//

Een mooie iPod Touch?

Een mooie iPod Touch? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Een update van mijn problemen met het activeren/jailbreaken en sim-vrij maken van mijn iPhone, versie 1.1.1 'out of the box'. Ik heb gebruikgemaakt van de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-07, 18:36
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Unhappy Een mooie iPod Touch?

Een update van mijn problemen met het activeren/jailbreaken en sim-vrij maken van mijn iPhone, versie 1.1.1 'out of the box'. Ik heb gebruikgemaakt van de handleiding op 'winandmac.com'. Aanvankelijk verliepen alle stappen zoals het hoorde.

Eerst de iPhone in DFU mode zetten in iNdependance, vervolgens in iTunes option-herstel en iPhone1,1.1.0.2_1C28_Restore.ipsw erop gezet. Kreeg zelfs de daarbij behorende foutmelding in iTunes, heb die genegeerd en heb de iPhone in iNdependance geactiveer/jailbroken en ge-SSH-t.
Daarna een Wi-Fi connectie totstandgebracht met mijn home-airportnetwerk en vervolgens de Pre 1.1.1 upgrade in iNdependance gedaan. Daarna in iTunes de iPhone set-up gedaan, het openstaande iNdependance-dialoogvenster ge-ok-t en iNdependance gesloten. In iTunes vervolgens ge-update naar firmware 1.1.1, snel op 'OK' geklikt en weer naar iNdependance. Daarna weer in iNdependance geactiveerd/jailbroken en ge-SSH-t.

Toen begon het probleem. Ik heb Fugu geopend om anySIM op de iPhone te installeren maar die weigerde een connectie met mijn iPhone te maken. Meerdere malen geprobeerd, kreeg steeds een warning dat ie geen contact kon maken. Toen heb ik een foutje gemaakt, denk ik: ik heb iNdependance gebruikt (Customize) om anySIM erop te zetten. Dat lukte weliswaar, maar vervolgens lukte het anySIM niet om de iPhone te unlocken.

Daarna na wat heen en weer gedoe met iNdependance en iTunes, kreeg ik de melding op de iPhone: Repair Needed: cannot make or receive calls. Dat was zo'n beetje nadat ik erachter kwam dat Wi-Fi het niet meer deed (kon ik niet meer aantippen met m'n vinger). Nu staat er bij 'about' de versie (1.0.2), het serienummer en modelnummer. Achter Wi-Fi-adres staat niets, achter IMEI staat ook niets, achter ICCID staat ook niets en achter Modem Firmware staat ook niets.
Kortom, ik heb nu een hele mooie iPod Touch want het lukt me nog wel om te downgraden naar 1.0.2 en de iPhone te jailbreaken (ook na heel wat quitten en herstarten). Hoe dit allemaal gebeurd is weet ik uiteraard ook niet. Ik denk alleen dat ik met anySIM een fout heb gemaakt door het met iNdependance op de iPhone te zetten. Een andere fout is wellicht dat ik vanaf het begin mijn eigen SIM erin heb gedaan (dus niet die van AT&T). Anyway, ik kan niet bellen of wat dan ook en ik krijg de iPhone in iTunes ook niet terug in de fabrieksinstellingen, vanwege die ontbrekende nummers: iTunes herkent soms geen kaart ("iTunes kan niet... want er is geen SIM kaart geinstalleerd").

Heeft iemand ook maar een sprankje hoop voor mij dat ik mijn iPhone nog aan het bellen krijg? Heeeeeeel veel thanks alvast.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod Touch. Wat een sof... spijtebijt iPhone algemeen 5 16-04-11 18:44
Muziek: ipod touch liedjes in een mapje NoWayOut Muziek, foto & video 0 28-12-10 17:24
Mac OS X: iPhone+iPod Touch op een iMac KvdS iTunes 0 26-12-10 15:17
ipod touch3g geeft aan dat het een ipod touch 2g is erik1995 iPhone algemeen 3 07-10-10 17:35
Hardlopen met een iPod Touch oentje13 iPhone algemeen 7 08-09-10 11:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.