iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Hoe kopen iphone aanpakken? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/1314-kopen-iphone-aanpakken.html)

michi 23-10-07 20:40

Hoe kopen iphone aanpakken?
 
Hoi,

Ik had eigenlijk verwacht dat ik al een iphone zou hebben.
Een vriendin van mijn was twee weken geleden naar de Vs gegaan. En ik had met haar afgepsproken dat ze er 1 voor mij mee zou nemen.
Helaas is dit niet goed gegaan. Ze had er dus helemaal geen verstand van en ik had haar niet goed genoeg geinformeerd. eenmaal aangekomen in een apple store vroeg je ze om de iphone. En vertelde ze de verkoper dat ze een iphone wou die inlock was zodat ze hem in NEderland kon gebruiken. Naja je kan al wel raden dat ze er toen geen meer mee kreeg.

Maar nu gaat er aankomende vrijdag weer een collega van mijn vader een week naar de VS en wil er wel 1 voor mij meenemen. Weer een nieuwe poging voor mij dus.

Nu aan jullie de vraag wat moet ik allemaal aan haar vertellen wat ze moet weten om te zorgen dat ze een phone voor me kan meenemen.

-8 Gb Iphone
- 399 Dollar plus de tax daar
- niet vragen om een unlockte
- niet zeggen dat hij voor gebruik is in Nederland
- Kan alleen nog maar betaald worden met contant geld(dacht ik ergens gelezen te hebben)
Volgens mij gaat ze naar New york waar kan ze dan beste heen gaan.(als het ander Stad was laat ik jullie weten, vraag het morgen nog even na)

Nog meer waar ze op moet letten of wat ze moet weten?

En wat is de beste manier om er 1 mee te krijgen wat moet je daar vertellen?

En Welke manieren zijn er allemaal om een iphone naar NEderland te brengen.
- wel aangeven bij douane is 19 % btw extra.
- Niet aangeven en gepakt worden is boete (maar hoeveel?)
anders?

Zouden jullie mij alstublieft kunnen helpen. Deze poging moet namelijk slagen.
Alvast bedankt.

Jappe 23-10-07 21:49

Ik heb hem zelf gehaald in de Apple Store in New York.

Het enige wat ik hoefde te zeggen was dat ik de iPhone wilde "I want to buy the iPhone". En hoppa, in totaal 442 dollar (incl tax) afgerekend met de creditcard.
Je kunt gewoon met de creditcard betalen hoor, alleen zou er een limiet zijn van 2 iPhones per creditcard.

Ik weet niet of die collega voor haar werk of als vakantie naar haar werk gaat.
Als ze in Manhattan zit dan moet ze naar de Apple Store op Fifth Avenua (nr 767). Deze Apple Store is 24 uur open en is volgens mij altijd druk, dus je zal wel even in de rij moeten staan. De drukte kan ook ene voordeel zijn, dat ze minder op je letten.

Ikzelf heb vanwege de drukte mijn iPhone in SoHo gekocht, ander deel van New York, Prince Street 103. Daar was het niet zo druk en kreeg ik hem zonder problemen mee. Je loopt naar de kassa en je vraag erom, het is niet zo dat je hem eerst ergens moet pakken ofzo, gewoon naar de kassa lopen.

Enja, dat van de douane: ikzelf heb hem gewoon in mijn koffer gestopt en liep zonder problemen langs de douane. Het is een klein doosje dus past makkelijk in je koffer.
En ik denk niet dat ze jou vrouwelijke collega snel aanhouden.

Geen idee wat de boete is en of je wel een boete krijgt. Meestal is het zo dat je alleen de btw en douanerechten moet betalen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:16.