iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Helaas opgelicht (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/11076-helaas-opgelicht.html)

Fresh 12-04-08 00:32

Helaas opgelicht
 
Omdat ik het graag een beetje discreet wil houden laat ik jullie hier in het besloten gedeelte weten dat ik ben opgelicht voor flink wat geld voor 3 iPhones.
Ze werden betaald met zeer echt lijkend geld; vals dus.
Ik heb inmiddels aangifte bij de politie gedaan en de valse biljetten ingeleverd.
Mijn eigen zoekacties hebben uitgewezen dat "mijn" iPhones op dit moment aangeboden worden op Marktplaats (advertenties gevonden middels het 06 nummer dat gebruikt werd).
Het lijkt erop dat de politie mijn iPhones offert om de bende achter de valsemunterij in alle rust in kaart te brengen. Mochten deze mensen gepakt worden, dan maak ik nog kans mijn geld terug te krijgen. Op een of andere manier heb ik daar ook wel begrip voor. Valsemunterij is een heel zwaar vergrijp.
Zuur is het wel om je spullen op Marktplaats te koop te zien staan, ik heb zelfs de serienummers van de iPhones nog bij de hand...
Dit is ook een beetje de reden dat ik op dit moment een beetje stil ben op het forum, e.e.a. heeft me erg aangegrepen.

ArB 12-04-08 08:57

:eek: Zo dat is wel heel ***** zeg.
Als de politie ze op het spoor is, kun je in ieder geval de iphone's terugkrijgen mits ze daar zelf afstand van nemen. Ik hoop dat ze gepakt worden.

Michael 12-04-08 09:30

Oh Fresh da's lullig. Ik hoop inderdaad dat ze gasten gauw pakken en dat je weer schadeloos gesteld wordt.

Fresh 13-04-08 01:10

Ik ben vandaag met knikkende knieen excuses gaan aanbieden bij de winkel die het valse geld ontdekte. Saying that that was SO not me!

Inmiddels heb ik ook een goede (DNB goedgekeurde) vals geld detector aangeschaft:
geldtelmachine - valsgelddetector - muntenteller - kassalade

Fresh 16-04-08 15:49

M'n detector heeft zojuist zijn vuurdoop gehad. Ik was wel zenuwachtig na die oplichterij.

Nikooos 16-04-08 16:30

stond ook een heel stuk over in het AD vandaag zag ik.

Fresh 16-04-08 16:34

Waarover precies? Staat het artikel ook online?

Nikooos 16-04-08 17:10

over vals geld werd er gesproken. Ben er verder niet echt diep in gedoken.
Ik zit te zoeken maar ik kan het zo snel even niet vinden.

edit: Klein stukje hier AD.nl - Drechtsteden - 24 valse 50-eurobiljetten ontdekt Maar niet echt veel info, in de krant stond meer.

iCulture 16-04-08 17:13

Het moet gek zijn, maar volgens mij is dit precies dezelfde partij waar Fresh het slachtoffer van is geworden :mad: Die zijn dus op veel grotere schaal bezig!

Grample 16-04-08 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 99505)
Het moet gek zijn, maar volgens mij is dit precies dezelfde partij waar Fresh het slachtoffer van is geworden :mad: Die zijn dus op veel grotere schaal bezig!

En das maar goed ook (klinkt gek) want dat houdt in dat politie echt werk van gaat maken.

Nikooos 16-04-08 17:34

inderdaad.. hopen dat er voor jou ook wat gedaan kan worden!

Michael 16-04-08 17:48

Ja dat moeten we maar hopen.

Fresh 16-04-08 17:52

Ik heb al twee andere medeslachtoffers van (vermoedelijk) dezelfde oplichter gevonden.

Een goed detectieapparaat lijkt veel te kosten, maar als je ziet wat je kunt kwijtraken valt het allemaal wel mee.

Fresh 16-04-08 17:58

En jij Nico?
Kan ik je een 16GB aanbieden tegen een hele speciale prijs voor jou? Ook een zuur verhaal, hoor...

Fresh 23-04-08 22:37

Tsjonge, de lijst met opgelichte personen wordt steeds langer! We zijn nu al met zeven man! Bijna allemaal lid van iphoneclub. Het wordt echt tijd dat de politie actie gaat ondernemen. Helaas verneem ik maar bitterweinig van de politie.

Nikooos 23-04-08 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 99548)
En jij Nico?
Kan ik je een 16GB aanbieden tegen een hele speciale prijs voor jou? Ook een zuur verhaal, hoor...

Ik zie dit nu pas. Bedankt voor je aanbod, maar Armen had ook zo'n aanbod voor me :)

Nikooos 23-04-08 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 103358)
Tsjonge, de lijst met opgelichte personen wordt steeds langer! We zijn nu al met zeven man! Bijna allemaal lid van iphoneclub. Het wordt echt tijd dat de politie actie gaat ondernemen. Helaas verneem ik maar bitterweinig van de politie.

