//

2 x iTunes met 1 iPhone...

2 x iTunes met 1 iPhone... discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Olla,... ik zal niet de enige zijn met een bureaucomputer en een laptop. Nou sync ik m'N iPhone met m'n MacBook Pro... maar al m'n ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-09-07, 22:40
Maikel Maikel is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard 2 x iTunes met 1 iPhone...

Olla,... ik zal niet de enige zijn met een bureaucomputer en een laptop. Nou sync ik m'N iPhone met m'n MacBook Pro... maar al m'n muziek staat op een externe harde schijf die aan de iMac zit. (de bureaucomp.)


Iemand een idee hoe ik makkelijk kan switchen van de ene naar de andere...?

En het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je de iPhone voor synchronisatie tussen de 2 machines kan gebruiken.

(scheelt weer een .mac account ;-)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-09-07, 23:18
Lucas Lucas is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Bilzen - België
Berichten: 138
Stuur een bericht via MSN naar Lucas
Standaard

Gaat dit niet?
Ze hebben beide toch het zelfde bestandssysteem (NTFS/...)?
  #3  
Oud 19-09-07, 23:29
rikkie123 rikkie123 is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 153
Standaard

je kan wel muziek syncen met swaptunes op 2 computers....
  #4  
Oud 20-09-07, 02:00
Jurian's schermafbeelding
Jurian Jurian is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Alblasserdam
Berichten: 151
Thumbs up

volgens mij best handig dat swaptunes. ik denk dat ik dat ook maar ff regel voor alvast
__________________
UPDATE: hij staat in de ladert!
  #5  
Oud 20-09-07, 14:35
Rog's schermafbeelding
Rog Rog is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hendrik Ido Papendordt
Berichten: 26
Standaard

Volgens mij kan je 2 systemen wel laten synchroniseren met elkaar, maar een iphone (werkt denk ik t zelfde als ipod) kan maar met 1 systeem gesynchroniseerd worden.
  #6  
Oud 20-09-07, 14:46
Maikel Maikel is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard

gisteren geprobeerd met swaptunes... maar weinig succces.

heeft iemand dit al geprobeerd op een mac?
  #7  
Oud 03-10-07, 13:36
Laurav Laurav is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 4
Standaard Agenda synchroniseren

Goedemiddag,

Sinds anderhalve week in het bezit van een iPhone (8GB USA) en ben er helemaal happy mee. Ideaal voor mijn werk is het synchroniseren van mijn Microsoft Outlook agenda. Ik had dit thuis gecheckt en het werkte

Maar op het werk deed het het niet, terwijl het bij een vriend van mij (zelfde werk) wel werkte Vandaag even de helpfunctie van iTunes, en vond daar wat over synchroniseren van de iPod.


Contact- en agendagegevens met een iPod synchroniseren


Als u uw contactgegevens hebt opgeslagen in Microsoft Outlook Express of Microsoft Outlook 2003 of hoger, kunt u deze gegevens met uw iPod, iPod nano of iPod mini synchroniseren. Als u in Microsoft Outlook 2003 of hoger uw agenda bijhoudt, kunt u ook de agendagegevens synchroniseren.
U kunt contactgegevens van slechts één computer met de iPod synchroniseren.

Contact- en agendagegevens synchroniseren
  1. Sluit de iPod aan op de computer.
  2. Wanneer het pictogram van de iPod wordt weergegeven in iTunes, selecteert u de speler en klikt u op de tab 'Adressen'.
  3. Selecteer 'Synchroniseren' en kies de gewenste opties.
De contact- en agendagegevens worden automatisch bijgewerkt op de iPod wanneer u deze aansluit op de computer of als u 'Bestand' > 'iPod synchroniseren' kiest.


Ik vrees dus nu dat dit ook zo voor de iPhone geldt, die ik al heb gesynchroniseerd met mijn Microsoft Outlook thuis (waar ik geen agenda in bijhoudt). Weet iemand hoe en of ik deze ene computer kan instellen of dit kan resetten ofzo?

Oh ja, ik gebruik de XP versie van MS. En ik wil mijn foto's en muziek gewoon via mijn pc thuis doen. Dat is ook weer zo handig Maar dat moet volgens mij kunnen, omdat je per tabblad kan aangeven wat je wilt synchroniseren. En ik heb thuis foto's en muziek gesynchroniseerd en kan dat even goed op het werk ook. Dus dat lijkt me geen probleem!

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Laurav; 03-10-07 om 13:52.
  #8  
Oud 03-10-07, 15:51
Kees's schermafbeelding
Kees Kees is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 35
Standaard

Volgens mij kun je dit bereiken door SwapTunes te installeren op jouw iPhone. Volgens de product beschrijving kun je dan met 2 bibliotheken werken en dus met 2 machines syncen.

