iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

Undertaxxx 11-04-08 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 96802)
Windows zul je bedoelen????

Was al lachend bedoelt hé :D

chaser2600 11-04-08 17:01

Hmm, als ik het goed begrijp...
Zou ik theoretisch de content van mijn huidige iPhone firmware (dus met alle software, instellingen etc.) kunnen kopiëren via telnet (ssh) en in een .ipsw firmware file kunnen plakken om zo een compleet geconfigureerde iPhone te krijgen na een restore ?

Michael 11-04-08 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 96801)
Ik heb nog effe een vraagje. Als je via Cyberduck SSHt naar je iPhone kun je de bestanden chmodden naar 777 of 775. Maar hoe doe je dat op je laptop ?
Je kunt wel appaltje+I doen, maar dan kun je niet 777 of 775 invoeren. Je kunt alleen lezen, lezen/schrijven en geen toegang selecteren. Ook komen de namen, zoals gebruiker, admin e.d. niet overeen met de namen die er staan als je appeltje+i doet via cyberduck......

iemand die mij dit kan uitleggen ?

Met terminal naar de applicatie gaan en dan chmod +x

Destiny 11-04-08 21:30

Kan dat niet makkelijker ? Met een progje ofzo ?
En worden die rechten dan ook geinstalleerd op de iPhone ? Of maakt hij bij het installeren van de software andere rechten aan ?

Michael 11-04-08 21:44

Nee er is geen progje voor Gewoon zo doen

Destiny 11-04-08 21:51

Ok. Ik gooi ook meteen al die taal mappen eraf. en zet er NL op. Vraag me af welke taal hij pakt als hij opstart :p. Zul je zien dat hij engels wilt pakken. Dan krijg je van die rare teksten.

En als ik nou Launcher.app in de applications map sleep. Moet ik dan ergens bij de installatie scripts van PWNage nog iets veranderen ? Of installeert hij Launcher dan gewoon goed ?

Tijn1 12-04-08 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ezra (Bericht 96704)

Voor de mensen die het niet stiekem hebben geprobeerd het is gewoon ILiberty niet meer, niet minder

Destiny 12-04-08 04:31

Nou krijg ik elke keer error 1 als ik wil restoren met mijn custom custom firmware :p

Wat ik heb gedaan:
Ik heb eerst met PWNage tool mijn iPhone gepwnd. Dat is goed gelukt.
Daarna heb ik de 1.1.4 gepwned met alleen activeren.
Daarna heb ik de ipsw hernoemt naar .zip en uitgepakt op mijn bureaublad.
Daarna dmg file 022-3894-4 gemount en de bestanden gesleept naar een map op mijn bureaublad.
Daarna bestanden aangepast.
Daarna weer een DMG file gemaakt d.m.v. Disk Utility.
Daarna terug gezet in die map en nog effe gecheckt dat hij mount, dat deed hij dus.
Daarna de map gecomprimeerd naar .zip.
Daarna hernoemt naar .ipsw.

En nu krijg ik steeds error 1 in iTunes :( Weet iemand waar dit aan ligt.

macfreaker 12-04-08 07:49

Als je zou zeggen welke error, kunnen we misschien helpen.

Destiny 12-04-08 08:16

2 keer vermeld. Error (1)

ButcherJF 12-04-08 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 97006)
Als je zou zeggen welke error, kunnen we misschien helpen.

Zeker Safari? ;) In IE staat er dat ie error 1 heeft. Daar waren der meer van, heb dat hier vaker voorbij zien komen. O.a. bij de 1.2/2.0 firmware. Ook elders wordt dit besproken, en hier staat de (een?) mogelijke oorzaak. Succes.....

@Destiny: tegelijk......

Destiny 12-04-08 08:19

Weet wel zeker dat het aan mijn aangepaste firmware ligt. Want als ik herstel met mijn custom firmware krijg ik error (1). Als ik daarna meteen herstel met een originele of custom firmware van PWNage tool dan krijg ik geen error.

Zijn er hier misschien mensen die op dezelfde manier een custom firmware hebben gemaakt en die wel werkt ?

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het aan het 022-3894-4 bestand ligt. Want als ik de 022-3894-4 van de pwnage custom firmware kopier naar mijn map, dan restored hij wel. Dus ik doe iets verkeerd bij het maken van een .DMG van een map. Want je moet namelijk al die bestanden eerst kopieren naar een map op je hardeschijf omdat je niet direct de bestanden in een dmg kan aanpassen :(

Kersentaart 12-04-08 10:53

Komt vandaag nou WinPwn uit?

mcenet 12-04-08 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kersentaart (Bericht 97056)
Komt vandaag nou WinPwn uit?


dat weet niemand dus ! Duurt wel erg lang vind ik

update 8/4
Release will hopefully be very soon. I will post an exact time when i'm 100% sure

Michael 12-04-08 11:13

Nee als de ene bug is opgelost schijnt er weer een andere te zijn. Op zijn vroegst volgende week pas. Bron irc kanaal winpwn.
Volgens mij naait hij iedereen En daar op dat irc kanaal wordt iedereen ook sceptisch. En dat vindt meneer cmw niet leuk dus even wachten tot hij weer gaat gillen dat hij het niet uitbrengt

croiman 12-04-08 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 96990)
Voor de mensen die het niet stiekem hebben geprobeerd het is gewoon ILiberty niet meer, niet minder

da is een of andere grap die ze hebben uitgehaald, de screenshots zou t moeten zijn en geen liberty

switcher 12-04-08 11:47

Bugs!! lol echt windows
blij dat ik een Mac heb:D

Stiruam 12-04-08 11:51

Erg zinvolle post :p Alsof mac's geen bugs hebben... Riiight :p Gaan we weer :p

However vin ik het nu wel teleurstellend lang duren... Als ie eerder was geweest had ie vast een hoop donaties gekregen... Nu zullen veel mensen niet meer doneren denk ik... Jammer voor em :p

Greetz, Stiruam

Bomans 12-04-08 11:58

... of juist wel gaan doneren om de zaken een beetje te laten vooruit gaan ...

AcidDeath 12-04-08 12:18

Pff, hoop toch dat ie snel uitkomt (binnen 24u). Morgen om 14u heb ik mn iPhone, en dan zou ik die toch graag kunnen unlocken met winpwn!
Nuja, imho is het beter een applicatie zonder bugs te releasen en er iets meer tijd in steken dan hem met enkele bugs te releasen...

Sill, my fingers are crossed


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.