//

Meedenken svp: Te Koop Gevraagd en Aangeboden

Meedenken svp: Te Koop Gevraagd en Aangeboden discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben van plan om beide Te Koop Gevraagd-forums in zijn geheel op te heffen (te verwijderen), omdat het huidige misbruik van die bewuste forums ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-05-08, 13:23
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard Meedenken svp: Te Koop Gevraagd en Aangeboden

Ik ben van plan om beide Te Koop Gevraagd-forums in zijn geheel op te heffen (te verwijderen), omdat het huidige misbruik van die bewuste forums mij al veel te lang een doorn in het oog is. Daarnaast voegt [GEZ] vrijwel niets toe aan het Marktplaats-gedeelte. Er zijn voldoende aanbieders van iPhones in bij ons in het [TKA]-forum, dus dan doen ze maar zaken met die personen.

Daarnaast wil ik de restrictie van 50 berichten of meer gaan vervangen door de beperking dat je minimaal drie maanden forumlid moet zijn (zonder verdere postcountbeperkingen).

Andere ideeën of iedereen mee eens?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-05-08, 13:35
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik ben het er idd wel mee eens dat [GEZ] eruit kan. Dat voegt idd weinig toe.
Toch denk ik dat [TKA] wel moet blijven. Ik heb hier geen directe cijfers van, maar ik denk dat hier toch vrij veel na gekeken wordt. Iig het aanbieden van iPhones. Ik verwijs vaak mensen, die een iPhone willen, vaak door naar het forum.

Het opheffen van die 50 berichten restrictie is wel een goed idee. Ik denk dat mensen dan snel 50 berichten gaan posten, wat alleen maar irritatie en onnodige berichten met zich mee brengt. Die 3 maanden regeling is een veel beter idee
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 28-05-08, 13:38
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Het is zeker niet de bedoeling om [TKA] op te heffen. Het gaat puur en alleen om [GEZ]
  #4  
Oud 28-05-08, 13:48
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ow sorry
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #5  
Oud 28-05-08, 13:57
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik denk ook dat we met die 50 berichten regel, meer nutteloze berichten krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel eens gebruik heb gemaakt van [GEZ], want er zijn altijd wel dingen die je wil hebben, maar waar niemand aan heeft gedacht om ze te verkopen.

Hoewel dat misschien wel minimaal is. Ik ben het er wel mee eens dat het opruimt, maar ik twijfel of het "fijn" is zeg maar. Soms staat er zoveel dubbelop, iemand die iets zoek wat allang wordt aangeboden. Ik twijfel dus wel een beetje, maar wellicht is het verwijderen van [GEZ] wel beter ja.
  #6  
Oud 28-05-08, 18:31
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Gezocht gedeelte kan wat mij betreft ook weg want als je daar kijkt dan merk je dat er daar meer verkocht wordt dan gezocht. Mensen die te weinig posts hebben om bij Te Koop rubriek een eigen topic te openen gaan gezocht gedeelte vol spammen wat niet de bedoeling is als je het mij vraagt.

Behalve bovenstaande punt zie ik de nut van gezocht gedeelte niet echt aangezien 9 van de 10 keer een richtprijs wordt vermeld die onhaalbaar is voor iPhone verkopers dus wat je dan krijgt is alsnog punt 1 (verkopers letten niet op richtprijs en mods moeten telkens ingrijpen om offtopic reacties te verwijderen).

Minimaal 3 maanden lid voor Te koop rubriek vind ik een zeer goede maatregel maar dan mag postcount ook wel blijven van mij.
  #7  
Oud 28-05-08, 19:09
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

De drie maanden regel is een goed plan
Maar dat gezocht dicht gaat Ik heb nog steeds geen 4gb iPhone voor mijn schoonmoeder. Hahahaha geintje.......
Van mij mag hij wel dicht. Je bent drukker met het verwijderen van domme opmerkingen van anderen op de gezocht advertenties Dan met het opruimen ervan.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #8  
Oud 28-05-08, 20:04
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

GEZ mag van mij wel dicht of zet een beperking erop dat er NIET op gereageerd mag worden openbaar. Dus alleen via PM

Afschaffen is ook een idee natuurlijk en kan ik mij ook in vinden.
Maar men verplaatst dan de vraag gewoon naar het forum ben ik bang.


3 maanden lid is een goed idee, maar ook de postcount verhogen naar 150 vind ik een goede.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #9  
Oud 28-05-08, 21:16
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
GEZ mag van mij wel dicht of zet een beperking erop dat er NIET op gereageerd mag worden openbaar. Dus alleen via PM
Mee eens. Als je bv op het forum van MacFreak kijkt dan hebben ze daar dat ook, geen reactie mogelijk in de thread zelf.
  #10  
Oud 28-05-08, 21:22
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Het probleem is: hoe maak je kenbaar dat mensen alleen via PM mogen reageren? ArB had deze optie al voorgesteld tijdens de borrel, maar ik kan dat technisch niet echt oplossen en stickies worden toch niet gelezen. En verder: niet iedereen heeft de PM-optie ingeschakeld en dan loopt mijn PM- of mailbox weer vol. Niet echt zin in

Ik denk dat de meest verstandige optie gewoon is om de GEZ-forums te 'killen' en alleen TKA toe te staan.
  #11  
Oud 28-05-08, 22:13
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Zodra er berichten voor iphones gevraagd verschijnen gewoon verwijderen en misschien de regels even aanpassen

Ik bedoel dus dat als het gez topic niet meer bestaat Dat alle vragen voor een iphone verwijderd worden en de regels om topics te openen worden aangepast dat een iphone gezocht topic niet kan en worden verwijderd
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.

Laatst gewijzigd door Michael; 29-05-08 om 00:07. Reden: verduidelijking
  #12  
Oud 28-05-08, 23:11
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Je zou threads dan direct kunnen sluiten maar 1. Er is niet altijd een mod beschikbaar en 2. Gesloten threads worden automatisch verwijderd (tenzij die rubriek uitgesloten wordt).

Maar zoals JP al aangeeft wordt het dan een beetje te omslachtig dus gewoon weg ermee.
  #13  
Oud 29-05-08, 00:37
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Er zijn inderdaad een aantal goede voorbeelden van misbruik van die 'mininimale-50-berichten-regel'. Dit te vervangen door minimaal 3 maanden lid te zijn is een oplossing ook al vind ik 3 maanden wat lang (klinken). Is 2 maanden niet lang genoeg?

Wat betreft het verwijderen van de [GEZ] fora; Het aanbod verzorgt de vraag neem ik aan (?) Goed idee dus.
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:52.