iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   help! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/1382-help.html)

yingie 25-10-07 02:46

help!
 
Heb geprobeerd mijn iPhone te activeren, jailbreaken en unlocken. Ik heb gebruik gemaakt van iNdependance om te downgraden naar firmware 1.0.2 om vervolgens te upgraden naar 1.1.1. Alle stappen doorlopen: SSH, daarna Wi-Fi ingesteld, ge-update naar 1.1.1 en opnieuw geactiveerd en ge-SSH-t. Toen kwam ik in de problemen: ik kreeg Fugu niet werkend en kon dus anySIM niet installeren. Ik heb toen anySIM geïnstalleerd met iNdependance en het programma gedraaid. Dat werkte dus niet. Vervolgens een hele tijd gekloot om de software weer te herstellen. Dat is uiteindelijk gelukt, maar nu heb ikhet volgende probleem: Wi-Fi is in iPhone 'grijs' dus ik kan het niet selecteren. En als dat niet kan kan ikniet verder met opnieuw te upgraden naar 1.1. enzovoorts. Help graag!

atQuest 25-10-07 05:10

kan je ff kijken of je imei en ICCID nog aanwezig zijn? (via settings-general-about)

yingie 25-10-07 08:33

Zijn inderdaad niet meer aanwezig. Oh, en ik krijg regelmatig een bericht op de iPhone: "Repair Needed. iPhone cannot make or receive calls".

Michael 25-10-07 08:37

iPhone herstellen in iTunes en opnieuw beginnen.

yingie 25-10-07 08:47

Okee, ga ik dat proberen.

yingie 25-10-07 08:57

iTunes geeft een waarschuwing: "Kan 'iPhone' niet herstellen. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1604)". iPhone is dan bevroren tot ik 'm met 'hold' en 'sleep' uitzet...

Michael 25-10-07 09:01

Als je iPhone die fout krijgt wat zie je in het scherm een gele driehoek?

yingie 25-10-07 09:26

De ene keer wel, de andere keer geeft ie een ander nummerfout aan ('1011') en zie ik een stekkertje + iTunessymbool.

yingie 25-10-07 09:27

Vervolgens geeft iTunes dan weer aan dat een iPhone in herstelmodus is aangetroffen... en begint het hele verhaal opnieuw.

Michael 25-10-07 09:32

Als je die symbolen ziet, als je op een mac werkt zet dan itunes uit incusief itunes helper. Daan independence starten kijken wat het doet

atQuest 25-10-07 11:29

Volgens mij ligt je baseband eruit
.. wil de restore lukken?

yingie 25-10-07 11:37

Dan komt ie eventjes aan met de wereldbol en iNdependance zegt: not activated, firmware 1.1 en jailed. dan gaat het scherm op zwart en komt weer terug met het bericht: dat 'iPhone cannot make a call'

yingie 25-10-07 12:13

De baseband zou weleens zo kunnen zijn, ja, het restoren via iTunes lukt niet. Ik zit een beetje met dat "Repair needed: iPhone cannot make or receive calls'...

Wi-Fi 25-10-07 12:34

De melding dat restore niet mogelijk is (1604) kan ook komen omdat je itunes 7.3.2 NIET gebruikt.
Probeer die eerst even te installeren nadat je de huidige eraf gehaald hebt.
Dan haal je de volgende handelingen uit:

1. Sluit je iphone aan op de dock op de pc en laat hem daar gedurende het 7 stappenplan in zitten.
2. Houd de power & hometoetsen vast tot je scherm uitgaat.
3. Zodra het scherm uitgaat laat je ALLEEN de powerbutton los en houd je nog steeds de homeknop ingedrukt.
4. Zodra iTunes zegt dat er een iphone in restore mode is gevonden laat je pas die hometoets los!
5. Houd je SHIFT toets vast en druk dan op restore.
6. Selecteer het restore bestand die je vast wel ergens hebt opgeslagen.
7. Als alles goed gaat moet de iPhone weer hersteld worden en eindigen met een foutmelding (1013)

Succes!

yingie 25-10-07 12:55

Werkt dat ook op de Mac? Werk namelijk met OSX. Ken het '7-stappenplan' ook niet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.