iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   200 euro voor 16gb, klinkt te mooi om waar te zijn (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/11625-200-euro-voor-16gb-klinkt-mooi-om-waar-zijn.html)

borgqueenx 20-04-08 20:10

200 euro voor 16gb, klinkt te mooi om waar te zijn
 
Ik ben geen held in engels, maar dit klinkt toch aardig vertrouwd:
Iemand heeft een iphone 16gb voor 200 euro aangeboden, ik heb gereageert dat het te mooi klinkt om waar te zijn, en hoe ik hem kon vertrouwen, ik kreeg dit terug:
Citaat:

Hello, About the shipping i can tell you that i am using TNT Express. The shipping
process is not taking more than 48 hours. Also i offer a return POLICY of 15 days
with a total refund if you are not satisfaid. Also i offer insurance for all my
shippments so if something happens with the package you will get this full insurance
(phones value + shipping charges). We ship all packages having written on them
"display unit, no comercial value" or as a gift so you don't have to pay any
additional taxes like customs or dutys. I want to make this deal safe and i offer
you the greate guarantee. I send you first the phone, you will receive the shipping
confirmation from TNT imediatly when i send you the phones on your name and adress
and only when you receive this confirmation`s you will send the money on the agent
name and address. Let me know if this is Ok with you, so that we can go forward
with this deal! Best Regards,
Wat ik zelf denk is dat hij engels praat, niet Nederlands, wat ik niet zo vertouwd vind.

En voor de rest praat hij chinees met mij zo ongeveer:P
Kan iemand een beetje vertalen wat hij hier allemaal bedoelt, en of ik hierop zou moeten ingaan?

NickLNL 20-04-08 20:19

niet op ingaan, oplichter / je geeft eigenlijk al antwoord op je eigen vraag.

topke 20-04-08 20:19

Hij antwoordt gewoon wat hij aan iedereen antwoordt als hij een mail ontvangt :)
Ze noemen dat een bedrieger..

borgqueenx 20-04-08 20:23

ja maar hij heeft het wel over policy en over veilige deals enzo...:P

mlam 20-04-08 20:30

Deze verkoper is 100% zeker weten te vertrouwen en 200 euro is een hele mooie prijs waarop de verkoper nog een marge pakt..

*SIGH* Ik snap 't nut van je topic eigenlijk niet..je zegt zelf als dat 't te mooi om waar klinkt te zijn en als je regelmatig 't forum leest weet je dat niemand korting krijgt bij Apple en al helemaal niet zoveel dat ze voor 200 euro weg gaan. Daarnaast is 't Engels ook nog een zeer slechts dat 't niet eens de moeite waard is om te vertalen.

BiGa 20-04-08 20:37

Lijkt het aanbod te mooi om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk .....

borgqueenx 20-04-08 20:40

ok dan ga ik er verder niet op in, ik ga hem denk ik gewoon online bij electrobox.nl kopen, dat is denk ik wel een goed idee? :)
daar is hij 465 euro voor een 8gb.

Stiruam 20-04-08 20:57

Jep hij heeft namelijk KVK nummer dus die kan je wel vertrouwen...

Greetz, Stiruam

forum.bericht 20-04-08 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 101652)
Jep hij heeft namelijk KVK nummer dus die kan je wel vertrouwen...
Greetz, Stiruam

De organisatoren van palm Invest waren ook bij de KvK ingeschreven. Elke professionele oplichter schrijft zich in omdat dombo's dan denken dat het dus vertrouwd is.

Londonforever 20-04-08 21:33

Ik ben deze oplichter ook tegengekomen. Zo'n mensen zou je eigenlijk moeten aangeven bij de politie. Een iPhone (16GB) scoren onder de €400 zal heel moeilijk zijn tenzij je hem koopt in de Verenigde Staten.

borgqueenx 20-04-08 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NickLNL (Bericht 101655)
wat dacht je van cd-media, ben je 100 euro goedkoper uit..

is deze dan wel vertrouwd?
Ik kan d8 ik niet betalen met ideal...:(

thatonealex 20-04-08 23:29

Hoe zou hij je in dit geval dan oplichten? Als hij eerst de iphone "Stuurt" heb jij toch nog geen geld gestuurd.

Ik weet wel dat het niet waar is, maar snap niet hoe ze het dan zouden doen.

Grample 21-04-08 00:19

Zucht.......


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:56.