iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

pwain 27-06-08 22:11

Wat ik nog niet zo goed begrijp met de PwnageTool is het volgende. Als ik kijk naar de guide van modmyifone dan moet je eerst je iPhone pwned'en. (PwnageTool OSX Usage Guide PWN It - ModMyiFone - Wiki)

Maar ik dacht dat het idee van de PwnageTool was om je eigen custom firmware te maken, niet? M.a.w. Kan ik op mijn Apple computer een custom firmware maken dan naar iemand anders gaan en deze custom firmware gewoon via iTunes in zijn iPhone plaatsen?

bluevoice 27-06-08 22:17

Jawel, maar het werkt alleen als je iPhone eerst gePWNED is. De iPhone moet namelijk gejailbreaked zijn om custom firmware op te kunnen installeren.

pwain 27-06-08 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 132062)
Jawel, maar het werkt alleen als je iPhone eerst gePWNED is. De iPhone moet namelijk gejailbreaked zijn om custom firmware op te kunnen installeren.

Ah...dat maakt het al iets duidelijker. Maakt het nu verschil uit dat ik al een custom firmware maak met de Mac versie van de PwnageTool en nadien met de Windows versie hiervan de iPhone gaat gePWNED worden om dan vervolgens met iTunes de custom firmware erop te zetten?

bluevoice 27-06-08 22:23

Lijkt me niet, custom firmware is custom firmware toch (mac of win)?

pwain 27-06-08 22:24

Thanks bluevoice...ik weet weer wat te doen ;)

macfreaker 28-06-08 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pwain (Bericht 132063)
Ah...dat maakt het al iets duidelijker. Maakt het nu verschil uit dat ik al een custom firmware maak met de Mac versie van de PwnageTool en nadien met de Windows versie hiervan de iPhone gaat gePWNED worden om dan vervolgens met iTunes de custom firmware erop te zetten?

Ik heb ooit mijn iphone eens gepnwed op mijn mac en dan op het werk een custom firmware aangemaakt en die erop gezet en dat werkte langs geen kanten. Daarna met winpwn gepwned en dezelfde customfirmware erop en geen probs. Dus moet er toch iets zijn dat verschillend is. :D

yingie 28-06-08 12:15

Makkelijkste is gewoon de handleiding te volgen in de 'handleidingen-wiki', dan is er niks aan de hand: pwnen en daarna de custom firmware maken in één sessie.;)

RobL 07-07-08 22:40

Laat ik beginnen met mij te verontschuldigen, want waarschijnlijk staat de oplossing al ergens op het forum, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een iphone USA 8Gb 1.1.2 met volgens mij BL 4.6. Deze heb ik al een half jaartje. zelf gejailbreakt met hardware unlock (Hypersim). De Hypersim gaf steeds meer problemen (No sim) totdat hij er 1,5 week geleden helemaal niet meer deed.
Heb inmiddels een nieuwe sim (T-Mobile), maar wil nu softwarematig unlocken.
Nu lijkt me pwnage tool de beste oplossing op dit moment als ik zo het forum lees, maar kan niet terugvinden hoe ik vanuit mijn situatie weer naar een werkende iphone kom.
hij is dus al gejailbreaked, kan ik hem enkel unlocken met pwnage, of moet ik eerst restore 1.2 erop zetten of 1.4? via intunes? of kan ik hem zo aansluiten en 1.4 downloaden en deze pwnen? Ik ben bang dat ik de verkeerde weg kies en zit niet te wachten op een brick.. Alvast bedankt voor jullie hulp

ArB 07-07-08 22:42

je moet eerst upgraden naar 1.1.4
daarna kun je gewoon de handleiding op dit forum volgen. :)

Michael 07-07-08 22:43

Restoren naar 114 en dan pwnen Custom fw maken met pwnage tool en dan daarmee restoren BootNeuter zijn werk laten doen en klaar ben je

pcmarket 07-07-08 22:46

Even een restore doen in itunes dan heb je meteen oon de firmware 1.1.4 daarna gewoon een unlock kiezen pwnage of ziphone.

Michael 07-07-08 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pcmarket (Bericht 135914)
Even een restore doen in itunes dan heb je meteen oon de firmware 1.1.4 daarna gewoon een unlock kiezen pwnage of ziphone.

Geen ziphone svp Dat is vragen om problemen

RobL 07-07-08 22:50

Ik las ergens dat je een gehackte iphone niet met itunes moet restoren omdat je dan een brick kan overhouden... maar ik moet dus wel via itunes de officiele 1.4 versie erop zetten en dan opnieuw jailbreaken en unlocken met pwnage

Michael 07-07-08 22:52

Je kan altijd restoren ook is je iphone gehacked. Daarna pwnage gebruiken

pcmarket 07-07-08 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 135916)
Geen ziphone svp Dat is vragen om problemen

Ik heb met ziphone nog nooit problemen ondervonden. Werkt schitterend.

RobL 07-07-08 22:55

Mooi, dat ga ik proberen, ontzettend bedankt voor de snelle reacties.

ArB 07-07-08 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pcmarket (Bericht 135921)
Ik heb met ziphone nog nooit problemen ondervonden. Werkt schitterend.

Alle unlocking programma's hebben een kans dat het fout gaat, alleen gaat het gemiddeld met ziphone meer fout. En dan ook goed fout als in een brick.
Is gewoon een waarschuwing meer niet.

yingie 07-07-08 22:58

Yup, ik heb ook nooit problemen gehad met Ziphone, maar toch is het beter om Ziphone niet te gebruiken. Het aantal mensen dat wél problemen ermee heeft gehad is te groot om onnodig risico te lopen.

En voor RobL: als je je iPhone in iTunes restored is je iPhone daarna geen 'brick', maar zul je 'm opnieuw moeten jailbreaken en unlocken. Beiden doe je tegenwoordig het makkelijkste met Pwnage.

RobL 07-07-08 23:38

Hartstikke bedankt allemaal, ga direct aan de slag

RobL 08-07-08 00:14

Help, Heb de iphone in restore mode gebracht, itunes gestart, 1.1.4 aangewezen en herstel aangeklikt.... Itunes geeft aan "iPhone op herstel voorbereiden", al 10 minuten, maar de voortgangsbalk staat stil en itunes reageert niet meer... Kan ik hem geforceerd stoppen of is mijn iphone dan om zeep????


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:37.