iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone kopen in USA word lastiger.... (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/1233-iphone-kopen-usa-word-lastiger.html)

Filipvdh 29-10-07 18:29

Yep...althans toch in NY

crunch81 29-10-07 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 10984)
Dus nu alleen nog met CreditCard...?

Yes....alleen creditcard....helaas... en niet meer dan twee Iphones per persoon.....

Max 29-10-07 21:54

Ik ben afgelopen week een dagje wezen iphones kopen in New York. Kan je vertellen het is bijna niet meer te doen als buitenlander.

Apple shops, zonder creditcard heeft geen zin meer en inderdaad een limiet erop. AT&T stores als je gelukt hebt. Hangt een beetje van de verkoper af. Verzin smoezen als het is voor mijn vriend of vriendin als cadeau. Of dat je hem nog niet nodig hebt maar pas over twee weken aangezien dan je andere abbo is afgelopen. Van de 10 AT&T winkels heb ik er bij 5 succes gehad.

crunch81 29-10-07 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max (Bericht 11151)
Ik ben afgelopen week een dagje wezen iphones kopen in New York. Kan je vertellen het is bijna niet meer te doen als buitenlander.

Apple shops, zonder creditcard heeft geen zin meer en inderdaad een limiet erop. AT&T stores als je gelukt hebt. Hangt een beetje van de verkoper af. Verzin smoezen als het is voor mijn vriend of vriendin als cadeau. Of dat je hem nog niet nodig hebt maar pas over twee weken aangezien dan je andere abbo is afgelopen. Van de 10 AT&T winkels heb ik er bij 5 succes gehad.

Toch denk ik dat het nu niet lang meer duurt todat ze er echt niet meer intrappen.....misschien pas rond kerst weer, als iemand meent dat het een cadeau is voor een vriend of vriendin.

zeppo 30-10-07 14:40

Kun je nou alleen nog maar kopen met een creditcard of een AMERIKAANSE creditcard?

crunch81 30-10-07 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zeppo (Bericht 11291)
Kun je nou alleen nog maar kopen met een creditcard of een AMERIKAANSE creditcard?

Nee hoor...."een creditcard" is genoeg...

Fred85 31-10-07 12:41

Ik snap uberhaupt niet waarom de verkopers zo moeilijk doen. Tuurlijk het is het beleid maar het is niet hun zak waar het geld naartoe gaat.
Mijn neef is volgende week in NYC, ik zal 'm eerst maar 'ns goed op de hoogte brengen van alle hindernissen. Gelukkig is hij niet op z'n bekkie gevallen en ben ik ervan overtuigd dat hij er 'n voor me meeneemt.

Snirus 02-11-07 09:59

Over twee weken ben ik in de US. Als ik het goed begrijp kan ik 'gewoon' een iPhone kopen, zonder meteen vast te zitten aan AT&T?

shorty 02-11-07 15:13

Fred85, ik snap het heel goed. AT&T en Apple lopen allebei een lading inkomsten mis. Door het limiteren van het aantal iPhones en het verplicht laten betalen met creditcards kunnen ze dit tegen gaan. Vooral nu de early adopter fase geweest is komt er een hele run op de iPhones. Logisch dat ze hier wat tegen doen.

En Snirus, als ik de verhalen zie wordt het best lastig. Ze vragen tegenwoordig ook naar een US adres omdat alleen US citizens een abo kunnen afsluiten. Maar als je geluk hebt lukt het. Gelukkig zijn er ontelbaar veel Apple en AT&T stores dus mogelijkheden genoeg :)

Prime 04-11-07 09:26

Mijn zus (die in de US woont) wil voor mij wel een iPhone kopen....maar loopt tegen het feit aan dat er *per se* een 2 jarig AT&T abbo erbij "gekocht" moet worden.

Wat begrijp ik nu fout....kan ze gerust er een kopen en naar me opsturen zonder dat ze aan AT&T iets verplicht is...en deze abbo word dus nooit geactiveerd...?!?!

Of is ze nu "gekoppelt" aan een AT&T abbo en dus verplicht 2 jaar hier iets mee te doen.

Als ik namelijk nu naar de applestore site online ga lees ik idd. iets van een verplicht 2 jarige abbo met AT&T.

What to do...????

stephenvis 04-11-07 09:54

Citaat:

Mijn zus (die in de US woont) wil voor mij wel een iPhone kopen....maar loopt tegen het feit aan dat er *per se* een 2 jarig AT&T abbo erbij "gekocht" moet worden.

Wat begrijp ik nu fout....kan ze gerust er een kopen en naar me opsturen zonder dat ze aan AT&T iets verplicht is...en deze abbo word dus nooit geactiveerd...?!?!

Of is ze nu "gekoppelt" aan een AT&T abbo en dus verplicht 2 jaar hier iets mee te doen.

Als ik namelijk nu naar de applestore site online ga lees ik idd. iets van een verplicht 2 jarige abbo met AT&T.

What to do...????
Het kan wel, je moet thuis het abbonement pas activeren dus ja ze kan hem oopsturen naar jou en met een paar proggramatjes kan je die stap overslaan, echter proberen sommige winkels van AT&T je al gelijk in de winkel een abbo aansmeren, je kan dan naar een andere winkel gaan of gewoon zeggen dat het een cadeau voor je vriendje bijv. is ;).

rosso 04-11-07 13:38

Ik heb er eergisteren 2 gekocht op 5th Av. New York, no questions asked... enkel creditcard werd geaccepteerd. In de Att store lukte het niet.

Hosley 04-11-07 17:09

Ik ben vorige week naar de US geweest (Miami) en daar was het geen probleem om 2 iPhones mee te krijgen. We betaalden wel met creditcard..
Wel zei de verkoper dat hij verplicht moest vertellen dat ALS je de iPhone unlockt je je garantie kwijt bent. Waarop wij zeiden dat we dat ECHT niet van plan waren :-)

Wel was er een max. van 2 iPhones p.p.....

Edit: was in een Apple-store

Fred85 04-11-07 22:55

Inmiddels is mijn neef in New York aangekomen en heeft hij een Iphone voor me gekocht. Van tevoren heb ik hem alles verteld over de hindernissen maar hij vertelde me dat het gewoon een kwestie van betalen was. Dit was bij de Apple store op 5th Avenue. Aangezien ik meer lees over dat het daar niet zo moeilijk is lijkt me dat de beste keuze.

vincent71 12-11-07 22:00

Weet iemand of er in Amerika ook naar een ID wordt gevraagd??? of alleen een creditcard??

Filipvdh 12-11-07 22:12

Juist Credit Card is voldoende !

Snirus 12-11-07 23:35

Afgelopen zaterdag in San Francisco (Apple Store). Betaald met credit card en er werd gevraagd naar mijn ID (om de credit card te checken). Geen vragen, geen opmerkingen. Betalen en meenemen!

vincent71 12-11-07 23:43

Ik was van plan om een paar creditcards mee te nemen van meerdere personen...dat gaat denk ik dan niet lukken....

maar ga het toch proberen!!!!

fabian1981 24-11-07 20:42

ik heb mijn iphone gewoon betaald met me normale pin pas geen creditcard of wat dan ook was op 15 nov in las vegas??? het enige wat mij verteld werd dat ie niet in nederland werkte voor de rest geen probleem.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:18.