iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/14084-grote-firmware-2-0-0-pre-unlock-topic.html)

RoelG 11-07-08 19:12

Waarom zitten jullie allemaal iTunes te update terwijl Zibri dit sterk afraadt?
ZiPhone's Blog

Grts,

Roel

OmegaProject 11-07-08 19:13

iTunes[4906:10edf]: DFU file = (null)

Is er hier iemand die weet wat dit precies inhoudt?
DFU heeft te maken met de verificatie van het .ipsw bestand in de iTunes software-upgrader, of niet? Dan zou dit dus kunnen betekenen dat ze de verificatie er uit gesloopt hebben? (null) == niet bestaand...

/edit:

source: Zibri's site
The device failsafe utility (or Device firmware upgrade as someone says), better known as DFU. it's a failsafe basic (and quite trivial) bootloader present on the iPhone. This is the weak point of the iPhone 2G and hopefully 3G.

iMario 11-07-08 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoelG (Bericht 139322)
Waarom zitten jullie allemaal iTunes te update terwijl Zibri dit sterk afraadt?
ZiPhone's Blog

Grts,

Roel

lees post #61:D

dendoor 11-07-08 19:21

1.1.2 naar 2.0
 
Bezit nog steeds mijn perfect werkende 1.1.2 versie met Turbo Sim. Als ik hem aansluit bij iTunes 7.7 krijg ik de melding dat er een nieuwere versie beschikbaar is, namelijk de 1.1.3.

Moet ik, voordat ik hem wil upgraden naar versie 2.0 dan eerst upgraden naar 1.1.4 zodat ik vanaf hier verder kan naar versie 2.0 ?

Alvast bedankt voor de info

groetjes,

Den Door.

Michael 11-07-08 19:24

Je kan gewoon 2.0 downloaden nadat je alle fw hebt downgeload. Maar misschien niet handig, ondanks je TurboSim, de 2.0 alvast te installeren op je iPhone. Want dan kan je hem niet activeren. Daarvoor zal er toch eerst een tool moeten zijn.
O ja en als je wilt upgraden naar de andere fw moet je ze wel iedere keer even activeren (de handleidingen kan je vinden in handleidingen) voor de volgende update. Succes ermee.

PenDium 11-07-08 19:35

hoe zit het nu eigenlijk?
Ik heb nen illegale iphone met 1.1.4 software op.
Kan ik nu die 2.0 downloaden of niet?
of raden jullie mij aan nog even te wachten?

carpoolman 11-07-08 19:37

hoi iedereen,

ik zonet de firmware 2.0 ( iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw)geupdate op mijn iphone (1.1.4 firmware oorspronkelijk), installatie was goed verlopen maar mijn iphone is nu locked en als ik de firmware 1.1.4 terug wil restoren krijg ik een foutmelding op itunes .....iets (20)

Destiny 11-07-08 19:39

Als je deze discussie ( of gewoon de frontpage ) had bijgehouden dan wist je dat je dat niet moet doen. Je zit nu met een gelockte iPhone.

Destiny 11-07-08 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OmegaProject (Bericht 139325)
iTunes[4906:10edf]: DFU file = (null)

Is er hier iemand die weet wat dit precies inhoudt?
DFU heeft te maken met de verificatie van het .ipsw bestand in de iTunes software-upgrader, of niet? Dan zou dit dus kunnen betekenen dat ze de verificatie er uit gesloopt hebben? (null) == niet bestaand...

/edit:

source: Zibri's site
The device failsafe utility (or Device firmware upgrade as someone says), better known as DFU. it's a failsafe basic (and quite trivial) bootloader present on the iPhone. This is the weak point of the iPhone 2G and hopefully 3G.

Er moet altijd wel zon soort functie op zitten. DFU is een soort van " redder in nood " als er iets mis gaat.

truckdiver 11-07-08 19:43

je kan de restore mogenlijkheden eens proberen die in de wiki zijn beschreven.
deze zijn wel voor de 1.1.4 versie
staat vele malen op het forum dat je NIET mocht updaten naar 2.0!!!
daar is nog geen nlockmethode voor

Michael 11-07-08 19:50

Je kunt je itunes downgraden naar 7.6 versie en dan de iPhone downgraden Maar wat heeft het voor zin als je baseband op slot zit. Dan kan je beter even wachten op het pwnagetool van het Dev-Team. En om je alvast voor te zijn we weten niet wanneer dat gaat uitkomen.......

wouter3800 11-07-08 19:53

UPDATE: So guys, the out of the box tests on retail hardware are great. Everything works as we anticipated. This is great news, seriously. No riddles or jokes or cryptic messages now, watch this space.

MCNO 11-07-08 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 139287)
Maar na een paar minuten weer eens geprobeerd en nu kan ik wel de 2.0 versie downloaden. Toch vreemd dat iTunes dit bij de eerste checks niet goed doet.

Bij mij nog steeds niet (op de mac), ook rebooten herstarten hielp nog niks.
Ben al een kwartier aan het klikken.

RoelG 11-07-08 20:00

Ok da's leuk voor de iPhone 3G bezitters, da unlock lijkt dus te werken op de OOB 3G toestellen. Nu nog de tests afwachten op de 2.0 FW voor de iPhone 1.0 toestellen...

RoelG 11-07-08 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 139383)
Bij mij nog steeds niet (op de mac), ook rebooten herstarten hielp nog niks.
Ben al een kwartier aan het klikken.

Hier ook hoor, snap niet wat de oorzaak is. Misschien de taal van iTunes? Landinstellingen windows?

batalhador 11-07-08 20:02

Nou blijft de vraag of hij ook voor windows uitkomt en niet alleen mac??
Zoniet moet ik maar eens mac opzoeken in de buurt :D

AaiFoonDjoeed 11-07-08 20:16

Zibrii dood ofzo? Geen teken van leven, misschien kan hij het niet en verstopt ie zich maar:) Maar aangezien ik geen mac heb hoop ik toch dat hij DRUK bezig is :)

Michael 11-07-08 20:24

Zibri zit zelf te wachten op een unlock en activatie. Zodat die die kan jatten. Kan die die tenminste weer zeer slordig verpakken in zijn ZiPhone. En kwijlen van zijn zelfingenomenheid.

tommie 11-07-08 20:32

Waarom staan ze eigenlijk in de rij om een iPhone 3G te kopen? De 2.0 firmware voor de eerste iPhone is gewoon uit, genoeg om te testen zou ik zeggen...

Maar toch de laatste post op de iphone-dev blog belooft veel goeds in de komende uren :D

AaiFoonDjoeed 11-07-08 20:32

Zo is ie, stoefen maar eig veel bugs en veel schade achterlaten kan ie wel, en dan nog op de tv in het nieuws komen praten dat hij alles gehackt eeft.... Gewoon stelen wan Pwnage en naar windows omtovere;) WinPwn gaat tog bij voorkeur, nog NOOIT bugs mee gehad...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.