SwapTunes kun je installeren via InstallerApp.
  #9  
Oud 03-10-07, 16:15
Laurav Laurav is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 4
Standaard

Hmm, daar moet ik me dan maar eens in verdiepen, ben daar nog niet zo in thuis. Heb hem door iemand anders laten kraken en zelf niet geinstalleerd

In ieder geval bedankt; ga kijken of ik daar mee verder kom. En andere tips zijn uiteraard altijd welkom!
  #10  
Oud 03-10-07, 21:04
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Laurav,
Swaptunes installeren is niet zo moeilijk en kun je vast, als je deze stappen volgt:
1) Ga naar cre.ations.net - Creation: iBrickr: Easy iPhone ringtone / app management for Windows ,scroll wat naar beneden en kies voor Download van de 0.8 versie van iBrickr.
2) Sluit je iPhone met de USB kabel aan op je pc. Als iTunes opstart dan sluit je die af.
3) Start het programma iBrickr door op iBrickr.exe te dubbelklikken.
4) Volg de instructies die iBrickr je geeft.
5) Wanneer iBrickr klaar is, klik je op je pc in iBrickr op "Applications". Ibrickr zal nu nog enkele instructies geven, volg deze op.
6) Klik nu in iBrickr op "Browse Applications". Je krijgt nu een lijst met beschikbare applicaties die je op je iPhone kan installeren. Zoek in de lijst naar de applicatie "Installer v2.63". Dubbelklik op deze applicatie en iBrickr zal deze op je iPhone zetten. Wanneer je je iPhone hoort piepen dan is deze herstart en staat installer er op.
7) Je kan je iPhone nu loskoppelen en iBrickr sluiten.
8) Op je iPhone zie je nu een extra icoon (die van de applicatie "installer")
9) Druk op het icoon om installer op te starten, je zien nu een lijst met applicaties op je iPhone.
10) Installeer (kiezen, en daarna op "install" drukken) nu de volgende applicaties (in deze volgorde): Community Sources en BSD Subsytem en tenslotte de door jou gewenste applicatie Swaptunes.
11) Herstart je iPhone. Nu staat de applicatie Swaptunes op je iPhone, herkenbaar aan de nieuwe icoon. Probeer nu maar eens of het werkt; druk op iTunes als je met de computer op de zaak wil syncen, en druk nogmaals voor je thuis pc..

Succes!!

Freek
  #11  
Oud 04-10-07, 16:17
Laurav Laurav is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 4
Standaard

Hi Freek,

Dat zou kunnen, waar het niet dat mijn 'kraker' (een vriend) mijn iphone op dicht heeft gezet wat betreft installeren (kennelijk was ie bang dat ik als blondje zijn werk zou verpesten ). Dus daar moet ik van de week maar langs...

Maar: ik hoef hem thuis in de toekomst niet te synchroniseren, ik wil hem alleen op het werk ssynchroniseren (voor wat betreft agenda, en dat is ook de enige waarbij het een probleem is). Ik moet dat toch ergens kunnen resetten. Heb thuis al dat synchroniseer-vinkje bij agenda/contactpersonen uitgezet, maar dat helpt niets.

Groetjes
  #12  
Oud 10-10-07, 22:56
Laurav Laurav is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 4
Standaard

Door omstandigheden is het nog niet gelukt SwapTunes bij me te installeren. Maar die vriend heeft het wel even bij zichzelf gedaan, maar kan dus zelf niet op twee pc's zijn agenda synchroniseren.

Moet je nog op iets bijzonders klikken, als ik dus bij de 2e computer mijn iphone connect en Itunes open?
  #13  
Oud 14-10-07, 15:42
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

wel knappe kraker heb je dan hoor.. niet kunnen installeren?
maar probeer het eens gewoon op je werk en kijk of hij die adressen pakt of niet? als je thuis geen adresboek hebt zou dat toch moeten werken? ik heb thuis niet eens een kalender dus dat vak is helemaal grijs.. dan neem ik dus aan dat de jouwe da thuis ook is en op het werk hij jet wel doet.. naja dan dus op je werk die sync vinken?
of misschien ben ik gek, ik vind dit hele "je mag maar op ene computer syncen" wel ongeloveloze apple bull hoor trouwens!
  #14  
Oud 31-07-08, 14:03
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Oud topic, deze gaat op slot.
Aangezien dit onderwerp is verouderd en niet meer relevant is.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes kan geen verbinding maken met Itunes store bosskov iTunes 10 07-09-11 23:22
iPhone problemen met iTunes wayno iTunes 0 11-01-11 22:43
iTunes sync, probleem met iCal en Contactgegevens na overschrijvene iTunes-map hoeboe iTunes 0 20-07-10 14:23
Mac OS X: Applicaties met Itunes 8 op je iphone soulphonic iTunes 3 13-03-10 21:30
Mac OS X: Probleem met itunes 8.01 en Iphone 3G koen_dr iTunes 6 11-10-08 12:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.