iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Apple Iphone (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/13641-apple-iphone.html)

sander1986 29-05-08 12:41

Apple Iphone
 
Hey allemaal,

Ik ben hier net nieuw omdat ik zat denken om een iphone te bestellen.
Maar ik schok een beetje dat er zo veeeeel problemen waren met de iphone is het nou echt zo slecht gesteld met dit prachtige apparaat?

Alvast bedankt,Sander

PauluS87 29-05-08 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sander1986 (Bericht 119197)
Hey allemaal,

Ik ben hier net nieuw omdat ik zat denken om een iphone te bestellen.
Maar ik schok een beetje dat er zo veeeeel problemen waren met de iphone is het nou echt zo slecht gesteld met dit prachtige apparaat?

Alvast bedankt,Sander

Nee hoor, het is maar helemaal hoe jij er mee om wilt gaan :) Ik dacht in het begin ook van "jemig dit gaat niet goedkomen met al die opties en "problemen". Maar het valt echt mee, bestel er gewoon een en ga er netjes mee om. Zolang je betrouwbare programma's blijft installeren en er netjes mee omgaat in je broekzak, en niet constant laat vallen zoals vele doen :p, dan komt het wel goed :) Als je een iphone wilt kopen, koop er dan een bij Grample. Stuur hem maar even een PM van hoe en wat :)

Het is net als een computer, je kan wel van alles downloaden, maar als je niet precies weet wat je binnenhaalt, dan haal je misschien wel troep binnen en is je computer van streek. Dus dan is een herinstallatie nodig of andere methodes. Zo is het met de iphone ook een beetje :)

Ikzelf geniet nu al maanden van de iphone zonder echt grote problemen, tuurlijk ben ik wel problemen tegen gekomen maar de meeste antwoorden kun je gewoon hier vinden met de zoekfunctie. Maar ik heb zo weinig problemen omdat ik weet wat ik installeer en of het betrouwbaar is :) Maar goed het kan natuurlijk ook zijn dat je een verotte appel hebt, en dan kun je hardwarematische problemen krijgen. Maar ja dat risico loopt iedereen :)

Redchilly 29-05-08 12:49

Hoi Sander,

Met de iPhone zijn geen problemen hoor, super apparaat zonder problemen
(natuurlijk kan bij elk apparaat een slechte zitten, maar daar even los van).
Wat je hier leest zijn problemen met aanpassingen, tweaks, hacks en cracks etc.
Als je de iPhone "kraakt" om hem hier te gebruiken heb je ook de mogelijkheid extra programma's te installeren.
Deze zijn niet officieel, worden door "freaks" gemaakt en zijn i.d.d. niet allemaal zonder problemen.
Als je hier niet (te veel) mee gaat expirimenteren is er niets aan de hand hoor,
dan heb je gewoon een prima telefoon die al veel kan, maar met tweaks nog meer natuurlijk ;)

iMario 29-05-08 13:03

Zie je, het is een topding!
je hoort het van 2 masters!:cool::D

sander1986 29-05-08 13:19

Ok thnx. :D

Denk dat ik m ga kopen bij www.2call.nl met een abbo het word dan de 16 gig met Hi eindeloos online ! Ze hebben daar nu een mooie actie :D

Bomans 29-05-08 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sander1986 (Bericht 119217)
Ok thnx. :D

Denk dat ik m ga kopen bij www.2call.nl met een abbo het word dan de 16 gig met Hi eindeloos online ! Ze hebben daar nu een mooie actie :D

Natuurlijk, omdat de nieuwe er aankomt en ze van de oude af moeten!

PauluS87 29-05-08 13:24

Je kunt beter sim only nemen dan en hier een iphone kopen voor rond de 500 euro 16gb :)

colliehome 29-05-08 13:28

De dingen die je hier meestal leest geeft je wel het gevoel van " dat komt niet goed" maar hier lees je dus ook wel enkel de problemen. Iemand zonder problemen heet geen hulp nodig en die gaat hier dus ook niets posten....

De groep van mensen met een probleem is dus iig kleiner...

sander1986 29-05-08 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 119219)
Natuurlijk, omdat de nieuwe er aankomt en ze van de oude af moeten!

En daar profiteer ik en hun van ;)

Bomans 29-05-08 14:21

Ieder zijn ding, maar snap niet goed waarom je net voor de lancering van het nieuwe toestel nog het oude zou kopen.

Als ik van jou was zou ik op zijn minst wachten tot de nieuwe er is en dan beslissen of je die wilt of de "oude".

Redchilly 29-05-08 14:30

"Oude" is ook mooi hoor en goedkoper zal de nieuwe niet worden.
Als je geen wensen hebt om 3G te gaan gebruiken en 16Gb is genoeg (als dat al meer wordt),
waarom dan straks een duurdere nemen ;) .

Bomans 29-05-08 14:34

Het gaat ook niet enkel om 3G, (die je trouwens ook kan uitzetten als je het niet wilt gebruiken) maar de functionaliteit in zijn geheel. Iets waar de huidige versie op sommige vlakken tekort schiet.

sander1986 29-05-08 14:44

Ik snap het niet hellemaal de apple iphone is toch hellemaal niet oud :S En de nieuwe zal zeker veel duurder zijn. En of er nou veel verschil in zou zitten weet ik niet hoor...?

Redchilly 29-05-08 14:50

FW 2.0 kan je gewoon installen op je "oude" iPhone, dus de functionaliteit in zijn geheel maakt geen verschil.
Alleen de hardware kun je natuurlijk niet upgraden, en daar gaat het nu juist om.
Kortom, als 3G (en eventueel GPS en andere geruchten) geen must voor je is kun je gewoon nu kopen hoor.

Bomans 29-05-08 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sander1986 (Bericht 119258)
... de apple iphone is toch hellemaal niet oud ...

Neen, oud is hij niet. Zo bedoel ik het ook niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sander1986 (Bericht 119258)
... En de nieuwe zal zeker veel duurder zijn...

Over de prijs is nog niets bekend, dus daar kan je nog niks over zeggen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sander1986 (Bericht 119258)
... En of er nou veel verschil in zou zitten weet ik niet hoor...?

Tja, afwachten en vergelijken.
Maar verbeteren zal hij zeker!

sander1986 29-05-08 14:53

En wat is 3g dan? Ik heb trouwens geen gps nodig op me iphone vind ik niet echt belangrijk.

Bomans 29-05-08 14:58

3G - Wikipedia

is dus veel sneller dan de huidige EDGE/GPRS

Redchilly 29-05-08 15:01

heel kort door de bocht: 3G = snel(ler) mobiel internet.
De huidige iPhone ondersteunt in NL alleen GPRS (lees: TRAAG).
Voor mailen en zo nu en dan onderweg een site opzoeken prima, maar hoe meer je wilt doen hoe sneller je wilt.
Vergelijk het met je oude inbel-internet verbinding en je breedband nu.
Mailen en beetje surfen ging prima "vroegah" maar beeld bellen (skype etc.) en online filmkijken gaat nu net ff lekkerder :)

sander1986 29-05-08 15:12

Hmm oke..

En wat betekent bij een abbo, Hi eindeloos online voor 9,95. Het lijkt me dan dat je onbeperkt op internet kan met een bepaalde snelheid toch? En je kan overal op internet dan?

Redchilly 29-05-08 15:15

Dat zijn toch vragen die je heel makkelijk zelf op de site van Hi/KPN kan nalezen hoor.
Ervan uitgaande dat je met overal Nederland bedoeld zit je wel in de juiste hoek te denken ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.