancelled is:
I overheard this in the #ipodtouchfans IRC.

[18:13] cmw: winpwn video here: http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
[18:13] SkylarEC: I hate the word pwn
[18:13] cmw: guys click on it, tell me what you think of the interface
[18:13] bgizzle: u fool
[18:13] bgizzle: cmw
[18:13] cmw: yeah, the word pwn sucks. but the dev team guys chose it
[18:13] cmw: i think NerveGas chose it
[18:13] bgizzle: nice interface cmw
[18:14] SkylarEC: I told everyone on iptf I hate pwn
[18:14] SkylarEC: But I really like it
[18:14] cmw: Skylar, you refuse to add the word 'pwn' to your vocabulary
[18:14] bgizzle: i pwn
[18:14] SkylarEC: that was just for appearances
[18:14] cmw: Skylar you suck
[18:15] SkylarEC: HAHAHA
[18:15] SkylarEC: suck what? unwashed wang?
[18:15] cmw: i am the almighty cmw. i will not release winpwn if you say anything bad to me
[18:15] cmw: you suck my daughters cock.
[18:15] SkylarEC: cmw, piss off!
[18:15] cmw: oh wait. shit.
[18:15] SkylarEC: jerk
[18:15] cmw: Right then Skylar.
[18:15] SkylarEC: lol
[18:15] cmw: I am not releasing WinPwn
[18:16] SkylarEC: screw winpwn!

Michael 07-04-08 07:51

Dat is gewoon wat lol trappen meer niet

batalhador 07-04-08 07:53

Okey ik zag al dat hij op slot was en kon niet lezen geen account:P
Weet je nog wel een werkend filmpje van WinPwn?

pascalletje 07-04-08 07:59

Ik ben in ieder geval blij dat ik een mac mini heb gehaald afgelopen zaterdag :)

nikoc 07-04-08 08:13

Even een korte geschiedenisles:
- Eind december 2007 US iPhone 8 GB 1.1.2 FW en 4.6 BL OTB unlocked met stealthsim
- Eind maart 2008: xsim verschoof zo nu en dan met de gekende service errors tot gevolg, de iPhone softwarematig geupgrade naar 1.1.4 en unlocked met Ziphone (werkte perfect met uitzondering van het ontbreken van de Netwerk instellingen en dus ook geen Edge, VPN, etc. --> heb hier een aantal tips uitgeprobeerd zoals reset van network settings, verwijderen van bestanden, etc.)
- Begin april 2008: op men macbook pro pwnage gedownload en uitgeprobeerd en alles werkt feilloos!

Er is nu helemaal nix meer aan om een iPhone te unlocken, zelfs een hond kan het! Ik kijk met een zekere nostalgie terug naar december ;-)

Ben trouwens benieuwd naar de eerste Linux versie voor iPhone :P

Amp. 07-04-08 09:20

Ik wil eerst WinPwn!! :D
Dan kan ik mijn retroappeltje met mn naam eronder proberen te zetten :)

Geweldig! niet?

tommie 07-04-08 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mv3l (Bericht 94496)
Hej
Als alles nu goed werkt ,heeft het dan zin om te Pwnagen ?
Iphone 8 gb factory activated , original 113 /4.6 via ziphone naar 114 en Bootloader downgrade naar 3.9 . bellen via kpn
Ik wil wel graag terug naar 4.6 omdat hij zo van de OTB kwam maar nu werkt alles dus ??? goede raad is duur ?

gewoon de experimental repo toevoegen bij je installer, bootneuter installeren, alle opties aan behalve fakeblank en flashen maar!

succes, ik heb het ook gedaan: stukje cake!

StevenVW 07-04-08 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tommie (Bericht 94582)
gewoon de experimental repo toevoegen bij je installer, bootneuter installeren, alle opties aan behalve fakeblank en flashen maar!

succes, ik heb het ook gedaan: stukje cake!

Is er een wezenlijk verschil tussen deze methode en de echte pwnd-methode (via mac dan).

Als ik deze 31 paginas tellende thread goed begrepen heb (en ik heb hem echt gelezen), dan zou je vanaf dan gewoon updates kunnen doen via iTunes zonder dat je iPhone weer gelocked wordt.

Kan dit ook als je gewoon die bootneuter installeert en doet zoals tommie zegt?

yingie 07-04-08 11:31

Bootneuter is er vooral om je bootloader te switchen tussen 3.9 en 4.6. Het 'Pwn-t' niet je iPhone zoals PwnageTool dat doet en zorgt er dus ook niet voor, dat je zonder problemen met iTunes kunt updaten.

Thrace Grumble 07-04-08 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 94600)
Bootneuter is er vooral om je bootloader te switchen tussen 3.9 en 4.6. Het 'Pwn-t' niet je iPhone zoals PwnageTool dat doet en zorgt er dus ook niet voor, dat je zonder problemen met iTunes kunt updaten.

