iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/14084-grote-firmware-2-0-0-pre-unlock-topic.html)

apoZ 17-07-08 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bas Post (Bericht 144433)
Dit was 7 uur geleden gepost in de comments door dev-team:

"
Thanks for your patience, I know it's been an eventful week and just to keep you up to date the bugs I was talking about earlier have now been swatted. We will release an updated blog very shortly and tell you an official launch date.

Let me just say that we will be able to get everyone's phone unlocked less then 7 days from the launch of the Iphone. With today being day 6 of course ;)

Thanks for your patience and support and it's almost time to take the seat-belts off.

DevTeam
"

En waar vind je dat? Zeker dat iemand van DevTeam dat gepost heeft???

Brimme 17-07-08 13:43

Zie mijn Post apoZ

f1aap 17-07-08 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianBull (Bericht 144002)
Omdat ik dan een Belgische iPhone heb, die ik niet meer moet hacken en compatible is met de Belgische Mobistar. (Ik ben Belg vandaar)

Dat werkt zo niet, de telco's hebben een lijst met IMEI nummers van de telefoons die zij hebben verkocht en dat zijn de enige telefoons die je op de normale manier bij hun kan activeren/updaten etc.

itallianstallion 17-07-08 14:04

thanks:) heb veel dingen geprobeerd maare ik moet het ff gemakkelijk uitgelegd krijgen...:P

joechu 17-07-08 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianBull (Bericht 144500)

I doubt it. where did u get it?

iMario 17-07-08 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joechu (Bericht 144577)
I doubt it. where did u get it?

kijk post #435

AaiFoonDjoeed 17-07-08 15:48

Safe code....

So we’ve been working hard on getting the release ready and during this process we’ve been fixing some final bugs, the actual base of PwnageTool application is working fine and working with all devices that we support. We’ve been restoring our devices to various firmware revisions so that we can try to reproduce the conditions that most users will have. We are able to fully install any applications on any part of the current devices running 2.0 (and b103) and these versions are the iPhone 114, iPhone 2.0, iPhone 3G.
Apple released an update (b103) just before we were about to release and that support had to be added to the current version, it is pointless to release something that doesn’t work on devices out of the box (we’ve been told new 3Gs will have this firmware), we don’t want drama, and we want to do as little support as possible, so we want to make it right the first time.
It was lucky that we delayed slightly as we discovered a bug that causes unexpected behavior when using AppStore and Cydia on the same device. We are working on fixing that bug now, we don’t anticipate it is a big one, it has some really odd side effects, causing Wi-Fi dropouts and the loss of stored passwords for Wi-Fi networks. Of course this is only a minor software issue, nothing like the horrible static MAC address that another “elite byte adjuster” forced upon their users.
So, currently (when released) PwnageTool 2.0 will support:-
iPhone (1st Gen) with 2.0 - Activated, Unlocked & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPod Touch with 2.0 - Activated & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications).
We’ve made some progress on the baseband unlock of the 3G device, but at this point PwnageTool will not support 3G unlocking or BootNeuter on the 3G device. It is, of course supported on the first generation device with 2.0. We’ll push out an update with that support when it is completed.
As soon as we fix this up and test a bit more we’ll be ready for release, we’ll get back to you with a release schedule soon.
Please loosen that seatbelt slightly while our cabin crew serve you complimentary drinks.






Nog meer héééééél eventjes geduld....

Tenzij je Windows hebt :(

blahblah 17-07-08 15:54

Én geen 3G unlock dus!!! Toch wel redelijk opvallend want ik had niet echt het idee dat daar een probleem zou zitten.

pascalletje 17-07-08 15:57

De 3G is moeilijk te unlocken omdat die een nieuwe bootloader heeft, en daar zijn nog niet echt sxploits voor gevonden.
Ik hoop dat ze hem nu snel releasen :)

segers909 17-07-08 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AaiFoonDjoeed (Bericht 144674)
Safe code....

So we’ve been working hard on getting the release ready and during this process we’ve been fixing some final bugs, the actual base of PwnageTool application is working fine and working with all devices that we support. We’ve been restoring our devices to various firmware revisions so that we can try to reproduce the conditions that most users will have. We are able to fully install any applications on any part of the current devices running 2.0 (and b103) and these versions are the iPhone 114, iPhone 2.0, iPhone 3G.
Apple released an update (b103) just before we were about to release and that support had to be added to the current version, it is pointless to release something that doesn’t work on devices out of the box (we’ve been told new 3Gs will have this firmware), we don’t want drama, and we want to do as little support as possible, so we want to make it right the first time.
It was lucky that we delayed slightly as we discovered a bug that causes unexpected behavior when using AppStore and Cydia on the same device. We are working on fixing that bug now, we don’t anticipate it is a big one, it has some really odd side effects, causing Wi-Fi dropouts and the loss of stored passwords for Wi-Fi networks. Of course this is only a minor software issue, nothing like the horrible static MAC address that another “elite byte adjuster” forced upon their users.
So, currently (when released) PwnageTool 2.0 will support:-
iPhone (1st Gen) with 2.0 - Activated, Unlocked & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPod Touch with 2.0 - Activated & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications).
We’ve made some progress on the baseband unlock of the 3G device, but at this point PwnageTool will not support 3G unlocking or BootNeuter on the 3G device. It is, of course supported on the first generation device with 2.0. We’ll push out an update with that support when it is completed.
As soon as we fix this up and test a bit more we’ll be ready for release, we’ll get back to you with a release schedule soon.
Please loosen that seatbelt slightly while our cabin crew serve you complimentary drinks.