Toch bizar dat de politie juist aan dit soort dingen zo weinig aandacht besteed. Ze hebben al zo'n slecht imago bij de gemiddelde burger. Dit zou hun imago juist wat op kunnen vijzelen :mad:

Fresh 25-04-08 02:45

Tsja, ik speel alle informatie die binnenkomt door en heb ook om feedback gevraagd, maar helaas...

Fresh 30-04-08 13:07

Het is toch om knettergek van te worden? Weer een slachtoffer...

Marktplaats.nl > iPhone 16gb-8gb (waarschuwing alle iphone (ver)kopers !!) - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Overige Merken

Ik heb de politie al enkele keren om feedback gevraagd, maar ik hoor echt he-le-maal niets!

Voor het geval de advertentie verwijderd wordt, hier de tekst:

"BESTE VERKOPERS EN OF KOPERS VAN iPHONES,

PAS OP VOOR VALSE EUROBILJETTEN.
ER KOOPT/VERKOOPT EEN LICHT GETINTE SURINAAMSE JONGEMAN IPHONES OP MARKTPLAATS EN HIJ BETAALD DE IPHONES OP MARKTPLAATS MET VALSE EUROBILJETTEN.

HIJ SPREEKT ABN, MET EEN LICHT SURINAAMS ACCENT, IS BELEEFD EN NOEMT ZICH IN SOMMIGE GEVALLEN NIGEL.
DEZE JONGEMAN ZEGT DAT HIJ UIT DE BUURT VAN UTRECHT KOMT, MAAR VOLGENS MIJ KOMT HIJ UIT AMSTERDAM OF AMSTELVEEN.
SPREEKT MEESTAL AF BIJ SCHEMER OF WANNEER HET AL DONKER IS.

HIJ BETAALD MET NIEUWE VALSE 50 of 100EURO BILJETTEN OM JE DAARNA HEEL BELEEFD DE HAND TE SCHUDDEN EN JE MET EEN GROTE FINANCIELE STROP ACHTER TE LATEN.

DE BILJETTEN ZIJN BIJNA NIET VAN ECHT TE ONDERSCHEIDEN !!!!!!!!
JE KUNT ZE HERKENNEN DOOR MET JE VINGERS OVER DE EUROPESE VLAG TE STRIJKEN.....
JE VOELT DAN GEEN RELIEF.....
ALS JE MEERDERE BILJETTEN ONTVANGT LET DAN OP OF DE SERIENUMMERS NIET GELIJK ZIJN.


DIT ZIJN BEPAALDE PUNTEN WAAR JE ALS VERKOPER OP MOET LETTEN:

EEN EERLIJKE KOPER PARKEERT ZIJN AUTO ALTIJD VOOR DE DEUR, EN NIET EEN BLOK VERDER.
DIT DOET HIJ WAARSCHIJNLIJK OM ZIJN KENTEKEN TE VERBERGEN.
HIJ WIL GESEALDE DOOSJES ( MAKKELIJKER DOOR TE VERKOPEN) LIEFST MEERDERE........

HIJ VERKOOPT DE IPHONES DAARNA WEER DOOR OP MARKTPLAATS, DUS MET EEN ADVERTENTIE VAN DE GESTOLEN SERIENUMMERS, ZAL HIJ ZE MISSCHIEN MOEILIJKER VERDER KUNNEN VERKOPEN AAN OPLETTENDE KOPERS.


ADVIES: NOTEER JE SERIENUMMERS VAN DE TELEFOONS/KIJK GOED NAAR DE AUTO VAN JE KOPER, NOTEER DESNOODS HET KENTEKEN, EN LEG HET DE KOPER UIT WAAROM JE DIT DOET.
MEESTAL HEBBEN ZE HIER WEL BEGRIP VOOR..........

DEZE JONGEMAN SCHIJNT AL MEERDERE MENSEN TE HEBBEN GEDUPEERD
ZOEK ANDERS MAAR OP MARKTPLAATS OP "VALS GELD"


OPLETTEN DUS !!!..............................(Hij zal zijn naam nu wel veranderen)

ZORG ERVOOR DAT JIJ NIET DE VOLGENDE BENT !!!!!!!"

ArB 30-04-08 14:22

Heb je wel de toezegging dat zodra ze inbeslag zijn genomen dat je ze terugkrijgt ? Of zijn ze al doorverkocht denk je ?

Fresh 01-05-08 14:42

Die iPhones kan ik wel vergeten, die zijn al verkocht...
Met dank aan de politie.
Ze stonden te koop op Marktplaats, die advertenties heb ik allemaal doorgegeven aan de politie.
Daarna wilden ze serienummers hebben, ook die heb ik gegeven.
Vervolgens heeft de politie niets gedaan en zijn er nog meer mensen opgelicht door dezelfde persoon. Bedankt maar weer.
Tijd voor Tros Opgelicht misschien?

Nikooos 05-05-08 11:33

Wat een stel lamlullen ook daar bij de politie :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.