Je haalt me de woorden uit je mond :) Zelf zit ik trouwens nog te twijfelen of ik mn iPhone ga Pwnen: is het Pwnen te undo-en? Zal namelijk niet leuk zijn als Apple een manier vindt om alle gepwnde iPhones onbruikbaar te maken. Toch een twijfelpuntje vind ik.

StevenVW 07-04-08 11:41

Dan wacht ik nog even tot die pwnd-versie voor windows uitkomt.
De mac versie werkt toevallig niet op een G3 iMac met OSX10.4? Zo heb ik er nog eentje staan :)

Wat heeft het dan voor zin dat je 'unlock' aanzet in die bootneuter? Kan je dan niet gewoon 4.6 aanvinken en op flash drukken aangezien dat toch het enige is dat gedaan wordt?

yingie 07-04-08 11:58

@Grumble: in iTunes 'herstellen' naar een standaard .IPSW-bestand van Apple en je iPhone is weer un-Pwned.

@ Steven: je hoeft inderdaad alleen '4.6' activeren en op flash klikken, ja. Hij is al unlocked. Die unlock-functie staat bij Bootneuter altijd standaard aan, volgens mij omdat het in eerste instantie gekoppeld is aan het Pwn-proces. Zoiets, geloof ik. Volgens mij werkt het wel op 10.4, maar zeker weten doe ik dat niet. Zou je even kunnen checken op Modmyifone.com denk ik.

Maar check voor de zekerheid of je die unlock-functie niet aan moet houden. Meen ergens gelezen te hebben dat je alleen 'fakeblank' uit moet zetten, maar de rest aan. Ook als je Bootneuter stand-alone gebruikt.

erv 07-04-08 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thrace Grumble (Bericht 94603)
Je haalt me de woorden uit je mond :) Zelf zit ik trouwens nog te twijfelen of ik mn iPhone ga Pwnen: is het Pwnen te undo-en? Zal namelijk niet leuk zijn als Apple een manier vindt om alle gepwnde iPhones onbruikbaar te maken. Toch een twijfelpuntje vind ik.

ik dacht dat het hele idee juist was dat het alleen softwarematig gebeurde, en dat je iphone incl. bootloader en alles makkelijk te virginizen was?

mwagena 07-04-08 12:30

Hoe kan je zelf van die img2 files maken (dus een eigen bootloader plaatje:D)

ControlSje 07-04-08 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 94488)
Heb je wel iets anders gekocht, of overrichterzake naar huis gegaan?

Onverrichte zaken naar huis gegeaan, stond een te lange rij voor de kassa ;). Ik denk dat ik van de week nog eens terug ga....Wil mijn iPhone Pwnen.....En ik moet eerlijk zeggen, ik ben wel geintresseerd geraakt in Apple sinds ik mijn iPhone heb....

StevenVW 07-04-08 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 94612)
@ Steven: je hoeft inderdaad alleen '4.6' activeren en op flash klikken, ja. Hij is al unlocked. Die unlock-functie staat bij Bootneuter altijd standaard aan, volgens mij omdat het in eerste instantie gekoppeld is aan het Pwn-proces. Zoiets, geloof ik. Volgens mij werkt het wel op 10.4, maar zeker weten doe ik dat niet. Zou je even kunnen checken op Modmyifone.com denk ik.

OK heb ik gedaan, en nu heb ik geen ontvangst meer :confused:

Iemand een idee hoe ik hier uit geraak?? :confused:

Amp. 07-04-08 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwagena (Bericht 94633)
Hoe kan je zelf van die img2 files maken (dus een eigen bootloader plaatje:D)

Ik denk met photoshop of 1 of andere BMP/jpg to img2 converter ^^

Tijn1 07-04-08 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW (Bericht 94646)
OK heb ik gedaan, en nu heb ik geen ontvangst meer :confused:

Iemand een idee hoe ik hier uit geraak?? :confused:

uit en aan zetten of ff in flightmodus, dan komt het weer terug

Undertaxxx 07-04-08 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW (Bericht 94646)
OK heb ik gedaan, en nu heb ik geen ontvangst meer :confused:

Iemand een idee hoe ik hier uit geraak?? :confused:

Rustig aan, komt automatisch terug na enkele seconden. Eenmaal je signaal terug is even herstarten voor de sound bug.

yingie 07-04-08 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 94652)
Ik denk met photoshop of 1 of andere BMP/jpg to img2 converter ^^

Die plaatjes zijn met een of andere codering gemaakt, zijn geen regulier beeldbestanden. Las ik ergens op de site van Dev Team. Dus zijn niet met Photoshop te bewerken of te maken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.