Nog meer héééééél eventjes geduld....

Tenzij je Windows hebt :(

Tenzij je windows hebt??

Bomans 17-07-08 16:23

Omdat PwnageTool 2.0 voorlopig enkel voor MAC OS X uitkomt.

iMario 17-07-08 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door segers909 (Bericht 144717)
Tenzij je windows hebt??

pwnage is voor mac, winpwn voor windows en dat duurt nog wel ff voor dat die komt.

segers909 17-07-08 16:25

AA, dus windows gebruikers moeten nog langer wachten :)
ik dacht dat je bedoelde dat voor windows al een versie uitwas.. :)

Merkie 17-07-08 16:33

Waarom releasen ze niet gewoon tevens een Windows-versie, wat een gedoe nu weer :( . En waarom gaat het alleen maar om die PwnageTool tegenwoordig, ik heb liever gewoon iLiberty+.

blahblah 17-07-08 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 144745)
Waarom releasen ze niet gewoon tevens een Windows-versie, wat een gedoe nu weer :( .

Omdat een windows applicatie iets heel anders is dan een Mac applicatie? Mensen, sommigen denken echt dat je als Dev Team op 2 knoppen drukt en er een kant & klare app uit komt rollen he?

ArB 17-07-08 16:38

Het gaat om het principe van het pwnen, wat nog gaat werken op firmware 2.0

Wat iedereen die windows heeft in ieder geval kan doen is het pwnen van de iphone met winpwn. Dan is hij al voorbereid op een custum firmware.

Die custum firmware kunnen jullie vast wel onderling uitwisselen. ;)

Linkjes op het forum worden wel verwijderd omdat het dan warez wordt.

jordiavp 17-07-08 16:53

hallo
sorry voor de mss stomme vraag die ik nu ga stellen , maar ik heb niet echt tijd op 23pagina's te lezen en dan vol met twijfels te zitten !

is er nu al een unlock voor fw2.0 ?
en wat gebeurt er dan met mijn nederlands taalpakket dat er op zit ? wordt dat weer engels?
en hoe verander je dat dan weer naar nederlands?
en zal er installer er dan weer opzitten of moet je die appart installeren , en hoe?

bedankt voor uw antwoord alvast !

Brimme 17-07-08 16:55

Als jij niet even de tijd neemt om het topic door te lezen, moeten wij dan de tijd nemen om jou vraag te beantwoorden ?

iMario 17-07-08 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordiavp (Bericht 144763)
hallo
sorry voor de mss stomme vraag die ik nu ga stellen , maar ik heb niet echt tijd op 23pagina's te lezen en dan vol met twijfels te zitten !

is er nu al een unlock voor fw2.0 ?
en wat gebeurt er dan met mijn nederlands taalpakket dat er op zit ? wordt dat weer engels?
en hoe verander je dat dan weer naar nederlands?
en zal er installer er dan weer opzitten of moet je die appart installeren , en hoe?

bedankt voor uw antwoord alvast !

nog even geduld... voor meer info kun je op het blog van het Dev Team kijken.
in de firmware 2.0 zit de nederlandse taal standaard in, dus geen probleem. Installer zal er ook opzitten zodra de pwnage tool beschikbaar komt:)

nighttrain 17-07-08 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordiavp (Bericht 144763)
hallo
sorry voor de mss stomme vraag die ik nu ga stellen , maar ik heb niet echt tijd op 23pagina's te lezen en dan vol met twijfels te zitten !

is er nu al een unlock voor fw2.0 ?
en wat gebeurt er dan met mijn nederlands taalpakket dat er op zit ? wordt dat weer engels?
en hoe verander je dat dan weer naar nederlands?
en zal er installer er dan weer opzitten of moet je die appart installeren , en hoe?

bedankt voor uw antwoord alvast !

