//

Downgrade iOS6 naar 5.1.1

Downgrade iOS6 naar 5.1.1 discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Heren. Zowel ik als vele van jullie, ervaren veel problemen met de nieuwe ios 6 software. Het forum staat er al vol mee, en er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-12, 12:37
flyingd flyingd is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 20
Standaard Downgrade iOS6 naar 5.1.1

Heren.

Zowel ik als vele van jullie, ervaren veel problemen met de nieuwe ios 6 software. Het forum staat er al vol mee, en er lijkt geen einde aan te komen.
Ook ik heb al diverse ongemakken ontdekt waar ik liever niet mee wordt geconfronteerd, Denk daarbij aan: Geen reactie bij openen telefoon (uit standby), back-up die niet terug gezet kon worden na de upgrade, zeer trage inlaad tijden mij de app store,apps die crashen bij opstart, en zelfs een totale crash, waar bij de iphone opnieuw opgestart dient te worden.

Daarom heb ik geen vertrouwen in deze laatste software en wil weer terug naar de vertrouwde ios 5.1.1
Maar je begrijpt het al. dat is helaas niet mogelijk, althans zover ik weet is dat niet mogelijk.
Daarom aan jullie de vraag, is een downgrade wel te doen? En hoe moet dat?

het is een 4S 16GB en hij had een 5.1.1 jailbreak van absinthe.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-12, 12:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flyingd Bekijk bericht
Daarom heb ik geen vertrouwen in deze laatste software en wil weer terug naar de vertrouwde ios 5.1.1
Heb je na die upgrade een backup teruggezet van de iPhone die voorheen een jailbreak had? Indien ja dan is dat de, reproduceerbare, reden van al die "ongemakken".

Downgraden naar iOS 5.1.1 lukt nu alleen nog met opgeslagen SHSH hashes.
  #3  
Oud 22-09-12, 12:45
flyingd flyingd is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht

Downgraden naar iOS 5.1.1 lukt nu alleen nog met opgeslagen SHSH hashes.
ja. klopt, de backup was van de jailbreak afkomstig.

waar kan ik die vinden? SHSH hashes. en hoe moet ik dat doen?
  #4  
Oud 22-09-12, 12:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flyingd Bekijk bericht
ja. klopt, de backup was van de jailbreak afkomstig.
OK! Die backup zit vol met met restanten van de jailbreak.

Je moet nu niet meer op iOS 6 schelden maar op jezelf

Gebruik de zoekfunctie van het forum om er achter te komen hoe je kan downgraden naar een eerdere versie van iOS met SHSH hashes. Dat proces is namelijk al tientallen keren beschreven.

Succes verder
  #5  
Oud 22-09-12, 16:21
flyingd flyingd is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 20
Standaard

Gelukkig had ik de SHSH hashes nog in Tinyumbrella staan dus kon ik aan het werk. Maar na uren proberen kom ik er niet uit.

wat heb ik geprobeerd:

  1. Open TinyUmbrella (nieuwste versie) de iphone is aangesloten. Ga naar het tabblad Geavanceerd en schakelt u "Request SHSH From Cydia". Selecteer uw apparaat aan de linkerkant, klik op het tabblad Log in en klik op "Opslaan SHSH". Wacht op voltooiing.
  2. Sluit en herstart TinyUmbrella . Ga naar het tabblad Geavanceerd en selecteer "Request SHSH From Cydia". Selecteer mijn iphone aan de linkerkant, klik op het tabblad Log in en klik op "Opslaan SHSH". Wacht op voltooiing.
  3. Selecteer mijn iphone aan de linkerkant in TinyUmbrella en klik op het tabblad Algemeen. De versies zijn er vermeld, zijn de versies die ik kan installeren.
  4. Klik op "Start TSS Server" en klik op tabblad Log.
  5. Open iTunes (laatste versie)
  6. Houd Shift-toets (voor PC) en klik op de knop Herstellen
  7. Selecteer de firmware om te downgraden.

Dan krijg ik een Error melding in Itunes, Error 11.
Om error 11 te verhelpen heb ik de gs.apple.com regels verwijderd in het hosts bestand.

vervolgens wederom geprobeerd de firmware te installeren. met TinyUmbrella meedraaiend,

in itunes krijg ik vervolgens Error 3194. om dat op te lossen heb ik in het hosts bestand de regel "#74.208.105.171 gs.apple.com" toegevoegd.

nu krijg ik weer de Error 11.

ik heb zowel in DFU mode als in normaal mode alles geprobeerd zoals boven beschreven maar helaas, ik blijf maar in rondjes lopen.

wie weet de oplossing?



  #6  
Oud 25-09-12, 15:00
appleanwsers appleanwsers is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Standaard

Goeie uitleg Flyingd, ben je er al achter?
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan...
  #7  
Oud 07-10-12, 16:02
dakrikke dakrikke is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 2
Standaard

Volgens mij kan je de iPhone 4S helemaal niet downgraden naar 5.1.1! Zelfs niet met saved shsh blobs om dat de 4S niet vatbaar is voor de Limera1n exploit. Ik zit met hetzelfde probleem, ik heb mijn 4S moeten herstellen en ik kon dus niet meer naar 5.1.1! Wachten op de jailbreak van ios6, maar ik vrees dat dit wel eens lang zou kunnen duren!
  #8  
Oud 07-10-12, 16:41
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Het antwoord van dakrikke is helemaal juist.

Jammer voor de TS, maar daarom een slotje.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 3 iOS6 downgrade iOS 5.1.1 123456 iPad algemeen 2 21-09-12 23:31
update naar iOS6 hoe update iPad3 sprokkie iPad algemeen 9 20-09-12 14:23
Gejailbreakte ipad2 Updaten naar ios6 knutsenknut iPad algemeen 2 19-09-12 21:56
iPhone: 4S iOS6 terug naar 5.1.1 maar krijg hem niet meer gejailbreakt martijndk1983 Jailbreak 3 24-06-12 15:42
update 3.1.3 naar 4.x via iTunes lukt niet na downgrade naar 3.1.3 mich@ iTunes 9 03-08-11 16:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.