En jij gaat er vanuit dat wij niets beters te doen hebben?

jordiavp 17-07-08 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 144765)
Als jij niet even de tijd neemt om het topic door te lezen, moeten wij dan de tijd nemen om jou vraag te beantwoorden ?

het lezen is voor mij geen probleem !
maar op het einde stel ik mij nog altijd dezelfde vragen !
en dat is ; - is er nu een unlockte versie er nu van of niet?
- hoe zit ik die nu in het nederlands?
- en zal deze werken op de belgishe operatoren?

en ik ben niet echt een persoon die iets uitvoert voor ik er genoeg informatie over weet en hoe het nu werkt !

stevenvanvooren 17-07-08 17:07

zal de nieuwe pwnage 2.0 ook internationaal getest zijn ? sommige unlock programma's als iliberty+ houden hiermee rekening door bijvoorbeeld een international payload te downloaden en in de unlockprocedure te brengen. ik heb bijvoorbeeld na mijn ongelukkige upload en download nog steeds een probleem met de edge instellingen op de iphone (die niet bewaard kunnen worden en bijgevolg niet meer werkt.

vriendelijke groeten
stevenvanvooren

jordiavp 17-07-08 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 144770)
nog even geduld... voor meer info kun je op het blog van het Dev Team kijken.
in de firmware 2.0 zit de nederlandse taal standaard in, dus geen probleem. Installer zal er ook opzitten zodra de pwnage tool beschikbaar komt:)

dank u wel voor het antwoord !
ik zal het blog van het dev team en deze discussie zeker regelmatig controleren !

Riemens 17-07-08 22:27

Is het bekend welke applicaties beschikbaar zijn via de installer nadat geupgrade is van FW 1.1.4 naar FW 2.0, bijv. Agile Messenger? Ik heb hierover nog geen info gezien.

truckdiver 17-07-08 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riemens (Bericht 145103)
Is het bekend welke applicaties beschikbaar zijn via de installer nadat geupgrade is van FW 1.1.4 naar FW 2.0, bijv. Agile Messenger? Ik heb hierover nog geen info gezien.

je kan installer toch helemaal Niet op 2.0 draaien.
dat is voor gehackte modellen die er nog niet zijn!

Destiny 17-07-08 22:29

Goede vraag, maar ik heb hier ook nog niks over gehoord.

Riemens 17-07-08 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 145111)
je kan installer toch helemaal Niet op 2.0 draaien.
dat is voor gehackte modellen die er nog niet zijn!

Jawel bijna...

juulie 17-07-08 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riemens (Bericht 145121)
Jawel bijna...

ja maar er zijn natuurlijk wat veranderingen, zon beetje elke moet aangepast worden....

Riemens 17-07-08 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juulie (Bericht 145136)
ja maar er zijn natuurlijk wat veranderingen, zon beetje elke moet aangepast worden....

Ik heb inderdaad begrepen dat applicaties geschikt gemaakt moeten worden om onder FW 2.0 te draaien, vandaar mijn vraag welke applicaties meteen beschikbaar zullen zijn.

Michael 17-07-08 23:07

Dat weten we pas als er een pwnage komt met installer

ArB 17-07-08 23:15

Bijna alle applicaties moeten herschreven worden voor 2.0 aangezien het framework is veranderd. Dus verwacht er in het begin niet al teveel van :)

Riemens 17-07-08 23:27

Juist! Waarom velen dan zo eager zijn om bij het beschikbaar komen van pwnage onmiddellijk naar FW 2.0 te gaan is mij dan niet duidelijk. Als er vrijwel geen toepassingen beschikbaar zijn kan je voorlopig beter op FW 1.1.4 blijven zitten.

ArB 17-07-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riemens (Bericht 145158)
Juist! Waarom velen dan zo eager zijn om bij het beschikbaar komen van pwnage onmiddellijk naar FW 2.0 te gaan is mij dan niet duidelijk. Als er vrijwel geen toepassingen beschikbaar zijn kan je voorlopig beter op FW 1.1.4 blijven zitten.

Ik heb daar 2 goede redenen voor:
1. Exchange push mail
2. Wi-Fi via 802.x

De installer boeit me niet zo op dit moment inderdaad

sjoeii 17-07-08 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 145179)
Ik heb daar 2 goede redenen voor:
1. Exchange push mail
2. Wi-Fi via 802.x

De installer boeit me niet zo op dit moment inderdaad

Hier sluit ik me geheel bij aan. Alleen hiervoor al wacht ik met smart op de 2.0

Michael 17-07-08 23:54

Push push push het kan niet snel genoeg op mijn iphone komen

Mauske 17-07-08 23:57

En dan hebben we toch als alternatief de AppStore waar veel gratis tools in staan !

Destiny 17-07-08 23:59

Ik hoop echt dat hij voor a.s. Zaterdag 22:00 gereleased wordt. Dan kan ik in Ibiza genieten van 2.0 :p

macfreaker 18-07-08 06:26

Citaat:

Push push push het kan niet snel genoeg op mijn iphone komen
Bij mij ook en dan vooral om de push email te gebruiken.

apoZ 18-07-08 09:29

Push me
And then just touch me
Do I can't get my satisfaction
:cool:

Ik ga ook volledig voor 2.0 voor : PUSH, PUSH, PUSH en de appstore... :)

Whisker 18-07-08 10:42

Ik ben inderdaad ook helemaal niet geïnteresseerd in de nieuwe Installer. Als pwnage uit is, wil ik de firmware juist zo origineel mogelijk houden. Vroeg of laat zal de AppStore sowieso wel gehakt maken van de Installer. Maar ik kan echt niet wachten om mijn MobileMe-account ook echt te gaan gebruiken op mijn iPhone!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.